חדשנות פיננסית מבוססת טכנולוגיה – הצעד הבא של עולם השירותים

עבודה על מחשב 2-1ccdbf58
חדשנות פיננסית מבוססת טכנולוגיה – הצעד הבא של עולם השירותים

שני העשורים האחרונים בחיי האנושות, שינו לגמרי את האופן שבו אנו חיים, ובפרט את האופן שבו אנו צורכים שירותים שונים. השינויים שהביא עולם הדיגיטל לחיינו, בכל מה שקשור לשירותים, בא לידי ביטוי בתחום עשייה אחד בעיקר, שנקרא פינטק. זו היא החדשנות הפיננסית מבוססת הטכנולוגיה, שאיתה ניתן להאציל סמכויות מאנשים למערכות אוטומטיות, על מנת לשפר את השירותים, לייעל אותם ואפילו לצמצם בעלויות כוח האדם של חברות בתחומי עיסוק שונים. יחד עם זאת, ככל והיעילות של פינטק רק הולכת וגדלה, ישנן גם לא מעט בעיות ואתגרים שאיתן נדרשים אנשי הטכנולוגיה להתמודד, על מנת לצמצם בצורה משמעותית את הסכנות החברתיות והפערים שיכולים להשפיע לרעה על החיים.

ארבעה דברים שחשוב מאוד לדעת על פינטק:

1.      עולם הפינטק עתיד להישאר איתנו לטווח הארוך – כפי שאנו יכולים לראות את התמונה נכון לימים אלו, פינטק משרת בצורה מעולה תחומים רבים במערכת הפיננסית. שירות לקוחות דיגיטלי המבוסס על מערכות טלפונים או מערכות מחשב, מאפשר לחברות לעבור תהליכי התייעלות, לצמצם הוצאות ובעיקר לשמר את כמות הלקוחות הנוכחית שלהם.

2.      הלקוחות מרווחים משיפור השירותים – אם בעבר כולנו נאלצנו לחכות פרקי זמן לא מבוטלים בתור לקבל שירות בבנק או בחברת הביטוח שלנו, כיום את רוב הפעולות ניתן לבצע בעזרת מערכת מחשבים מקצועית וכמעט ללא כל צורך בליווי של מענה אנושי. יש לכך כמובן גם אלמנט מורכב יותר, בכל מה שנוגע לאזרחים ותיקים ולאזרחים עם צרכים מיוחדים, אבל אנשי המקצוע בתחום הפינטק עושים את כל המאמצים על מנת להגיע למצב שבו ניתן להעניק שירותים דיגיטליים גם לאוכלוסיות מיוחדות, בהתאם לצרכים שלהם.

3.      יש צורך לבצע התאמות בחקיקה – לעיתים אפילו החוק לא מכיר ביכולות של מערכות פינטק לשפר את איכות החיים. כך נוצר מצב שבו החוק להגנת הפרטיות למשל, יכול לעכב השקה של פיתוחים אשר ישפרו לעין שיעור את האפשרות לסייע ללקוחות. ועל כן, יש צורך לעבוד עם עורכי דין מקצועיים, על מנת לבצע התאמות חקיקה.

4.      הציבור יכול לקחת חלק בתהליך – לא אחת תהליכי פינטק הם תולדה של תלונות המגיעות מהציבור. כך שיש לכם אפשרות אמיתית להשפיע על האופן שבו תקבלו שירותים בעתיד.

השלב הבא של תחום השירותים

למרות שכבר בימים האלו אנחנו יכולים לראות שינויים לחיוב בעולם השירותים הפיננסים, למשל כמו המעבר לשימוש במערכות בנקים דיגיטליים, יש עדיין דרך ארוכה עד ליום שבו החיים של כולנו יתבססו על שירותי פינטק. החתירה לשלמות, העבודה הקשה וההקשבה ללקוחות, היא זו שתאפשר לחברות הפיננסים להעניק ללקוחות את השירותים הטובים ביותר, גם אם הם לא ניתנים על ידי אנשי שירות לקוחות טלפוניים או פרונטליים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן