הצ’ק ליסט הישראלי עובר דרך המשכנתא

כולנו מכירים את הצ’ק ליסט הישראלי המוכר והידוע לכולם. מההליכה לצבא, דרך הטיול במזרח או בדרום אמריקה והמבחנים של התואר הראשון. בתוך הרשימה המפוארת, אין כמעט משק בית ישראלי שלא עוסק בשאלה הגורלית- האם לקחת משכנתא.

על פי הנתונים הקיימים נכון לכתיבת שורות אלו, כמעט 70% ממשקי הבית בישראל עוסקים בניסיון לרכוש דירה. זה לא סוד שמחירי הדירות עלו בשנים האחרונות באחוזים גבוהים במיוחד והם רק ממשיכים לעלות כל הזמן. בדרך כלל אין לזוגות צעירים את הכסף הדרוש על מנת לרכוש את כל הדירה בפעם אחת. כך שאין מנוס מלקחת משכנתא.

משכנתא, זו לא מילת קסם

envato

בגלל שנדמה לעיתים כי ‘כולם עושים את זה’, קל לזוגות צעירים רבים לשקול בחיוב לקיחת משכנתא מבלי לברר את כל הפרטים מראש או להתייעץ עם יועץ משכנתא מומחה. אנחנו יכולים לראות איך הבנקים הופכים את תהליך לקיחת המשכנתא לפשוט ונוח. כאילו אפשר לקחת הלוואה לעשרים שנה באפליקציה.

אלא, שמשכנתא זו רק מילה אחרת להלוואה. הלוואה, אותה תידרשו להחזיר. מדובר על תשלומים שתידרשו לשלם בכל חודש מחדש לתקופה ארוכה. כך שאנחנו, בתור אנשי מקצוע, לא היינו ממהרים לקחת משכנתא מבלי לחשוב היטב על המשמעויות הנלוות לכך.

מה התפקיד של יועץ משכנתא ואיך הוא יכול לעזור לכם

יועץ משכנתא הוא למעשה איש מקצוע הבקיא בתחום המשכנתאות לפני ולפנים. חשוב לציין כי זה לא שאי אפשר לנסות להבין לבד את הפרוצדורה של לקיחת משכנתא, היכן נמצאים המסלולים המשתלמים ביותר ועוד. אלא שמדובר בתחום בו נמצאות הרבה מאוד אותיות קטנות. על מנת להיות בטוחים כי אתם אכן מבצעים את העסקה הטובה ביותר מבחינתכם, אתם צריכים להיות בטוחים שבאמת הבנתם את כל האותיות הקטנות.

יועץ משכנתא, קורא את האותיות הקטנות עבורך. מסביר לך על התהליך ונותן לך את השליטה בחיים שלך. יתרה מכך, יועץ משכנתא הוא בעל ניסיון. כמו שאומר המשפט: אין חכם כבעל ניסיון. בשביל לקחת משכנתא באופן שישתלם עבורכם צריך לראות מה הנתונים שלכם. מה גובה השכר העתידי שלכם. האם עדיף לכם לשלם משכנתא גבוהה בהתחלה וקטנה בסוף או הפוך. אולי אתם צריכים להיות מודעים לאפשרויות נוספות ולמוסדות פיננסים שאתם לא בהכרח הכרתם לפני כן ועוד.

כך שאין ספק כי יועץ משכנתא יכול לעשות לכם סדר, למצוא את האלטרנטיבות הטובות ביותר עבורכם ולמעשה, לחסוך לכם הרבה כסף.

אם יש דבר אחד שלמדנו בשנת 2020 הוא שאנחנו צריכים להיות אחראים על הכסף שלנו

שנת 2020 ומשבר הקורונה הביאו משקי בית רבים לקצה גבול היכולת הכלכלית שלהם. לעיתים, ניתן היה למנוע את החרפת המשבר הכלכלי על ידי לקיחה נכונה ומושכלת של משכנתא. אמנם אי אפשר לחזות הכל ולא הכל תלוי בנו. אבל אין ספק שניתן לשפר עמדות על ידי ידע של איש מקצוע.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן