האם הטיפול בגלי הלם יעיל?

על הטיפול בגלי הלם רובנו שמענו בהקשר לאבנים בכליות, כלומר ריסוק של האבנים מבחוץ המונע התערבות כירורגית. ואולם, כיום משתמשים בגלי ההלם לשורה ארוכה של מכאובים, דלקות ופגיעות בדגש על עולם האורטופדיה, ויעילותם נבחנה במצבים רבים.

FREEPIK

כאשר מדברים על יעילות של טיפול רפואי הכוונה היא רחבה יותר ממה שנהוג לחשוב. לדוגמא, ייתכן שאדם הסובל מכאבי גב כרוניים יפסיק לסבול מהם אם יבוצע ניתוח בעמוד השדרה, אולם ניתוחים כאלו נחשבים בעלי סיכון גבוה לפגיעות חמורות ביכולת התנועה. כמו כן, ייתכן שאדם יחליט ליטול משככי כאבים חזקים לכאבים בכתף, ובאמת יחוש הקלה מהותית, אך כעבור מספר שעות הכאבים ישובו מכיוון ששורש הבעיה לא טופל. בנוסף, ייתכן טיפול של הזרקת חומרים אל מפרקים שיספק הקלה לזמן יחסית ממושך, אך שוב הבעיה לא מטופלת מהשורש ולכך מצטרפות תופעות לוואי בלתי מבוטלות.

לכך מצטרפים טיפולים שיש להם יעילות מסוימת, אולם קבלתם כרוכה בנסיעה ממושכת שלמעשה הופכת אותם לבלתי מעשיים, המוטיבציה להתמיד פוחתת, ואף עצם הנסיעה ברכב או בתחבורה הציבורית מחמירה את המצב. לפיכך, כאשר מדברים על יעילות הכוונה היא לשני צדדים של המטבע: האחד הוא השפעה מהותית וניכרת המתבטאת גם בהקלת הסימפטומים וגם בהטבת שורש הבעיה, והצד השני הוא מיעוט סיכונים ותופעות לוואי. מבחינות אלו, הטיפול בגלי הלם נחשב ליעיל מאוד עבור שורה ארוכה של בעיות.

במה מטפלים כיום בגלי הלם

הטיפול בגלי הלם החל כבר לפני כארבעה עשורים עבור אבנים בכליות, וכעבור כעשור – כלומר לפני שלושים שנה בערך – נכנס גם לעולם האורטופדיה. אם כך, ממש לא מדובר בטיפול חדש או כזה שלא נערכו לגביו מחקרים, ולמעשה מיליוני אנשים ברחבי העולם כבר טופלו במכשירים המתחדשים מעת לעת. עקב יעילותו הגבוהה של הטיפול התרחבה היריעה בהדרגה וכיום משתמשים בגלי הלם לצורך טיפול בכאבים כף הרגל וברגליים בכלל, בידיים ובכתפיים בקרסוליים ובדלקת בגיד אכילס, בבעיות כמו מרפק טניס וטריגר פינגר, כתף קפואה ובדלקות שונות של כף הרגל וכף היד.

כמו כן, זהו טיפול המיועד לסובלים מאוסטאוארטריטיס, טרוכנטריק בורסיטיס, שחיקה של סחוס הברך, שברים, ואפילו באנשים הסובלים מאימפוטנציה ומסיבוכי נוירופתיה סוכרתית. יש לציין כי לאור יעילותו של הטיפול הוא נחשב בתור תחליף לניתוח על ידי קופות החולים, ולכן חבריהן מקבלים תעריפים נוחים עבור הפגישות בטיפוליות במרפאות המצויות בהסדר עימן.

האם זה תמיד מועיל?

כמו בכל טיפול רפואי, אין תשובה חד משמעית מראש. קודם כל, האפקטיביות של הטיפול תלויה באבחון מקצועי ונכון. יש להבין כי מדובר בטיפול בו מכוונים מכשיר הפולט גלים אקוסטיים אל הנקודה או האזור הפגוע, ויש לכוון אותו באופן מדויק מאוד. ללא אבחון ברור של הבעיה ומקורה, היעילות של הטיפול תרד עד כדי חוסר יעילות. יתרה מכך, פעמים רבות כאבים עקב בעיות אורטופדיות יכולים להטעות מבחינת מקור הבעיה, ולעיתים השורש שלה בכלל מצוי בהקרנות מעמוד השדרה או בבעיה אחרת, אשר עבורה הטיפול בגלי הלם אינו הטוב ביותר

עקב סיבות אלו, חשוב מאוד לקבל את הטיפול במרפאות בעלות ניסיון רב, אשר הטיפול בגלי הלם הוא תחום התמחותן העיקרית. במרפאות כאלו עובדים אנשי מקצוע בעלי הכשרה נרחבת וניסיון רב, ומבוצע אבחון יסודי וקפדני תוך הבנה מלאה של משמעותו להצלחת הטיפול. כמו כן, במרפאה המתמחה בתחום יש את המכשור המתקדם מסוגו בעולם, ואף מוצעים טיפולים תומכים המגבירים את האפקטיביות במידת הצורך, למשל פיזיותרפיה, איזון מרכז הכובד של הגוף, דיקור נוירולוגי, פולסים אלקטרומגנטיים וכדומה.

בהינתן תנאים אלו, ישנו סיכוי גבוה לפתרון של הבעיה, כלומר להחלמה מלאה, בתוך כשבע עד עשר פגישות, וזאת כתלות נתונים כמו גילו של המטופל ומצבו הבריאותי, חומרת הבעיה ומידת התפשטותה, מצב המערכת החיסונית של המטופל, תרופות שהוא נוטל בקביעות, היבטים הקשורים לשגרת יומו, ועוד.

כיצד הטיפול עוזר?

כאמור, טיפול אפקטיבי בכאבים באמצעות גלי הלם מבוצע באמצעות מכשיר ייעודי שנראה כמו ידית, אותו מכוונים אל האזור הפגוע. מדובר בפגישה בת 15 עד 20 דקות שבה המטופל אינו חש כאבים או אי נוחות מיוחדת. יחד עם זאת, בעלי סף כאב נמוך עלולים לחוש לעיתים כאב מקומי, ולפעמים גם מופיעה נפיחות קלה, אך מדובר בתופעות לוואי נדירות שחולפות מעצמן עד מהרה.

גלי ההלם חודרים אל מתחת לעור ומגיעים אל האזור הפגוע, אשר בו נוצרה למשל דלקת. במקרה של דלקת הגלים שמרעידים את האזור גורמים להתפרקות של הסתיידויות – שהן המקור לכאבים. מסיבה זו ההקלה בכאבים מורגשת מהר למדי אחרי שמתחילים בפגישות. יחד עם זאת, צריך להתאזר בסבלנות לאורך סדרה של פגישות עד הגעה להחלמה מלאה, שכן הדבר תלוי בהתגייסותו של הגוף. גלי ההלם בהחלט מסייעים בכך שהכן הם תורמים להתרחבות של כלי דם ולבנייה של כלי דם חדשים, ובכך מגבירים את הולכת החמצן והחומרים המזינים אל הרקמות והתאים הפגועים. בדרך זו מואצת החלמתו של המטופל מהבעיה, לא רק ברמת הסימפטום אלא ברמת השורש.

חשיבותו של ניסיון

כאמור, הטיפול בגלי הלם עשוי להיות יעיל מאוד, והדבר הוכח במחקרים רבים ועם מיליוני מטופלים. יחד עם זאת, הדבר תלוי לא מעט בסוג המכשור שיש במרפאה, ברמת האבחון שמבוצע בה ובניסיון של אנשי הצוות, לכן יש לבחור היטב את הגורם המטפל ולשים דגש על הוותק שלו, על היקף הלקוחות בעבר ועל שביעות הרצון שלהם כפי שזו מתבטאת בהמלצות וחוות דעת.

ראשית, חשוב להבהיר כי הריפוי אינו מושג בפגישה אחת, אלא לרוב מדובר ב- 7 עד 10 פגישות. יחד עם זאת, מספר הטיפולים משתנה בהתאם לחומרת המצב, היותו כרוני, אופי הפגיעה וכדומה. יש לציין כי לפחות במרפאת אלטרנטיבה ניתן לקבל החזרים כספיים עבור הטיפולים דרך חברות הביטוח, וכמו כן חברי קופות החולים נהנים מתעריפים מוזלים. כאמור, הטיפול בגלי הלם מפרק הסתיידויות המתבטאות בכאבים, תורם לבנייה של כלי דם חדשים ומכאן אל שיפור אספקת החמצן וחומרים חיוניים אל הרקמות הדלקתיות, תורם להרחבת כלי דם ולהתחדשות מהירה יותר של תאים, ולכן להאצה משמעותית של מהלך הריפוי.

אין ספק שמדובר ברשימה מכובדת, אך אין בכך לומר שבכל המקרים של מצבים אלו הטיפולי בגלי הלם יתאים או יהווה את האפשרות הטובה ביותר. על מנת לדעת אם הטיפול מתאים גם לכם יש לקבוע תור לפגישת אבחון במרפאה המציעה טיפולים בגלי הלם באזור תל אביב. למעשה, האבחון הוא בעל חשיבות מכרעת להתוויית התוכנית הטיפולית המתאימה, שיכולה לכלול עוד התערבויות כמו דיקור יפני ונוירולוגי, פולסים אלקטרומגנטיים וכדומה. יתר על כן, חשוב להבין כי תסמינים של בעיות אורתופדיות, ובעיקר כאבים, יכולים להגיע מאזורים ומגורמים שונים, ועל מנת שהטיפול יהיה מדויק ונכון חובה לקבל אבחון נכון.

מהו טיפול בגלי הלם ומדוע הוא כה יעיל?

תושבי רעננה והסביבה מפגינים מודעות גבוהה לתחומי השמירה על הבריאות, ובכלל זאת לאפשרויות הרפואיות הרבות המוצעות על ידי מכונים, קליניקות ובקופות החולים. יחד עם זאת, לא כולם שמעו עדיין על טיפול גלי הלם, אשר קופות החולים מכירות בו כתחליף לניתוח, וגם מי ששמע לא בהכרח יודע שהטיפול מוצע ברעננה עצמה. אז בשורות הבאות נכיר לכם את אחד הטיפולים המתקדמים, הבטוחים והיעילים המוצעים כיום, ללא התערבות ניתוחית, וללא תופעות לוואי מיוחדות.

הכירו את גלי ההלם

אמנם ברעננה אין הרבה מכונים מנוסים ורציניים לטיפול בגלי הלם, אבל לא בגלל שמדובר בטכנולוגיה שרק יצאה מהניילונים. למעשה משתמשים בכלי הלם ברפואה לריסוק אבנים בכליות כבר יותר מארבעים שנה, ולטיפולים אורתופדיים ובבריאות העור כבר יותר משלושים שנה. יחד עם זאת, אי אפשר להשוות בין המכשירים ששימשו בתחילת הדרך לבין אלו הקיימים כיום במכונים ייעודיים כמו מרפאת אלטרנטיבה, הפועלת גם ברעננה.

מדובר במכשיר תמים למראה, לא גדול במיוחד ודומה לידית, שאותו מכוונים אל האזור המטופל למשך כ- 20 דקות. המכשיר שולח גלי קול בלחץ נמוך ובפולסים מהירים של כ- 10 עד 20 פעמים בשנייה. הרעידות הללו מסוגלות לחדור אל מתחת לעור ולהרעיד את האזור הפגוע, דבר שמוביל לפירוק הסתיידויות עקב דלקות, להתחדשות של תאים ברקמות, לשיפור זרימת הדם והחמצן אל האזור, ועוד פעולות ריפוי שיתוארו בהמשך. כאמור, במקרים מסוימים גלי ההלם יכולים אפילו להוות תחליף לניתוח, על כל המשתמע מכך מבחינת אי הנוחות, משך ההחלמה והסיכונים. פעמים רבות הם גם מהווים תחליף מצוין לפיזיותרפיה ידנית בזכות היכולת לחזור פעמים רבות על אותה פעולה, ובזכות הדיוק הרב אל האזור הפגוע.

באילו בעיות ניתן לטפל עם גלי הלם?

ראשית, חשוב להבהיר כי הריפוי אינו מושג בפגישה אחת, אלא לרוב מדובר ב- 7 עד 10 פגישות. יחד עם זאת, מספר הטיפולים משתנה בהתאם לחומרת המצב, היותו כרוני, אופי הפגיעה וכדומה. יש לציין כי לפחות במרפאת אלטרנטיבה ניתן לקבל החזרים כספיים עבור הטיפולים דרך חברות הביטוח, וכמו כן חברי קופות החולים נהנים מתעריפים מוזלים. כאמור, הטיפול בגלי הלם מפרק הסתיידויות המתבטאות בכאבים, תורם לבנייה של כלי דם חדשים ומכאן אל שיפור אספקת החמצן וחומרים חיוניים אל הרקמות הדלקתיות, תורם להרחבת כלי דם ולהתחדשות מהירה יותר של תאים, ולכן להאצה משמעותית של מהלך הריפוי.

אין פלא איפה שגלי ההלם משמשים כיום לטיפול בבעיות רבות, ביניהם כאבי רגליים, כתפיים, ידיים, קרסול, מרפק טניס ודלקת בגיד אכילס. כמו כן הם משמשים לטיפול שחיקת סחוס בברך, בכתף קפואה, במרפק גולף, באוסטאוארטריטיס, בכאבי שכמות, בדלקת פרקים שגרונית, בדלקות של כף היד וכף הרגל, בטריגר פינגר, בטרוכנטריק בורסיטיס, בסיבוכים של נוירופתיה סוכרתית, באיחוי שברים ואפילו באימפוטנציה.

חשיבותו של ניסיון

כאמור, ברעננה והסביבה ניתן לקבל טיפול בגלי הלם, אשר הוכחו כיעילים במחקרים רבים. יחד עם זאת, חשוב לבחור במרפאה בעלת הבנה מעמיקה וידע רב, כמו מרפאת אלטרנטיבה שמאחוריה יותר מ- 40 שנות ניסיון בתחום ואלפי מטופלים. הידע והבקיאות ניכרים גם ביכולת לבצע אבחון יסודי ומדויק של שורש הבעיה, שכן בעיות אורתופדיות רבות מפגינות תסמינים דומים, אולם יש לטפל במקור המדויק להשגת יעילות מרבית.

מעבר לכך, ישנה חשיבות גדולה לכך שהמרפאה תחזיק במכשירים המתקדמים מסוגם בעולם לטיפול בגלי הלם. כך לדוגמא, מכשיר האורטוספק (Orthospec) הינו מחולל של גלים אקוסטיים, גלי חום וגלי אור בתדירות שבין אלף חמש מאות לאלפיים פעימות בדקה. לעומת זאת, מכשיר הרדיאלספק (Radialspec) מחולל גלי קול בחץ נמוך על ידי הנעה בוכנה במהירות של עשר עד עשרים פעמים בשנייה. הטיפול ברדיאלספק משלים לא פעם את הטיפול עם האורטוספק, והוא משולב עם פיזיותרפיה ידנית ולעיתים גם טיפולים נוספים. אכן, מרפאה המתמחה בתחום תוכל לבנות למטופל תוכנית טיפולים מקיפה ומדויקת המביאה לתוצאות מיטביות, תוך שימוש של התערבויות תומכות ומשלימות כמו דיקור נוירולוגי ויפני מיוחד, פיזיותרפיה, לייזר רך ופולסים אלקטרומגנטיים.

האם הטיפול מתאים לי?

במידה שאתם מתגוררים ברעננה והסביבה ומעוניינים לקבל טיפול בגלי הלם במרפאה בעיר, אתם בוודאי מתלבטים האם הטיפול הזה מתאים גם לכם? ובכן, כדי לקבל מענה ברור לשאלה זו עליכם לפנות למרפאה המתמחה בתחום ולספר על הבעיה ממנה אתם סובלים, ובמידה והתשובה חיובית – לקבוע פגישת אבחון ותכנון טיפול. מעבר לכך, אם מה שמטריד אתכם הוא תופעות הלוואי, כדאי שתדעו שהן נדירות ויכולות להתבטא למשל בנפיחות קלה או בכאב מקומי באזור המטופל. תופעות אלו חולפות מעצמן עד מהרה.

עוד חשוב לזכור שלא מדובר ב- “זבנג וגמרנו” אלא בסדרת טיפולים, שלמעשה יכולה להתפרש על פני תקופה ארוכה. כך למשל, הסדרה יכולה להתפרש על פני שמונה פגישות, כאשר אחרי טיפול עם מכשיר הרדיאלספק יש צורך במרווח של חמישה עד שבעה ימים עד לפגישה הבאה, ואילו במכשיר האורטוספק יש צורך במרווח של שניים עשר עד ארבעה עשר ימים.

ההקלה אמנם תורגש במהירות גדולה יותר, אולם הריפוי ומיצוי המרב מהטיפול עשוי לארוך כמה שבועות ואף חודשים טובים. מספר הפגישות מושפע בין היתר מחוזק מערכת החיסון שלכם, ממצבכם הרפואי, מחומרת הפגיעה, מתרופות שאתם נוטלים, מאיזון מערכת השלד שלכם, מתחום העבודה או עיסוקים שלכם המפעילים מאמצים אינטנסיביים על השלד, ועוד. יחד עם זאת, ראוי לזכור כי הטיפול בגלי הלם נחשב כיום ליעיל ביותר בעולם האורתופדיה, הוא בהחלט יכול להביא להקלה ואף לריפוי הבעיה, ולמנוע את הצורך בניתוח.

טיפולים אורטופדיים ונוספים בגלי הלם

בתל אביב וסביבתה מוצעים לא מעט פתרונות עבור בעיות אורטופדיות, כגון כירופרקטיקה, אוסתיאופתיה, שיטת גרינברג, פיזיותרפיה, וכמובן גם התערבויות תרופתיות ואף ניתוחיות. כבודן של שיטות אלו במקומן מונח, אולם חשוב להכיר גם את היתרונות והיכולות של גלי הלם. בין היתר, טיפול בגלי הלם נפוץ באיחוי שברים, לדלקות של כך הרגל וכף היד, בטיפול בכאבים בשכמות, בכתף קפואה, ובשחיקה של הסחוס בברך. כמו כן, מטפלים בגלי הלם בכאבים בקרסוליים, ידיים, כתפיים, רגליים, בדלקת בגיד אכילס, מרפק טניס, טריגר פינגר, אוסטאוארטריטיס, וכן בסיבוכים של נוירופתיה סוכרתית, באימפוטנציה, בטרוכנטריק בורסיטיס, ועוד.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן