הטבח – דרמה ישראלית חדשה

חכם סיני אמר פעם, שהמטבח הוא המקום הטוב ביותר לנהל בו שיחה. הסדרה החדשה “הטבח”, בכיכובם של גורי אלפי, גל תורן, רותם סלע, יעל אלקנה ועוד, מצדיק את המשפט הזה, עם דמויות מעניינות, עלילה ייחודית וכמובן כמובן  – שחקנים מעולים.

בשנים האחרונות, אנו עדים ל”תור הזהב”, אם אפשר לכנות זאת כך, של עולם המסעדנות והמטבח בכלל. שפים מככבים בתכניות ריאליטי ומתפקדים כסלבריטיז לכל דבר ועניין: מוזמנים להשקות, מככבים במדורי הרכילות, ואנשים שמתחרים ביניהם בתחרויות אוכל, יודעים שבסופה הם יכולים לזכות גם בפרסום רב. העולם הזוהר של השפים-כוכבים היווה ככל הנראה את ההשראה לסדרת “הטבח” , מהסדרות היותר מדוברות כיום, אם כי הסדרה מעניקה לתחום טוויסט מעניין במיוחד, המהווה את הבסיס לעלילה.

שני גברים במטבח

הסדרה מתמקדת במערכת היחסים בין דורי (אותו משחק גל תורן), שף וכוכב בפני עצמו שעד לא מזמן היה אחד הסלבים המחוזרים והבולטים ביותר, ונמרוד (אותו משחק גורי אלפי) הייטקיסט ואיש משפחה, שנאלץ למצוא דרך חדשה להתפרנס, ומוצא עבודה במסעדה, לצדו לש דורי. לצדם של שני הגברברים, עומדות גם שתי דמויות נשיות בולטות: אסנת השותפה של דורי (רותם סלע), ושרה (יעל אלקנה), טבחית צעירה וכריזמטית.

לכאורה, היינו יכולים  לחשוב שהדמיון (אם כי הקלוש) בין נסיבות חייהם של דורי ונמרוד היה יכול להצית את הקליק הראשון בין השניים: הרי שניהם באותו הגיל (בערך), שניהם חווים משבר כזה או אחר בקריירה ושניהם זקוקים לשינוי כיוון חדשני וזריז כדי לעלות מחדש על המסלול. עם זאת, בגלל שבכל זאת מדובר בדרמה איכותית, מערכת היחסים בין השניים רחוקה מלהיות רגועה וזורמת על מי מנוחות. בשילוב שאר הדמויות בסדרה, אנחנו מקבלים עלילה מעניינת וריאלית מאוד, אשר מציגה לנו צדדים שונים באישיותם של השניים, ותחום המסעדנות בכלל.

אם במקרה חשבתם שהסדרה מתמקדת באוכל – אז לא

למרות שצוות הסדרה עשה עבודה מצוינת בכל הקשור לתפאורה ואימון השחקנים בעבודות מטבח של ממש, הסדרה רחוקה מלעסוק באוכל, או בתחום המסעדנות בכלל (למרות שהיא מצולמת במטבח האמיתי של מסעדת “הרברט סמואל” המפורסמת). למעשה, ניתן לומר מדובר בסדרה מאוד תואמת את זמננו, ובאופן קצת מוזר, גם את תקופת הקורונה, אך לא רק: נושא הסבת המקצוע שהפך לכ”כ רלוונטי לימינו, תחושת ה”כוכב הנופל” ובכלל, נושא האגו והצורך בהערכה, פרנסה וכבוד, הם רק חלק מן הנושאים הנדונים בסדרה ברמה כזו או אחרת. נמרוד הוא ריאליסט, אבא ובעל, ודורי הוא כוכב, כריזמטי ורווק, ושניהם ביחד יוצרים שילוב מנצח הבא לידי ביטוי באירועים, שיחות ואינטריגות – וכל זאת בתוך מטבח אחד וצפוף יש לומר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן