נוטריון אונליין שירותי נוטריון בלי לצאת מהבית

businesswoman-putting-stamp-documents-isolated-white-background_256259-113-fd5ed1c7
לאחר 15 שנות ניסיון החלטנו במשרדי עורכי דין אירנה פיין ליצור פלטפורמה חדשה של שירותי נוטריון אונליין

נוטריון יכול לספק שירותים רבים: לתת אישור כי עותק מצולם של המסמך זהה למסמך המקורי, לתת אישור על נכונות תרגום מסמך או תעודה כך שניתן יהיה להשתמש בעותק המצולם או בתרגום עבור מוסדות רשמיים, בתי משפט ומשרדי הממשלה, לאמת חתימה על מסמך ובכלל זה חתימה כאשר אדם חותם בשם אדם אחר, לאמת הסכם ממון טרום נישואין ולחסוך בכך פנייה לבית המשפט ותורים ארוכים, לאשר צוואות עם אותו תוקף כאילו אושרו בבית המשפט או אצל רשם הצוואות, לאמת חתימה על ייפוי כח ובפרט ייפוי כח מיוחדים – כאלו אשר נדרש להשתמש בהם במדינה אחרת, או על מנת לקבל משכנתא – ועוד.

נוטריון נותן שירותים הנוגעים למסמכים משפטיים או כאלו שיש להם משמעות רשמית. תחום אחד מרכזי הנוגע לעבודת נוטריונים נוגע בתרגום של מסמכים. כאשר מסמך רשמי מתורגם, הוא מאבד מהתוקף המשפטי שלו ואינו ניתן להצגה כראיה בפני בית המשפט או משרדים רשמים וממשלתיים. מנגד, בתי המשפט ומשרדים רשמיים ידרשו לראות ראיות בשפה השלטת בישראל – בעברית. קחו לדוגמה אדם המנסה לקבל הארכה לסטאטוס התושב ארעי שיש לו על תקן עובד זר בארץ. כיוון שהוא עובד זר, מן הסתם התעודות הרשמיות שברשותו הונפקו במדינה אחרת: פיליפינים, רומניה, אוקראינה, סין וכדומה. לפני שיוכל להציג את התעודות שברשותו בפני משרד הפנים יהיה עליו לתרגם את התעודות בתרגום נוטריוני לעברית על מנת שניתן יהיה להציגן.

כמה עולים שירותיו של נוטריון?

רשימת הפעולות שנוטריון רשאי לבצע כוללת כעשרה פריטים והתעריף המדויק עבור כל שירות ושירות שהנוטריון רשאי לתת מוגדרת במדויק בתעריף הנוטריונים. תעריף הנוטריונים מתפרסם אחד לשנה לאחר עדכון בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן. התעריף מחייב את כל הנוטריונים שאינם יכולים לגבות מחירים העולים על אלו הרשומים בתעריף וגם לא להוריד מהמחירים הנקובים בו.

ישנם שירותים שהמחיר הנגבה עבורם כולל גם רכיב שהוא מעבר לשירותי הנוטריון הנקובים במחירון. שירותים אלו הם שירותים שהנוטריון נותן כשירותים מקדימים למתן האישורים על המסמכים אותם הוא מוסמך לתת. לדוגמה, אם נוטריון נדרש לתת אישור נכונות תרגום עבור מסמך, לרב התרגום עצמו יתבצע על ידי הנוטריון בעצמו. דוגמה נוספת היא אימות הסכם ממון טרום נישואין, אישור צוואה או אימות חתימה על ייפוי כח. כעורך דין בעל ניסיון, נוטריון הוא בעל הידע והניסיון הנדרשים על מנת לנסח ולערוך מסמכים אלו. המחיר הנקוב בתעריף הנוטריונים מתייחס למתן אישור נכונות תרגום נוטריוני על מסמך מתורגם, אישור צוואה על צוואה שהיא כבר ערוכה וכדומה. מתוקף ניסיון כעורך דין, נוטריון יכול לעזור בניסוח צוואה, לערוך הסכם ממון ואף לתרגם מסמכים. עבור השירותים הללו, תעריפי הנוטריונים אינם קבועים ועשויים להשתנות בין נוטריון אחד למישנהו.

ישנם שירותים נוטריונים אשר מתחילים ונגמרים בשירות עצמו, לדוגמה – הוצאת אישור חיים. אנשים שגרו בעבר במדינות אחרות ועדיין זכאים לקצבה מהמדינות בהן גרו נדרשים להציג אחת לתקופה אישור כי הם עדיין בין החיים ולכן עדיין זכאים לקבלת הקצבה. עלות אישור מעין זה מתחילה ונגמרת בהוצאת האישור הנוטריוני והתעריף עבורה הוא קבוע ונקבע בתעריף הנוטריונים אשר מתעדכן אחת לשנה על פי מדד המחירים לצרכן.

סוג אחר של אישורים נוטריונים ניתן עבור מסמכים מורכבים יותר דוגמת חוזים עסקיים, הסכמי ממון טרום נישואין או צוואות אשר לפני שניתן יהיה לתת עבורם אישור נוטריוני יש לערוך אותם. דוגמה נוספת היא כאשר נדרש תרגום מסמך מורכב – תעריף האישור הנוטריוני על נכונות התרגום קבוע, אך תעריפי התרגום משתנים בין נוטריונים.

נוטריון העוסק במתן אישור נכונות תרגום הוא נוטריון הדובר שפות רבות ולכן יכול לבצע את עבודת התרגום בעצמו. נוטריונים בישראל הם תמיד עורכי דין, ותמיד כאלו אשר יש להם ותק משפטי רב בארץ כך שהם כשירים בהחלט לערוך מסמכים משפטיים דוגמת חוזים, הסכמים או צוואות – אך תעריף העריכה של אלו משתנה כיוון שהתעריף נגזר משכר הניתן להם בתפקיד עורכי דין ולא כנוטריונים. לאחר סיום עבודת עריכת המסמכים יש להוסיף את תעריף מתן האישור הנוטריוני עבור השירות המבוקש, בהתאם לרשום בתעריף הנוטריונים הרשמי.

האם נוטריונים בכל העולם הם עורכי דין?

התשובה לשאלה הזו היא לא. ישנן מדינות בהן הרקע של הנוטריונים הוא משפטי אך במידה והם בוחרים לעבוד כנוטריונים הם נדרשים לבחור אם לעבוד כעורכי דין או כנוטריונים ואינם יכולים לעסוק בשני המקצועות בו זמנית. בישראל המצב הוא שונה. ישנן מדינות שבהן לא רק שנוטריונים אינם עורכי דין בפועל אלא אפילו מסלול ההכשרה שלהם שונה לחלוטין ודורש תואר נפרד או, כמו ברב מדינות ארה”ב, בהם פקידים רבים מקבלים אסמכה לתת אישורים נוטריונים מבלי שיהיה להם רקע משפטי כלל.

הכתבה בשיתוף משרד עורכי דין ונוטריון אירנה פיין

לשירותי נוטריון אונליין ניתן להיכנס לאתר שלנו notaryon-online.com

שיחת ייעוץ חינם! 051-55-33-400

ניתן גם לשאול אותנו כל שאלה במייל [email protected]

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן