יש לכם עסק נגיש? אלו הן הסיבות שחשוב לפרסם זאת

בעלי עסקים רבים מזהים כיום את חשיבותן של ההתאמות הנגישות במבנה שלהם, אך הם נמנעים מלפרסם זאת בפומבי ומעדיפים להתרכז ביתרונות הרגילים. מה שרובם עוד לא יודעים, הוא שאפשר להרוויח מזה הרבה יותר וכך עושים זאת:

נגישות לא נגמרת ביצירת ההתאמות

הנגשת בתי עסק ושירותים עסקיים שונים נתפסים כיום כמהלך מתבקש אך גם הכרחי מאוד לכל בעלי העסקים שמעניקים שירות לקהל ציבורי מגוון. ועם זאת, העבודה איננה נגמרת כשכל ההתאמות כבר נמצאות במבנה וישנו צעד נוסף, לא פחות חשוב שצריך לבצע על מנת שתהליך ההנגשה יגיע למיצוי.

ייתכן שהשקעתם לא מעט כסף, זמן ומחשבה בנוגע להתאמות הנגישות של בית העסק, כך שיספק שוויון מלא לכל דורש. אך האם הלקוחות שלכם בכלל מעודכנים לגבי זה? אם לא, האם באמת מדובר במהלך ששיפר דבר מה?

מרוויחים קהל לקוחות גדול בהרבה

חשוב להבין שכל אדם בעל מוגבלות שמתוודע למקום המונגש שלכם, ישמח להגיע אליו על מנת לקבל מכם את השירות. אין זה אומר שתהיו מחויבים לפרסם את העובדה שהעסק שלכם נגיש בקרב אוכלוסיות מיוחדות (למשל בקבוצת ליקויי שמיעה בפייסבוק), אך זה אומר שכדאי ואף צריך לפרסם את תנאי ההנגשה שלכם בפרסומים הרגילים, ממש כפי שאתם מפרסמים בהם את שעות הפתיחה.

עליכם לזכור שאדם בעל מוגבלות שמגיע למקום בלתי נגיש, עשוי לסבול מתסכול, אכזבה ועוגמת נפש רבים בשל היעדר ההתאמות הנדרשות. הוא לא ישוב למקום פעם נוספת ועשוי להמליץ לאחרים להימנע ממנו גם כן. לכן ככל שיגיעו אליכם לקוחות שנהנים מההתאמות עבורם ויהיו שבעי רצון מהעסק שלכם באופן כללי, הם יהיו מסוגלים להמליץ עליו לאחרים וכך תרוויחו קהל נוסף שיכול להגיע ולהמליץ הלאה.

מתנהלים כנדרש על פי חוק

על פי תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התשע”ג 2013), כל מבנה מחויב לפרסם את ההתאמות לגבי נגישות שנערכו בו, על מנת שכל אדם בעל מוגבלות ידע על כך מראש. את הפרסום חובה לערוך באופן מדויק ואמין מבלי שייווצרו הטעיות שיפגעו בלקוח. בנוסף, יש לפרסם את האמצעים ושירותי העזר דרך אמצעי התקשורת, חוברות מידע ואתרי אינטרנט.

אם קיימים סניפים מונגשים, יש לציין אותם במדויק. בנוסף, על הפרסום עצמו להתבצע בצורה נגישה גם כן. אדם עם מוגבלות רשאי לדרוש ולקבל מבעל העסק מידע בנוגע לכל התאמות הנגישות הקיימות בחוברת מודפסת.

ההתאמות עשויות להיות גם אקט פרסומי

שילוט שהותקן בבית העסק יעזור לכם לא רק מבחינת ההתאמות הנדרשות, אלא גם כאפיק שיווקי לכל דבר ועניין. השילוט כיום מתבצע בטכנולוגיה דומה לזו של חריטה על עטים – מכונת חריטה המבצעת את הכיתוב והסמלים על גבי השילוט ועושה זאת תוך שמירה על מראה איכותי ואסתטי שנשאר עמיד וברור לאורך זמן רב.

יש לכם סיבה טובה להתגאות

דרך אמצעי הפרסום השונים כולל השילוט, בית העסק זוכה להרוויח סיבה טובה להתגאות בעצמו. כעת מתאפשר למאות אלפי אנשים ליהנות משירותי העסק תוך נוכחות פיזית במקום ושוויון זכויות מלא. הקונים יוכלו לחוש שהעסק מכבד אותם והם יזכו ליהנות ממנו תוך תחושת עצמאות וביטחון שלמרבה הצער, עדיין אינם דבר מובן מאליו. תוכלו להתרשם מדוגמאות לשילוט נגיש באתר של עדן שלטים וחותמות.

ככל שיותר בתי עסק, מוסדות וארגונים שונים יפרסמו את התאמות הנגישות הקיימות אצלם, הם ישפיעו על אחרים לעשות את אותו הדבר וכך להגביר עוד יותר את החשיבות לנושא ולעודד לא רק יצירת התאמות בבתי עסק נוספים, אלא גם את הפרסום עליהם.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן