כאשר מדברים על עריכת שיפוצים במבנה כל שהוא, בין אם מדובר במבנה עסקי אבל בעיקר כאשר מדובר בשיפוצים בבית פרטי או בדירה, הדיבורים הללו יכולים ליצור יחס אמביוולנטי לנושא אצל בעלי המבנה או מי שגרים בתוכו או עובדים בו.

freepik

מצד אחד, ברור שהשיפוצים בבית או בעסק מהווים הזדמנות פז לשינוי מבורך, כמו גם לתיקון של תקלות חוזרות ונשנות המשפיעות בצורה ניכרת על איכות החיים. בנוסף, השיפוצים מאפשרים לשנות מהקצה אל הקצה את האווירה בבית ולהתאים אותה להעדפות ולצרכים של הדיירים העתידיים בו. מדובר בשינויים שהם מעבר לעיצוב הפנים וכרוכים בעיקר בשינויים במבנה הכללי של החלל הפנימי בבית – הוצאה או הזזה של קירות, קריעת חלונות ועוד. מי שמעוניין לבצע שיפוץ בהרגשה אחרת צריך לקחת את כל הגורמים הללו בחשבון. מנגד, השיפוצים עלולים לגרום לא מעט עגמת נפש, פגיעה באורח החיים ובשגרת החיים הרגילה ומצוקה אמיתית אפילו בכל מה שקשור בשמירה על הניקיון. זאת, בעיקר בקטעים הרגישים שבהם מטפלים השיפוצניקים בחדר האמבט או בשירותים, שאז אסור השימוש בהם. מהם המרכיבים החשובים והקריטיים ביותר בשיפוצים? כיצד אפשר לבצע שיפוצים בהרגשה אחרת שישיגו את המטרה תוך הפחתה של עגמת הנפש וההפרעה לשגרת החיים של הדיירים בבית? מהי ההשפעה של שיפוצים הנערכים כאשר הדיירים ממשיכים להתגורר בבית גם בזמן השיפוצים? לאיזה קבלן שיפוצים כדאי לפנות? בשורות הבאות נשיב בהרחבה לשאלות הללו.

מהם המרכיבים החשובים והקריטיים ביותר בשיפוצים

המרכיבים השונים של השיפוצים מתחלקים, בגדול לשלושה חלקים מבחינת החשיבות שלהם. החלק הראשון הוא טיפול במרכיבים בסיסיים במבנה המשופץ. עם המרכיבים הללו ניתן לכלול את צנרת המים הנכנסים למבנה ואת צנרת הביוב. למעשה, הצנרת של המים היוצאים והנכנסים והטיפול בהן הם החלקים הקשים של השיפוצים והם הדורשים עבודה של חפירה הכרוכה בהסרת מרצפות, שבירת קירות ופעולות חודרניות נוספות. החלק החשוב הבא הוא, כמובן, הטיפול במערכת החשמל. גם כאן מדובר בטיפול פולשני הדורש לעיתים קרובות חפירה בקירות ואפילו ברצפה. אבל לרוב, יש אפשרות לבצע החלפה מלאה או חלקית של החיווט בבית באמצעות תעלות קיימות. כך או אחרת, החלפת החיווט היא נושא בטיחותי ראשון במעלה. זאת, כיוון שמכת חשמל עלולה להזיק הרבה יותר מאשר צינור שהתפוצץ. מרכיב נוסף וחשוב הוא החלפת צנרת הגז וכן החלפה של צנרת המיזוג, או בנייה של צנרת חדשה אם מדובר בהתקנת מיזוג מרכזי בבית שאין בו מיזוג כזה. גם כאן מדובר בעבודה לא פשוטה. כל המרכיבים הללו הם מרכיבים בסיסיים אשר כל אחד מהם דורש עבודה יסודית וקשה.

מרכיבים ויזואליים ואסתטיים

משהסתיים תהליך הטיפול במרכיבים הבסיסיים כאמור לעיל, מגיע החלק של הטיפול במרכיבים היותר אסתטיים בבית המשפיעים על המראה הסופי שלו. עם המרכיבים הללו ניתן למנות את הצבעים של הקירות בחללים השונים בבית, את השיש והקרמיקה במטבח, בחדרי השירותים או באמבטיה. גם התקנת האמבטיה, אם נדרשת, יש בה מרכיב אסתטי חזק.  רק בתום ההרכבה וההתקנה של המרכיבים הללו אפשר לומר שהשיפוצים עברו בהצלחה.

כאמור לעיל, השיפוצים משפיעים בצורה ניכרת על שגרת החיים של הדיירים בבית. עם זאת, אנשי מקצוע מיומנים יכולים לבצע שיפוץ דירה בהרגשה אחרת שיצור, למרות הקשיים, אווירה טובה וידידותית לאורך כל הליך השיפוצים. דרך אחת ליצירת ההרגשה היא עבודה עדינה תוך התחשבות רבה ככל האפשר בדיירים. הימנעות מרעשים מיותרים וכן יחס זהיר של אנשי המקצוע העובדים בבית לדיירים. אם הדבר מתאפשר ואיננו מפריע לשיפוצים או מאט אותם בצורה משמעותית, אפשר לבצע את השיפוצים תוך חלוקה שלהם לחללים ולא שיפוץ בכל הבית בו זמנית. כך יתאפשר לדיירים להשתמש בחדר אחד או יותר, בעוד המומחים לשיפוצים מבצעים את העבודה שלהם בחדרים אחרים. למען האמת והיושר חשוב להדגיש כי הדבר לא תמיד מתאפשר, אבל כשמתאפשר – זה הפתרון הנכון. לחילופין, הדיירים בבית יכולים להתפנות למקום אחר. אמנם נכון שהדבר כרוך בהוצאות נוספות. עם זאת, במצב שבו הדיירים אינם נוכחים בבית השיפוצים אורכים הרבה פחות זמן, שהפירוש למעשה הוא חיסכון לא מעט בכסף. אחת השאלות הראשונות שדיירי הבית נשאלים לפני צעד נרחב של שיפוצים הוא האם הם יגורו בבית בזמן העבודות. במקרה שכן, אזי המחיר של השיפוצים יעלה פשוט כי השיפוצים יימשכו יותר זמן. מנגד, דיירים בבית העומד להיות משופץ העוזבים אותו ועוברים למקום אחר – בית מלון, דירה מושכרת לתקופה קצרה או בני משפחה יכולים להוזיל את השיפוצים. גם פינוי חלקי או מלא של תכולת הדירה משפיעה. עם זאת, במרבית המקרים השיפוצים נערכים תוך התחשבות באילוצים שונים שאיתם יש למנות את הצורך לשמור על תכולת הבית מפני פגיעה בזמן השיפוצים. האם אתם נמצאים לפני ההחלטה על ביצוע שיפוצים בבית או בעסק? אם כן, אתם בהחלט במקום הנכון ביותר מבחינתכם. צרו קשר כעת והמומחים של נתנאל שיפוצים יחזרו אליכם בהקדם. הם ילמדו את הצרכים וההעדפות שלכם ויבצעו עבורכם את השיפוצים ברמה הגבוהה ובמהירות הרבה ביותר האפשריות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן