עבירות מחשב בתקופה הקורונה

הסגר במדינות רבות ברחבי העולם וישראל בניהן הוביל לעליה משמעותית בכמות עבירות המחשב. עבריינים רבים שבעבר ביצעו את מעלליהם ברחובות, נאלצים להתאים את עצמם לרוח התקופה ולבצע עבירות מחשב כלפי קורבנותיהם.

עו”ד אלעד שאול, עורך דין פלילי מומחה עבירות מחשב, מסביר.

חוק המחשבים ועבירות סייבר

עבירות פליליות המבוצעות באמצעות מחשב או כלפי מחשב מוסדרות בחוק המחשבים. החוק קובע אילו פעולות מהוות עבירה פלילית ומה העונש שיספוג העבריין שיבצע אותן.

בין העבירות המוכרות ביותר בחוק המחשבים ניתן למצוא:

  1. חדירה לחומר מחשב
  2. חדירה לחומר מחשב על מנת לעבור עבירה
  3. שיבוש או הפרעה למחשב
  4. יצירת תוכנה שביכולתה להפריע לחומר מחשב

מעבר לעבירות המחשב הללו, ישנן עבירות נוספות שניתן לבצע באמצעות מחשב כגון עבירות פדופיליה באמצעות מחשב כמו הפצת סרטוני תועבה או פגיעה מינית בקטינים ברשת, התחזות לאדם אחר סחיטה מינית ברשת ופגיעה בפרטיות.

במקרים רבים משטרת ישראל מטפלת באמצעות יחידות הסייבר הפרוסות ברחבי הארץ או באמצעות מוקד 105 שמטפל בעבירות מחשב שנעשו כלפי קטינים.

עו”ד אלעד שאול, עורך דין פלילי מומחה עבירות מחשב

אולם במקרים רבים אין יכולת למשטרה לטפל או לתת שירות, כמו במשברי סחיטה ברשת, סחיטה בפייסבוק או סחיטה באינסטגרם והקורבן צריך למצוא עורך דין פלילי פרטי שיטפל עבורו בנושא.

עורך דין עבירות מחשב וסייבר

מעטים משרדי עורכי הדין בעלי הידע הדרוש לטיפול בתיקים פליליים מתחום הסייבר והמחשב. טיפול משפטי בתיק כזה מצריך ידע משפטי נרחב לצד מעורבות רבה והתמצאות במונחים טכניים.

יחידות הסייבר במשטרת ישראל ופרקליטות הסייבר בפרקליטות המדינה מנוסים בחקירות חשודים והעמדתם לדין בגין עבירות פליליות שנעשו במרחב הקיברנטי.

לכן, חשוב מאוד לשכור ייצוג של עורך דין פלילי המנוסה בתחום הסייבר והמחשבים על מנת לאזן את פערי הכוחות והידע בין החשוד או הנאשם לבין רשויות החקירה והתביעה בתחום הסייבר.

סחיטה באיומים ודרישת כופר

סחיטה באיומים ברשת האינטרנט מתרחש רבות בשנים האחרונות. לרוב, הסוחטים שולחים הודעות דרך המייל ומנסים לגרום לקורבן לחשוב שפרצו לו לחשבון האימייל, למחשב האישי ואף הפעילו את מצלמת האינטרנט שלו וצילמו אותו בזמן ביצוע פעולות אינטימיות.

בחלק גדול מהמקרים, מדובר בניסיון דיוג (Phishing) שאין מאחוריו כלום ושום דבר. ההמלצה במקרים אלו, היא להתעלם מההודעה ולאבטח את המחשב באמצעות מומחה סייבר.

אך מה קורה במקרה שבו אדם נופל קורבן לכנופייה שהשיגה חומרים אינטימיים שלו כגון תמונות עירום או סרטוני מין בכיכובו? הטיפול הופך מורכב יותר ומצריך הפעלת כלים טכנולוגיים, ידע משפטי ואסטרטגיות מתחום ניהול הסיכונים והמשברים.

נפלתי קורבן לעוקץ ברשת – מה אתם ממליצים לעשות?

אל תתמודד בעצמך.

רוב העוקצים ברשת האינטרנט גורמים לקורבן לחוש בושה גדולה, כאילו שהוא הראשון והאחרון שנפל לעוקץ המדובר. אך האמת היא אחרת לחלוטין, ישנם מאוד קורבנות בכל זמן נתון שחווים עוקצים שונים ומשונים ברשת האינטרנט, זה יכול לקרות לכולם.

עוקצי רשת פוגעים בכל קשת האוכלוסיה, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, ומומחי הסייבר המטפלים בתיקים אלו לא מופתעים משום סיטואציה. על מנת להבטיח חיסיון מוחלט, אנו ממליצים לפנות אך ורק לעורך דין סייבר שכן רק הוא יכול להבטיח חיסיון עורך דין – לקוח, שהוא החיסיון הגבוה ביותר במשפט הישראלי.

לכן ההמלצה היא לפנות למומחה סייבר במהירות האפשרית, אם מדובר בעוקץ פלילי כגון סחיטה באיומים או סחיטה על רקע מיני, יש לפנות לעורך דין פלילי מומחה לעבירות מחשב וסייבר. ניתן לחפש מידע נוסף באתר משרד עורכי הדין שאול-רן ושות’ המתמחים במשפט פלילי ועבירות מחשב.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן