יובל סיון – מורה ברוח אחרת

מערכת החינוך היא אחת המערכות המאתגרות יותר הקיימות בישראל. היום חשוב לא רק ללמד את הדור הצעיר, אלא גם להבין לנפשו. ומי יכול לעשות זאת טוב יותר מאשר צעיר ברוחו או צעיר באמת? הכירו את יובל סיון, שהגיע להיות מנהל בית הספר הצעיר ביותר בארץ – בגיל 31 בלבד. ובזמן שבגיל הזה אחרים רק מתחילים בעבודה חדשה או מתחננים לבוס לקידום, יובל הלך עם מטרה ברורה והגיע אליה במהירות האפשרית. כך הוא עשה גם בלימודים האקדמיים שלו.

יובל סיון – מצטיין לאורך כל הדרך

יובל סיון מהווה דוגמה אישית לכל התלמידים בציוניו שלו. זאת משום שאת שני התארים שלו הוא סיים בהצטיינות יתרה. את התואר הראשון עשה באוניברסיטת בן גוריון בנגב ותואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במכללה האקדמית של בית ברל. על הדרך עשה יובל גם תעודת הוראה בהיסטוריה והחל את דרכו החינוכית שהוא ממשיך עד היום. הוא היה רכז כיתה, מחנך, מורה להיסטוריה, חבר הנהלה בכיר ורכז מקצוע בבית ספר תיכון “אביב” אשר ברעננה. יובל המשיך והתקדם עד שהפך למנהל בית ספר “הצומח” בגיל 31 בלבד. רבים ממקורביו של יובל הרימו גבה, אבל זה לא הרתיע אותו מלהביא את הרוח הצעירה שלו לבית הספר ולהוכיח שהוא יכול בדיוק כמו אחרים, ואף מעבר לכך.

עם אמונה בלב, אפשר להגיע לכל מקום

מגיל צעיר מאוד הבין יובל שאם רק יאמין בעצמו, אפילו קצת, הוא יגיע למקומות רחוקים. ולכן יובל החליט להאמין בעצמו אמונה שלמה, ועם זאת להציב אתגרים לעצמו ולאחרים. כי אין הרגשה טובה יותר ממעבר אתגר בהצלחה. יובל סיון אכן הגיע להצלחות שלו בגיל צעיר, והוא גם רוצה זאת עבור התלמידים שלו. לפיכך, הוא לא מפסיק לעודד אותם ולהציב להם אתגרים מעניינים ומרתקים שיאמנו את צורת החשיבה שלהם ויגרמו להם לחשוב מחוץ לקופסה. יובל רוצה שהילדים ילכו עם החלומות הפרועים שלהם, גם אם הסביבה אומרת להם אחרת, לעולם לא יפסיקו לנסות וכך יגיעו למקומות רחוקים. לכן, כל שיעור של יובל הוא אתגר בפני עצמו שנועד להכשיר את המוחות הצעירים לחיים עצמם. יובל דואג גם להתייחס לכל ילד באופן פרטני, כי הוא רואה בו עולם ומלואו. הורים שרוצים את הטוב עבור ילדיהם, שולחים אותם לאיש החינוך הצעיר על מנת שיפיח בהם מרץ ויעזור להם להצליח.

לאור התקופה הבלתי פשוטה, שאלנו את יובל סיון מה הדרך הטובה ביותר ללמד בזום

בימינו, הזום הפך לחלק משגרה בלתי נמנעת. כאשר הקורונה מאיימת בחוץ, הילדים מסתגרים בביתם ומתחברים למחשבים. כאשר אין קשר פיזי בין המורה לתלמידים ואי אפשר באמת לפקח על כל הנעשה בבית, עבודת ההוראה הופכת למאתגרת מאין כמותה. לפיכך, ביקשנו מיובל סיון לתת לנו כמה עצות וטיפים לעבודה בתקופה המטורפת הזו, כשאת הילדים רואים רק בזום.

“אני יודע שמדובר בתקופה לא פשוטה”, אומר יובל, “תלמידים שלי אומרים לי כל הזמן עד כמה הם מתגעגעים לשיעורים בכיתה ולהפסקות עם החברים. אבל זאת התקופה שנחתה עלינו. היא מאתגרת, אבל כפי שאני מלמד את התלמידים שלי, אנחנו לא מפחדים מאתגרים, אלא צולחים אותם. אם גם אתם רוצים להפוך למורים מספק אחת במערכת קרה, מנוכרת ומרוחקת כמו זום, אתם צריכים להתעלות על עצמכם ולחשוב הרבה מחוץ לקופסה”.

יובל נותן לנו כמה טיפים שיעזרו למורים ללמד בעידן הזום

התחברתם לכיתה בזום ולא יודעים איך להמשיך? קבלו את הטיפים של יובל:

  1. שנו את הרקע שלכם בזום.

ולא כי אתם לא רוצים שהתלמידים שלכם יראו שיש לכם בלגן בבית בדיוק כמו לכל אחד אחר, אלא כדי ליצור עניין. בחרו רקע מצחיק שאפשר לפתח עליו דיון והקפידו לשנות אותו. כך התלמידים ירגישו שהם בתנועה, שיש כל הזמן תזוזה, והם יזרמו יחד אתכם.

  1. התחילו את השיעור עם מידע מעניין.

כן, יש לכם הרבה חומר להספיק. המבחן במתמטיקה מתקרב ובספרות לא סיימתם ללמוד את כל השיר. אבל התלמידים שלכם לא מגלי עניין בקלות והמצב החדש מלחיץ אותם. כדי לגרום להם לגלות עניין, כדאי להתחיל עם נושא אקטואלי בוער. קחו 5-10 דקות כדי להעלות נושא מסוים או תנו לתלמידים שלכם להעלות אותו. כך תזכו בהשתתפות ערנית ותוכלו להמשיך בשיעור כדי להתקדם עם החומר.

  1. הגעתם לסוף השיעור? ערכו טריוויה.

לטריוויה כאן יש שתי מטרות. המטרה האחת היא לבחון את הידע של התלמידים ולדעת שהוא יושב אצלם טוב טוב בראש. המטרה השנייה היא להעביר את השיעור בכיף ולשמר את הכיף הזה עד לשיעור הבא. חשוב שהטריוויה תועבר בצורה של משחק ולא בשיטת “בוחן”. ניתן לחלק לקבוצות במידת האפשר או לערוך תחרות עם ניקוד. מטבע הדברים, התלמידים הם בעלי אופי סקרן והם רוצים לאתגר את הידע שלהם ולהשתתף בתחרות מרהיבה. נצלו את זה לטובתכם כדי ליצור עניין ופעילות ולשתף את התלמידים כמה שיותר.

בסיום השיחה עם יובל, הלכנו לבדוק בפועל מה חושבים המורים על הלימוד בזום ומה חסר להם. מרבית המורים אמרו שהם “מאבדים” את התלמידים בזום פעמים רבות והאינטרקציה הבין אישית עם התלמידים חסרה להם מאוד. הם בהחלט מחפשים דרכים יצירתיות להשאיר את התלמידים מרוכזים. הטיפים שך יובל יכולים בהחלט לעזור לכל המורים באשר הם לשמור על ריכוז במהלך השיעור, ולהעביר את השיעור בכיף. כך שהתלמידים ירגישו אמנם מרוחקים פיזית, אבל קרובים נפשית מכל בחינה. כמו כן, יובל מוסיף שחשוב להתעניין בכל תלמיד ותלמידה באופן אישי, לראות אם יש בעיות ולהיות אוזן קשבת לאורך כל התקופה הבלתי פשוטה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן