האם ניתן להעלים רטיבות על ידי חיפוי קיר

לכל בניין ולכל בית יש היסטוריה משלהם שמשאירה חותם על מראם החיצוני. באופן טבעי, בלאי הזמן לא משפיע בצורה חיובית על הנראות של כל מבנה – מבחוץ ומבפנים. יש דרכים שונות להתמודד עם השינויים האלה, ליצור מראה מחודש ומעודכן יותר. אך יש בעיות עמוקות יותר שדורשות פתרון מהשורש.

הרטיבות מופיעה קודם כל באופן חיצוני, אך היא מעידה על בעיה הרבה יותר עמוקה. הביטויים החיצוניים של הרטיבות אלו נקודות עובש, “אבעבועות” על הקיר, ובמקרים גרועים יותר אף מים מטפטפים. באופן טבעי, אנשים רבים חושבים לבדוק את האפשרות של “לכסות” את הבעיה באמצעות חיפויי קיר.


צילום: באדיבות Creative walls – חיפוי קירות

לכן השאלה האם חיפויי קיר מהווים פתרון יעיל נגד רטיבות דומה לשאלה האם אפשר לרפא פגיעות פנימיות באמצעות פלסטר. אנלוגיה דומה היא טאטוא של הבעיה מתחת לשטיח, רק שבמקרה זה מדובר בפסולת שהולכת ומתרבה ללא שליטה.

חיפויי קירות רק מסתירים את הבעיה באופן חיצוני, אך לא מונעים את ההשלכות התברואתיות והבריאותיות של קירות הסובלים מרטיבות.

הסכנות הטמונות ברטיבות בבית

רטיבות זה למעשה מצב שבו איטום הבית נפגע בשל שחיקה, היעדר תחזוקה תקינה, לקויי בנייה או פגיעות של אסונות טבע (רוחות עזות, רעידות אדמה, פעולות לחימה). הרטיבות חודרת לתוך הבית בשל הגשמים שיורדים, או בשל התרופפות של הצנרת שגורמת לנזילות.

כתוצאה מהרטיבות נוצר עובש, פטריות ותרביות נוספות שפורחות בסביבה רטובה, אך לא תורמות לבריאות בני האדם, ובעיקר ילדים, מבוגרים והסובלים ממחלות כרוניות (אסטמה, אלרגיה, קושי נשימתי) של דרכי הנשימה.

יתר על כן, גם אדם בריא יכול לפתח בעיות בריאותיות בשל הימצאות קבוע בבית הסובל מרטיבות.

מעבר להשלכות הבריאותיות, הרטיבות מביאה להרס הדרגתי של המבנה, עד להתפוררות והתפרקות של הקירות, עד לכדי מצב שבו הבית נעשה מסוכן באופן בלתי ניתן לתיקון והופך למיועד להריסה.

כיצד כן פותרים את בעיית הרטיבות בקיר?

פתרון בעיית הרטיבות בקיר כולל שלושה שלבים עיקריים:

1. מציאת מקור הנזילה (לא תמיד אזור הרטיבות הוא אזור ההתפרצות).

2. הגעה לנקודת ההתפרצות (משימה שיכולה להיות פשוטה ונגישה, או לדרוש טיפוס סנפלינג לקומות גבוהות, קדיחה עמוק לתוך הקיר וכו’).

3. איטום אזור הנזילה (בגג, בתוך הצנרת או בצדי הבית) באמצעות חומרים אקריליים

פתרון בעיית הרטיבות דורש התאמה של התהליך לגופו של עניין, לכן העלות יכולה לנוע בין כאלף שקל לכמה וכמה אלפים. דבר אחד ניתן לומר בוודאות – ככל שמזניחים את הבעיה, כך הנזקים גדולים יותר ועלויות התיקון מרקיעות שחקים.

מתי כן כדאי לעשות חיפויי קיר?

כאמור, חיפוי קיר זהו פתרון דקורטיבי ואסתטי בלבד. הוא מאפשר לשוות לחלל מראה יותר עדכני ומיוחד, ליצור חלוקה וויזואלית של השטח לאזורים (למשל, אזור עבודה, חלל מנוחה, אזור הלבשה וכו’), לרענן את הצבעים וליצור מראה ייחודי המותאם לחלל העסקי, המשרדי או הפרטי. ברגע שאין בעיית רטיבות הפוגעת בבריאותם ואיכות חייהם של השוהים במקום – בהחלט ניתן וצריך לגשת למשימת שדרוג המראה החיצוני של המקום.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן