שרתים מסוג VPS הם בין הפופולאריים ביותר והבולטים ביותר בעולם מחשוב הענן כיום. במה מדובר בעצם? ומה סוד הצלחתם?

מהפיזי לווירטואלי

שרת וירטואלי פרטי או Virtual Private Server, כשמו כן הוא: זה הוא שרת שעומד לרשותכם כשרת פיזי רגיל לכל דבר, לגישה מרוחקת דרך רשת האינטרנט. זה “חש ומתנהג” כמו שרת פרטי משלכם, שזמין בכמה קליקים פשוטים במחשב. עם זאת, מדובר למעשה בשרת וירטואלי – כזה שהוגדר בתוכנה, על גבי שרת פיזי ומוצע כשרות. שרת vps ששוכרים בצורה כזו, ממוקם פיזית אצל ספק השירות. הוא זמין כשרות ענן לכל דבר.  מה זה אומר?  

מותאם לנסיבות

שרת VPS מסוגל להתאים עצמו למצבים שונים שבהם תעמידו אותו, במהלך פעילותכם העסקית. זאת, מאחר שהוא כולל יכולת התאמה דינאמית, לשינויים במשאבי המחשוב שנדרשים. נסיבות עסקיות שונות עשויות לדרוש זאת. זה יכול להיות זינוק בהיקף הקניות באתר מכירות במועדים מסוימים בשנה, אשר חשוב לכם למצות מבחינת מכירות ללקוחות. זה יכול להיות היקפי כניסה גדלים במיוחד, למידע על מוצר חדש לאחר השקתו. גם כאן, כשבונים אתר מקצועי – יהיה לכם חשוב לספק ללקוחות חווית גלישה מיטבית באתר. זאת, לא רק בכדי לאפשר את הפעילות בה מדובר (דוגמת קניות בחנות או צפייה במידע). לא פחות חשוב מכך, לספק לגולשים תחושה אמיתית של אתר מהיר ואיכותי. נאמר שמדובר על עמוד מידע באתר שמציג מוצר, באמצעות שילוב של תמונות וסרטון מושקע. הסרטון עשוי להיות “כבד” מאוד והתמונות רבות. בסך הכול, לא מספיק שהעמוד ייטען “בתוך זמן סביר” של כמה שניות. מה שדרוש, זו תחושה של “זמן אמת” – שהכול זמין מיידית. ניתן להשיג זאת ואחד ה”סודות” לכך, הוא שרת VPS איכותי.

שווה לכל נפש

מאחר שלא מדובר על רכישת שרת פיזי, אלא על שרות ענן, יש לכך גם יתרונות כספיים רבים. למעשה, היבטים כספיים כאלה, הם בין הנקודות המשמעותיות ביותר, שהביאו לפופולאריות של שרותי ענן בכלל וגם של ה-VPS. ראשית, מדובר על מודל של תשלום לפי היקף השימוש. ההוצאה שכרוכה בכך היא בסכומים קטנים יחסית, אשר כל עסק ממוצע יכול להרשות לעצמו להוציא. זאת, וודאי ביחס לתועלת. בשימוש בשרות של שכירת שרת VPS, אין צורך ברכישה ראשונית יקרה של שרת פיזי. כמו כן, נחסך מכם הצורך המטריד, בביצוע השקעה מתמשכת וכבדה בתחזוקת שרתים פיזיים ובשדרוגם המתמיד. גם אין צורך להשקיע בטיפול בתקלות – תופעה שהיא כמעט בלתי נמנעת, כשמדובר בבעלות על חומרה.

עושה את הכול קל וגמיש יותר

ניהול שרתים מסוג VPS על ידי העסק, הוא דבר קל ונוח וגמיש במיוחד. כל היתרונות שהזכרנו, למעשה מעבירים עבודה שוטפת רבה והוצאות שכרוכות בה, מכם אל ספק השרות. משמע – שימוש בשרתים מסוג זה מפנה עבור העסק משאבים, שהוא יכול להפנות למטרות אחרות, יותר חשובות מבחינתו. זמן למשל, הוא אחד המשאבים החשובים ביותר לכל עסק ופינוי זמן למשימות חשובות, הוא לא דבר של מה בכך. כך שמדובר ביתרון חשוב. וישנם כמובן גם משאבים נוספים: כוח אדם, כסף, מקום פיזי במבנה העסק שהשרתים הפיזיים יכלו לתפוס ועוד.

לסיכום

לאור כל היתרונות שציינו עד כאן, ברור מדוע שרתי ה-VPS נהנים מהצלחה רחבה כל כך. סביר שגם מובן לכם בשלב זה, מדוע זו אפשרות שעשויה לסייע גם לכם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן