האם חברת אחזקת מבנים חיוניים לחיים בבניין מגורים?

ככל שעוברות השנים כך יותר ישראלים גרים בבניינים. כיוון והשטח של ערינו קטן יחסית, והאוכלוסייה גדלה בקצב גבוה, יש צורך מהותי לבנייה לגובה. לא רק שישנם יותר בניינים, הם גם גבהים עוד ועוד. כיום, בנייני מגורים בעלי יותר מ20 קומות כבר אינם נדירים, ונמצאים בכמעט כל עיר בארץ.

מה שרבים מאתנו לא יודעים זה שככל שבניין מגורים גבוה יותר, כך המערכות שלו מורכבות יותר. משאבות המים גדולות יותר, הגנרטור צריך לספק יותר חשמל, ועוד. לכן, על מנת להבין עד כמה חברה לאחזקת מבנים מהווה חלק בלתי נפרד מאורך החיים התקין שלנו, נספר לכם קצת יותר על כל המערכות שיש בבניין.

FRREPIK

ניקיון

חברת האחזקה אחראית גם על נושא הניקיון בבניין פעמים רבות. אחזקת מבנים וניקיון פעמים רבות הולכים יחד, אם כי, מדובר בנושאים שונים מאוד. ככל הנוגע לניקיון, עיקר העבודה הוא לוודא שתמיד יש עובד ניקיון נוכח בבניין. וכמובן גם לדאוג שהעבודה מתבצעת על הצד הטוב ביותר. חשוב לציין שעל העובד להיות מועסק כחוק ולקבל את כל התנאים הסוציאליים שהחוק הגדיר. על חברת האחזקה לנקות כל אזור בבניין שהוסכם עליו מראש עם נציגי הבניין. לרוב מדובר על השטחים המשותפים, לובי, לובי הקומות, קומת חניה ומחסנים, חדרי אשפה ומערכות, ועוד.

מערכות מים

לכל בניין מאגר מים, משאבת מים, פילטרים ועוד חלקים ממערכת המים אשר דואגים לאספקה איכותית ותקינה של מים לדירות שלנו. מערכות אלה צריכות להיות תקינות בכל עת ולתפקד בצורה רציפה בשגרה ובחירום. כדי לדאוג לכך שהמערכות הללו מתפקדות כראוי ישנן מספר בדיקות אשר מחויבות בחוק. בין היתר, ניקוי וחיטוי של מאגר המים, החלפת מסננים ועוד.

מערכות כיבוי אש

מערכות נוספות אשר מהוות חלק בלתי נפרד מאורך החיים התקין שלנו בנפרד הן מערכות כיבוי האש. למערכת כיבוי האש מספר של תת מערכות אשר יחד מהוות את המערכת כולה. חשוב לוודא שכל שלב בשרשרת פעיל ותקין על מנת שמקרה אמת המערכת תגן על חיינו. ישנם אנשי מקצוע אשר הוסמכו לכך על ידי משרד העבודה ורק הם יכולים לבצע פעולות במערכת.

כמובן שאי ביצוע הבדיקות מהווה עבירה על החוק.

מעליות

לכל מעלית יש מדבקה אשר מציינת את התאריך בו היה הטיפול האחרון. על חברת האחזקה לתאם עם חברת המעליות טיפול למעלית על י התאריך הרשום במדבקה, זו, כל חצי שנה. טיפול במעלים הוא הכרחי על מנת לאפשר לנו אורך חיים תקין.

חשמל

מערכות החשמל בבנייני מגורים מורכבות מאוד. לבניין בעל קומות רבות, הרבה ארונות חשמל. כבלי החשמל העוברים בבניין לאורכו ולרוחבו מהווים מערכת עצומה ומורכבת במיוחד. על החשמלאי שבודק ומטפל בה להיות מוסמך על ידי משרד העבודה. לא כל חשמלאי מוסמך לטפל במערכות מורכבות אלה

תאורה

מערכות התאורה בבנייני המגורים עשויות להיות פשוטות או מורכבות. לעיתים מדובר בנורה פשוטה, ולפעמים מדובר על מערכת חיישנים אשר מאירים את החניון. על כל מקרה, אנחנו חייבים תאורה תקינה על מנת להתנהל בשעות החושך באזורים המשותפים. ואין דבר יותר מרגיז מתאורה שלא פועלת למשך ארוך של זמן. לכן חשוב לוודא שחברת התחזוקה תדאג לטפל בבעיות התאורה במהירות רבה.

לסיכום

אלה רק חלק מהדברים שבאחראיות חברת אחזקת מבנים לטפל בהם. לחברות הללו עוד תפקידים רבים שקשורים לגינון, אינסטלציה, ועוד. אי העסקה של חברה שכזו, והרצון לחסוך בהוצאות, עשויים להיות מסוכנים במיוחד. ועד בית לא מקצועי שלא מטפל כראוי בכל אחת מהמערכות אשר מצוינות במאמר זה, עשוי לסכן את חייכם. והכל תוך מחשבה ורצון טוב לחסוך. שימו לב, שהזול לא יהיה היקר מכל.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן