נהיגה על רכב בלי ביטוח – הסכנות שצריך להיזהר מהם

כל אחד שמחזיק ברשותו כלי רכב, חייב להחזיק פוליסת ביטוח חובה אשר המדינה מחייבת אותו לרכוש, זאת על מנת להגן על נהגים, נוסעים והולכי רגל אשר עלולים להיפגע על ידו במקרה של תאונת דרכים. כך לא יווצר מצב, שאדם מסוים ייפגע בתאונה ולא יוכל לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש בהתאם לאופי הפגיעה.

אך מלבד ביטוח זה, הרי שבעל הרכב צריך גם לרכוש ביטוחים נוספים שיגנו עליו וכן על הרכב עצמו. בדרך כלל נהוג לרכוש את שלושת הביטוחים ביחד באותה חברה. כך אפשר להוזיל עלויות ולחסוך לא מעט בבירוקרטיה לפני הרכישה, אחריה וכן בעת כשצריך לפנות אל חברת הביטוח בבקשה למימוש הפוליסה.

אפשר להבין מדוע חשוב לבטח את עצמנו, בין אם זה מפני מצבים בהם אנחנו נפגעים או פוגעים, אך עולה שאלה מדוע חשוב כל כך לבטח את הרכב עצמו. הכוונה לביטוח מקיף שמספק לנו מגוון רחב של שירותים שונים שאנחנו יכולים ליהנות מהם במהלך תקופת הפוליסה.

על פי שפוליסת ביטוח מקיף יכולה לעלות לא מעט כסף, הרי רכב מבוטח חוסך לא מעט הוצאות וכן במקרים מסוימים, כפי שנוכל לראות בהמשך, הביטוח מספק לנו פיצוי נרחב ומקיף, אם חס וחלילה קורה משהו לרכב. לכן, אף על פי שמדובר בהוצאה כספית לא קטנה, הרי שמדובר בביטוח מאוד משמעותי שיכול לחסוך לנו הוצאות גבוהות יותר.

לפני שנסביר מה החשיבות של רכב מבוטח ומה הן הסכנות האפשרויות בנהיגה על רכב בלי ביטוח, בהיבטים שונים, נציג מספר נקודות מאוד חשובות בהקשר של רכישת פוליסת ביטוח באופן כללי:

נקודה ראשונה, כל רכב מבוטח בצורה שונה, בין אם זה בהתאם לסוג הרכב, שנתון, ערך כספי וכן ביחס לתביעות עבר שבוצעו על ידי המבוטח. ככל שהמבוטח הגיש יותר תביעות, כך סביר להניח שעלות הביטוח תהיה גבוהה יותר.

נקודה שנייה, אנחנו יכולים לחסוך היום באופן משמעותי בעלות הביטוח, בין אם זה דרך השוואת מחירים באינטרנט באתר של Wobi.

נקודה שלישית, יש לא מעט מקרים בהם יידרש לבצע תיקון מסוים ברכב, אז אפשר להחליט האם להשתמש בפוליסת הביטוח לשם כך או לא. חשוב לבחון את העלויות, מאחר וייתכן שאם לא ייעשה שימוש בפוליסה, זה דווקא יעלה פחות כסף בהמשך (כלומר, זה לא יוביל לעלייה בעלות הפוליסה בשנה לאחר מכן).

מה המשמעות של רכב מבוטח?

רכב מבוטח הוא רכב שנהנה מביטוח מקיף אשר מספק לו הגנה בפני מצבים של חבלות ונזקים, בין אם זה בחלקים פנימיים, מרכיבים מכאניים, מצבר, שמשות, מראות, וכל נזק אחר שעלול להיגרם לו, בין אם זה במסגרת תאונה, בכוונת מכוון או בלי כוונה, על ידי כל אדם וכן במצבים שונים (אש, פגיעת ברק, התפוצצות ועוד). חשוב לציין, הביטוח גם כולל תיקונים הכרחיים ודחופים, בין אם כשנתקעים באמצע הדרך ובין אם זה כשהרכב עומד בחנייה.

מעבר לכך, בעל רכב מבוטח נהנה מהגנה דרך פוליסת ביטוח מקיף, במקרה של גניבה, בין אם זה של הרכב עצמו ובין אם זה של חלק מסוים ברכב או של חפצים מסוימים שקשורים לרכב (כולל ארנקים ומסמכים אישיים). זה כולל גם מקרה בהם יש צורך לפרוץ את הרכב בגין גניבה של מפתחות או תקלה במערכת המנעולים והאזעקה של הרכב.

ביטוח מקיף מכיל גם השתתפות בעלויות של נזקים אשר נגרמו על ידי הרכב המבוטח לרכבים אחרים.

מדוע זה מסוכן לנהוג ברכב לא מבוטח

אפשר להבין מדוע זה מסוכן לנהוג ללא ביטוח, למעשה זה גם בניגוד לחוק שכן המדינה מחייבת את הנהגים לעשות ביטוח חובה. אך עולה שאלה מדוע זה מסוכן לנהוג ברכב שאיננו מבוטח.

התשובות לכך הן ברורות. כאשר נוהגים ברכב ללא ביטוח, לוקחים סיכון רב שאם חס וחלילה יקרה משהו לרכב, החל מגניבה וכלה בנזק כזה או אחר, הרי שאף גורם לא ישתתף בעלויות או יעזור בתיקון ובכל דבר אחר שקשור לכך, והכל ייפול על הנהג.

למשל, אם הנהג עובר תאונה והרכב נהרס, אם הוא לא מבוטח, הרי שהוא לא ייהנה משום פיצוי, לא יקבל רכב חלופי כפי שנהוג בביטוח לרכב, ויצטרך לממן בעצמו את רכישת הרכב החדש. כנ”ל במצב של גניבה. אז הוא יצטרך לשאת בכל ההוצאות ולא יוכל ליהנות מהשתתפות של חברת הביטוח בכך.

חשוב גם לזכור, אפילו במצבים לכאורה פשוטים, כמו למשל, נזק ספציפי באחד החלקים של הרכבים, אחד הפריטים שלו, הרי שבעל רכב לא מבוטח, לא יוכל לקבל את העזרה הנדרשת, כולל בזמן אמת (אם נניח נתקעים בדרך), ואז הוא יצטרך להתעסק בכך בעצמו ולשלם מכספו.

חשוב להדגיש, אפילו כלי רכב ישנים חשוב שיהיו מבוטחים. אומנם הערך הכספי שלהם יחסית נמוך, וכן ייתכן מאוד שעלויות הביטוח יהיו מאוד גבוהות באופן יחסי, ועדיין ישתלם מאוד לנהג לבטח את הרכב. לו בגלל הסיבה הפשוטה, הוא לא ירצה למצוא את עצמו במצב בו הוא נוהג ברכב לא מבוטח ואם חס וחלילה קורה משהו, יהיה עליו לבצע את כל ההוצאות הכספיות הנדרשות.

לפני סיום נדגיש, ביטוח לרכב כולל הרבה מאוד פרטים, וכל בעל רכב יכול למצוא מגוון רחב של אפשרויות שונות שיתאימו לצרכים שלו. גם אם מדובר בהוצאה כספית לא קטנה, לאורך זמן היא מאוד משתלמת בוודאי אם בוחנים את המצבים השונים שעלולים להיקלע אליהם. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן