כיצד מרחיקים יונים בצורה יעילה?

מוצאים את עצמכם מנופפים ליונים עם הידיים מעלה ומטה ובקולות מאיימים? נוכחים לגלות שהן לא מתרשמות יתר על המידה וחוזרות על עקבותיהן פעם אחר פעם? ובכן, אתם לגמרי לא לבד.

ההיגיון של היונה שונה מזה שאנחנו וודאי משערים לעצמנו; היונים מבחינתן מחפשות אחר אזור מחייה נעים ומזמין. העובדה שמפעם לפעם אנו מסלקים אותן בקולות מרתיעים, לא מספיקה כדי להוכיח להן שאין מדובר בקרקע פורייה להטלת ביצים, לקבלת מסתור מן השמש ומציאת מחסה מן הגשם.

ההיגיון אם כן, טמון בנקיטת אמצעים שקובעים עובדות בשטח, ושמביאים להרעת תנאי המחייה של היונה. מהרגע שבו היונה חשה שאין היא מקבלת את התנאים בהם היא חפצה, כך היא תישא את כנפיה ותחפש אחר אזור מחייה חדש.

הרחקת יונים – איך עושים את זה?

אחרי שהנחנו את היסודות להבנת הגישה להרחקת יונים, הגיעה העת לבחון כיצד להביא לעשות זאת הלכה למעשה עם מגוון טכניקות ושיטות מסודרות.

רשת יונים

הטכניקה הבדוקה, האיכותית וההרמטית ביותר היא שימוש ברשת יונים.

לאלו מכם ששמעו על הרחקת יונים חשמלית באמצעות רשת במעגל סגור, מוטב שלא לבחור בטכניקה זו, ולהעדיף את השיטה הקלאסית של רשת מתכת או פלסטיק רגילה.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שרשתות חשמליות נוטות להתכלות מהר, ומצריכות החלפה כמעט מדי שנה. לעומת זאת, רשת קלאסית, פשוט תמנע את הנגישות מפני היונה ותאותת לה די מהר שמוטב יהיה לה לחפש אחר בית אחר.

ברשתות יונים נהוג להשתמש כדי לחסום את הגישה עבור אזורים בהם האסתטיקה איננה חשובה יתר על המידה. ניתן למצוא בניינים שלמים המרושתים ברשתות נגד יונים באזורי מסתורי הכביסה, מתחת לקולטי שמש ובחסימה של פתחי אוורור.

דוקרנים ליונים

אל תחששו מפני הדוקרנים, אין מדובר בכלי שנועד לפצוע או להרוג את היונה. הדוקרנים עצמם עשויים מפלסטיק, והקצה שלהם איננו מחודד כלל.

אם כך, מדוע הם נחשבים ליעילים? כיוון שדוקרני יונים פשוט מונעים מן היונה למצוא קרקע יציבה ונוחה. השימוש באמצעי זה נועד שלא לאפשר ליונה למצוא את המקום הנכון לנחות בו, מה שמאותת לה על כך שזהו אזור מחייה לא אידיאלי עבורה.

ניתן לרכוש דוקרנים להרחקת יונים במגוון חנויות למוצרי בית, ואפשר גם לקנות אותם מחברות המספקות שירותי הרחקת יונים מקצועיים.

את הדוקרנים נהוג להתקין בעיקר באזורים ממוקדים מאוד לרבות אדניות עציצים, אזורים עליונים של שלטים לעסקים, דפנות של בניינים ומעקות בטיחות.

דחליל נגד יונים

דחליל נגד יונים הוא דווקא דוגמה למוצר פופולרי בו לא כדאי להשתמש.

היונים אמנם לא נחשבות לחכמות במיוחד, אך הן יודעות במהרה לזהות שהדחליל איננו מהווה כל איום. מדובר באמצעי זמני שיכול להרחיק את היונים ולקנות לכם זמן, עד לרגע שבו תזעיקו איש מקצוע מיומן.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן