מים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ומהווים את אחת ממערכות התשתית החשובות ביותר. מערכת האינסטלציה היא קריטית ונכס לא יכול להיות מאושר למגורים בלעדיה. השימוש הרב במערכת האינסטלציה מביא לשחיקה בה עם הזמן, מה שיכול לבוא לידי ביטוי כנזילה. איך נעשה גילוי נזילות וטיפול בהן באמצעים מתקדמים?

המקור לנזילה – פנימי או חיצוני

ההתחלה של גילוי נזילות היא קודם כל בדיקה וגילוי האם מדובר במקור פנימי- מערכת האינסטלציה, או במקור חיצוני- מי הגשמים. הטיפול בכל אחת מסוגי הנזילות הוא שונה לגמרי וגם דורש בעל מקצוע אחר, לכן קודם כל יש לוודא זאת. אם הרטיבות נובעת ממי גשמים, פעמים רבות היא תראה באזורים הגובלים עם החוץ כמו בין התקרה לקיר חיצוני, או קרוב לחלון. עם זאת, מים זורמים ומתנקזים למקומות נמוכים לכן לא תמיד ניתן להסתמך על כך. הטיפול ברטיבות כתוצאה מחדירת מי גשם היא איטום איכותי. אם הבעיה היא בצנרת הטיפול יהיה בהתאם.

freepik

מערכת האינסטלציה – מערכת מורכבת וסבוכה

גם כאשר התברר שהנזילה היא במערכת האינסטלציה, מדובר על גילוי ראשוני שדורש עוד בדיקות עד שמגיעים למקור הנזילה המדויק. ראשית יש לבדוק באיזו צנרת ישנה נזילה: האם בצנרת הביוב, צנרת מי הדלוחין (שמגיעים מהכיורים והמקלחת) או צנרת אספקת המים הנקיים. כל צנרת כזו היא ארוכה ועוברת באזורים שונים בבית. לכן, גילוי נזילות באמצעים מתקדמים הוא הכרחי ממש.

מצלמה תרמית – מכשיר יעיל לגילוי מקור הנזילה 

אם בעבר גילוי נזילות היה כרוך בשבירת קירות ורצפות בסביבת הנזילה, היום דברים כבר אינם כך. היום ישנה טכנולוגיה מתקדמת וציוד חדיש לגילוי מקור הנזילה בצורה מדויקת. מכשיר יעיל ביותר לגילוי מקור הנזילה הוא מצלמה תרמית. את המצלמה התרמית ניתן להצמיד לקיר או לרצפה והיא קולטת את החום שמעבר להם ומתרגמת אותם לתמונה. אזורים חמים יותר יראו בגווני אדום וכתום ואזורים קרים בצבעי כחול ותכלת. מקור הנזילה הוא אזור קר ביחס לסביבתו ולכן יבלוט בגווני הכחול. בעזרת המצלמה התרמית ניתן יהיה להבין האם מקור הנזילה הוא חיצוני או פנימי, ואם פנימי- היכן הוא ממוקם בצנרת.

מצלמת סיב אופטי – לראות את הנזילה מבפנים

במידה ומקור הנזילה הוא הצנרת, נעשה שימוש במכשיר נוסף המאפשר גילוי נזילות מדויק וממוקד עוד יותר והוא מצלמת סיב אופטי. מצלמה כזו מוכנסת באמצעות שרוול דרך פתח הצינור בו התגלתה בעיה והיא נותנת את מראה הצינור מבפנים. כך ניתן לראות במדויק את הסדק או השחיקה וגם לטפל. מוכנס מכשור זעיר המאפשר לבצע תיקון ללא הרס, כמו לכסות את אזור הסדק וכך למנוע נזילה, או להחליף חלק בצינור אם הדבר נדרש. טיפול כזה דומה לטיפול כירורגי זעיר פולשני שנעשה באמצעות מצלמה. גם בטיפול כזה, במקום לבצע ניתוח מלא, הניתוח הוא ממוקד ומדויק.

גילוי נזילות – רק למומחים בתחום

לכאורה נראה שגילוי נזילות יכול לבצע כל אחד בגלל המכשור המתקדם. כאשר תראו את התמונה המופיעה על מסך המצלמה התרמית תגלו שהדברים אינם כך. חשוב להיות מיומן ובעל ניסיון בעבודה עם המכשיר. התמונה המופיעה ברורה רק למי שעבר הכשרה איך לעבוד עם המכשיר ויש לו ניסיון ומיומנות בכך. כמובן שהעבודה עם מצלמת סיב אופטי ותיקון נזילות בצורה מדויקת ללא הרס דורשים הרבה מאוד ניסיון וידע מקצועי. לכן, לא כל אינסטלטור אקראי שראיתם את שמו באינטרנט מתאים. חשוב לוודא שמדובר על אינסטלטור שזהו תחום ההתעסקות שלו, שיש לו את הציוד החדשני ביותר ואת המיומנות וההכשרה לכך.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן