נפטרים מהקמטים – מה ההבדלים בין הטיפולים השונים?

בוטוקס, חומצה הילארונית, המסת שומן או מילוי קמטים – מרוב מושגים וסוגי טיפולים אפשר להתבלבל. מדריך סוגי הטיפולים שיעזור לכם לבחור

בוטוקס

בוטוקס

הבוטוקס הוא אולי הטיפול האסתטי המפורסם ביותר, ולמרות זאת, לא בטוח שכולם יודעים איך הוא עובד. במהלך הטיפול, החומר – בוטוליניום טוקסין – מוזרק לעור הפנים, ולמעשה גורם ל”שיתוק” זמני של השרירים אליהם הוא מוזרק. כך העור מעל לשרירי ההבעה נרגע ולא מתכווץ, וכתוצאה מכך הקמטים נעלמים. הטיפול עובד בעיקר על “קמטי הבעה”, אבל לא רק. השפעת הטיפול נראית לעין מספר ימים לאחר מכן, וחשוב לחזור עליו כל כמה חודשים בכדי לתחזק את המראה. חשוב לעשות את התהליך אצל מטפל מוסמך ואיכותי, בכדי להמנע מהמראה הברווזי הידוע לשמצה.

פילינג עמוק/כימי

פילינג עמוק פחות מקובל כיום בגלל החוזק וזמן ההחלמה ממנו, אך עדיין מבוצע על ידי רופאים ונועד לטפל בבעיות עור שונות – פיגמנטציה, צלקות קטנות, פגעי שמש וכן הפחתת קמטים קטנים. הטיפול כולל מריחת חומצה על העור, כגון חומצה גליקולית, חומצה לקטית או חומצה טריכלורואצטית. החומצה מסירה את השכבה העליונה של העור, כך שבעצם נחשף עור חדש מתחת, מתוח ומהודק יותר. חשוב לבצע את הטיפול אצל גורם רפואי מקצועי ולא אצל קוסמטיקאית, בדיוק בגלל החומרים הרגישים בהם משתמשים. ההחלמה יכולה להמשך מספר שבועות, והתוצאה יכולה להשמר לתקופה של שנה-שנתיים, תלוי בחוזק החומצה ובתגובת העור של המטופל.

מזותרפיה

טיפול מזותרפיה

טיפול נוסף הכולל פציעה מבוקרת של שכבת העור העליונה הוא מזותרפיה. גם במקרה הזה אנחנו למעשה מייצרים תגובת החלמה, שמגלה עור חדש מתחת לשכבה הקיימת. הטיפול הפך לפופולרי לאחרונה בקרב קוסמטיקאיות, שעושות שימוש במכשירים מיוחדים. בעזרת גבישים זעירים הן מסירות תאי עור מתים, כלומר את השכבה העליונה של עור הפנים. לא מדובר בטיפול חזק, ולכן גם השפעתו קלילה מאד. הטיפול מסייע לצמצם קמטוטים עדינים, ומשפר את מראה העור לאחר הטיפול.

טיפולי לייזר

חידוש העור עם לייזר ידוע בכינויו גם כקילוף עור, אידוי בלייזר או אברזיית לייזר. הטיפול מיועד להפחתת קמטים, לטיפול בנגעי עור ולהעלמת צלקות. קרן הלייזר מסירה את שכבת העור העליונה, תוך שהיא מחממת את השכבה הפנימית. כך בעצם תאים חדשים מתעוררים, העור מתחדש ואיתו נוצרת גם תשתית קולגן חדשה. הטיפול דורש הכנה של העור מספר שבועות מראש, וכן טיפול קפדני בעור אחריו. הכנה לא נכונה תוביל לתוצאות לא טובות. תקופת ההחלמה משתנה בין אנשים וסוגי טיפול, ואורכת בין יומיים לשבוע ימים. רוב המטופלים יצטרכו מספר טיפולים, תלוי בסוג הבעיה ובחומרתה.

המסת שומן

אחת מהשיטות המקובלות בארץ לטיפול בסנטר כפול היא המסת שומן בעזרת זריקות. ההזרקות מכילות כימיקל שנמצא בגוף באופן טבעי בשם חומצת דיוקסיקוליק, שמפרק שומן במערכת העיכול. החומר ממיס ביעילות תאי שומן מתחת לסנטר, כך שהגוף מעבד את תאי השומן שטופלו ואז מבטל אותם באופן טבעי. מטופלים שבוחרים בשיטה זו, עוברים סדרה של 2-4 טיפולים עד לתוצאות סופיות שמגיעות בין 3 חודשים לחצי שנה. היתרון של הטיפול הזה הוא שניתן להזריק לנקודות ספציפיות בסנטר, ובכך לשפר את קווי המתאר של הפנים.

חומרי מילוי לעור

חומצה הילאורונית

שימוש בחומרי מילוי כמו חומצה הילאורונית, הופך לפופולרי יותר ויותר לאחרונה ובצדק. בעזרת מילוי העור תווי הפנים, הקמטים והקפלים מתרככים וכך הפנים הופכות לצעירות יותר למראה. ההזרקה של החומצה מתחת לשכבה העליונה של העור, ממלאת קמטים עמוקים, ויכולה להחזיר נפח למקומות בהם העור צנח או נפל. בעבר החומר הנפוץ ביותר לטיפול היה קולגן, אך כאמור החומצה ההילאורונית הפכה לפופולרית יותר, בעיקר כי ההשפעה שלה ארוכה יותר – בין 6 חודשים לשנה ולעתים אפילו יותר. בנוסף קיימות עדויות שמראות כי הזרקת חומצה הילאורונית, מייצרת מעין אפקט אנטי אייג’ינג קבוע בעקבות עידוד יצירת קולגן בעור.

לא משנה באיזה טיפול תבחרו, חשוב שהוא יתבצע אצל כירורג פלסטי, בעל מכשור מתאים, ניסיון, ותוך הקפדה על שימוש בחומרים הטובים ביותר. ד”ר דויד פרידמן מבצע טיפולי מילוי קמטים בתל אביב ובירושלים, ומקפיד להתאים לכל מטופל ומטופלת את הפרוצדורה המתאימה, מבלי להתפשר על התוצאות ושמירה על בריאות העור.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן