להקליט שיר במתנה לאירוע באולפן הקלטות

color-combinations-5403494_640-aab823c3
למה מומלץ להקליט שיר במתנה לאירוע באולפן הקלטות ולא בצורה חובבנית בבית?

בשנים האחרונות כמעט בכל אירוע שתשתתפו בו יהיה שיר שהוקלט במיוחד לאירוע על יד בני המשפחה, החברים או החוגגים עצמם. לפעמים זה קליפ שמוצג על גבי מסך ולפעמים הוא משמש כרקע למצגת. זהו אחד הרגעים המרגשים בכל אירוע מכיוון שבדרך כלל מדובר בתוכן בעל משמעות סנטימנטלית עמוקה או הצגה של זיכרונות נוסטלגיים מרגשים. מכל מקום, זהו בדרך כלל הרגע שבו מזילים דמעה. 

אם המשכתם לקרוא כנראה שהחלטתם להקליט שיר לאירוע שלכם או עבור אירוע של הקרובים לכם ואתם וודאי מתלבטים מהי הדרך הטובה ביותר לעשות את זה. קיימות שתי אפשרויות נפוצות: הראשונה היא לנסות להקליט את השיר בבית באופן עצמאי והשנייה היא לתאם יום עם אולפן הקלטות מקצועי ולהקליט שם את השיר. התשובה כנראה נמצאת בגוף השאלה. האם להקליט באופן חובבני שיר שיושמע בפני כל האורחים, או להקליט שיר באופן מקצועי. בואו נבחן את הסוגייה משני צדדיו של המטבע. 

להקליט שיר במתנה בבית או באולפן הקלטות – מה ההבדל?

ההבדל העיקרי והמשמעותי ביותר הוא קודם כל בציוד שעומד לרשותכם. עניין נוסף ולא פחות משמעותי הוא התנאים הסביבתיים הקיימים להקלטת השיר, מבחינת אקוסטיקה ורעשי רקע. והגורם הנוסף שיש לקחת בחשבון הוא הידע. 

כדי להקליט שיר יש להשתמש בלא מעט ציוד הגברה וסאונד ובנוסף לכך ציוד להקלטה והפיכת השיר לקובץ שניתן להשמעה. אחרת אתם הולכים לשיר לטלפון הנייד שלכם או למצלמת וידיאו וכך זה גם ישמע…. לגבי תנאי הסביבה, ההקלטה צריכה להתבצע בחדר עם אקוסטיקה מתאימה להקלטה, כזו שלא תגרום לשירה או לנגינה להישמע צורמים. בנוסף המקום שבו אתם מקליטים יהיה חייב להיות מנותק מרעשי רקע, הרי לא תרצו שבזמן ההקלטה או ההשמעה של השיר ישמעו ברקע קולות של מכוניות או של אנשים מדברים לדוגמה. לגבי הידע, קיים הבדל תהומי בין הקלטה בטלפון הנייד או במחשב הביתי כדי לשלוח תוכן משעשע לחבר, לבין הקלטת שיר שיושמע באירוע בפני קהל באמצעות מערכת הגברה. הקלטה של שיר לאירוע שיושמע באוזניהם של כול האורחים באירוע באמצעות מערכת ההגברה צריך לדעת לעשות. באופן טבעי לא כולנו הם טכנאי הקלטות מקצועיים. 

הקלטה באולפן

בשורה התחתונה ההבדל בא לידי ביטוי בתוצאה. הקלטה של שיר במתנה באופן חובבני פשוט לא תשמע טוב. יתכן מאוד שלא יהיה ניתן להבין את המילים של השיר והסאונד ישמע “מלוכלך” וצורם. קחו בחשבון שהשמעה של הקלטה כזו בפני קהל של אנשים יכולה להיות מאוד מביכה במקום מרגשת או משעשעת. אם החלטתם להקליט שיר לאירוע עדיף לעשות את זה פעם אחת כמו שצריך. במקרה הזה עדיף ללכת על פי הגישה שאומרת “אם עושים אז עושים עד הסוף”.

מה מציע אולפן הקלטות

באולפן הקלטות יעבוד איתכם על השיר מפיק מוזיקלי שידאג עבורכם לכל מה שצריך, בין אם אתם מגיעים עם כלי נגינה משלכם או זקוקים לפלייבק. נכון שלא קיימים פלייבקים לכל השירים בעולם, אבל בהחלט קיים מאגר גדול מאוד. לעתים קרובות האולפן יוכל למצוא פלייבק שלא קיים אצלו על פי בקשתכם.  במידה והיו טיפה זיופים, ניתן לתקן אותם במהלך העריכה, כך שכל אחד יכול לשיר ובסופו של דבר זה ישמע טוב. המפיק המוזיקלי יעבוד איתם בסבלנות על כל בית בשיר עד שתתקבל תוצאה טובה, גם אם זה אומר שצריך להקליט את השיר שוב ושוב. תוכלו להקליט כמה אנשים שתרצו, גם אם מדובר על משפחה שלמה. 

בסוף ההקלטות תוכלו לקבל את ההקלטה עצמה איך שתבחרו. ניתן לקבל אותו בקובץ או בדיסק. תוכלו להשמיע את השיר באירוע ולתת את ההקלטה במתנה לחוגגים כמזכרת מהאירוע. תוכלו גם להוסיף הקדשות להקלטה. קיימת גם אפשרות לעשות מזה קליפ במידה ותרצו לקחת את המתנה צעד אחד קדימה. 

אל תנסו את זה בבית

תוכלו להפוך את השיר שלכם למתנה מושלמת אם לא תעשו את זה לבד בבית. המחיר באמת לא בשמיים ושווה לכל כיס. אז אם אפשר לעשות את זה כמו שצריך בעזרת אולפן מקצועי אין שום סיבה לנסות לעשות את זה לבד ולהתאכזב מהתוצאה. הקלטה חובבנית בבית תהייה כרוכה בהרבה מאוד השקעה עבור תוצאה אבודה מראש. וודאי תעדיפו לנתב את ההשקעה שלכם לבחירת השיר הנכון ומי ישתתף בהקלטות וכד’ ולתת למקום מקצועי להקליט ולערוך את זה עבורכם. סכמו על תאריך, התקשרו לאולפן הקלטות לתאום והקליטו שיר מעולה במתנה. אתם עוד תשמעו כמה טוב זה ייצא. רק אזהרה אחת לפני שאתם יוצאים לדרך, הקלטת שיר באולפן הקלטות יכולה להיות חוויה ממכרת ביותר. יכול מאוד להיות שלא תצליחו להיגמל ממנה ותרצו לחזור ולעשות זאת שוב ושוב בכל אירוע.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן