בגדי ריצה – כיצד בגדי ריצה מותאמים מסייעים בשיפור ביצועים?

לא משנה אם אתם אצנים מתחילים או כאלה שאוכלים מרתונים לארוחת בוקר, ישנן דרכים שיאפשרו לכם ליהנות מתוצאות טובות יותר ומתחושה טובה יותר במהלך הריצה ולאחריה, בגדי ספורט מותאמים היא אחת מהן. אז איך לרתום אותם לשיפור ביצועים וכיצד לבחור את הביגוד שיוביל אתכם להצלחה? כל התשובות בפנים

אם פעם ריצה הייתה פעילות מעט שונה בנוף, היום מדובר באחד הענפים הפופולאריים ביותר, והוא כולל מתאמנים בכל הגילאים והרמות. אחת הסיבות אשר הובילו לשינוי הזה היא עלייתם של המרתונים והמרוצים השונים אשר מתקיימים מדי שנה, וסוחפים אליהם בכל פעם אצנים חדשים שנדבקו בחיידק הריצה. אך לא משנה מתי התחלתם לרוץ או מה רמת הריצה שלכם, יש דבר אחד משותף לכל הרצים והוא המרדף התמידי אחרי תוצאה טובה יותר. ריצה נחשבת לספורט הישגי אשר דוחף את המתאמן כל הזמן קדימה. הרצון הזה לכבוש יעדים חדשים ולשפר ביצועים כל הזמן, מאפיין את הענף ומאפשר למתאמנים שלא לקפוא על השמרים ולהישאר תמיד דרוכים ועם רצון לעוד. ועכשיו לחדשות הטובות: אם תשכילו לבחור נכון את בגדי הריצה שלכם, תוכלו ליהנות מביצועים טובים יותר כבר מהאימון הראשון.

איך תדעו שבגדי הריצה שלכם נכונים עבורכם?

עם הפופולאריות הגוברת של ענף הריצה קמו מותגי הלבשה המתמחים בתחום ומציעים בגדי ריצה מקצועיים. אם פעם השקענו בעיקר בבחירת נעלי ספורט איכותיות, היום אנחנו משקיעים בחבילה כולה, מגרביים ועד כובע, כאשר כל אחד מהפריטים הללו תורם יחד לאימון טוב יותר. עם זאת, רבים עדיין טועים לחשוב כי כל ביגוד ספורטיבי מתאים לשימוש בזמן ריצה וכמובן שהדבר שגוי בבסיסו. בכדי להיחשב כיעילים ומומלצים, על בגדי ריצה לעמוד בכמה קריטריונים, הנה העיקריים שבהם:

  • עיצוב אנטומי המותאם בדיוק לגוף ומתפקד כשכבת עור שניה, בלי לייצר חיכוך
  • בד אוורירי במיוחד, המאפשר קירור ושמירה על טמפרטורה קבועה, לצד יכולת נידוף זיעה
  • אלסטיות, המאפשרת טווח תנועה מקסימלי
  • יכולת בלימת זעזועים

בין בגדי הריצה המומלצים נמצאים בגדי הריצה של המותג CEP. זהו ביגוד קומפרשן (בגדי לחץ) אשר עוצב במיוחד עבור ספורטאים, בשילוב טכנולוגיות מתקדמות הלקוחות מעולם הרפואה.  הבגדים מתאפיינים בעיצוב אנטומי המאפשר התאמה מרבית לגוף וכמעט ואינו מורגש. העיצוב הייחודי מסייע במניעת פציעות בזמן הריצה ותורם להתאוששות מהירה יותר לאחריה. הוא משלב רפידות סיליקון ונקודות גמישות אשר יוצרות אחיזה טובה ומונעות החלקה, ובנוסף מפחית בצורה משמעותית היווצרות של יבלות, שלפוחיות ושפשפות בזמן הריצה.

אחד האתגרים עמם מתמודדים הרצים בישראל הוא מזג אוויר הים התיכוני, המשלב שמש קופחת ברוב שעות היום ובחלק ניכר מימות השנה, לצד לחות גבוהה. לכן, חשוב שכאשר אתם מחפשים את בגדי הריצה הבאים שלכם, תבדקו את יכולת הקירור וההגנה מפני השמש שהם מספקים. בגדי הלחץ של CEP משלבים בדים מנדפי זיעה ומונעי לחות, לצד טכנולוגיה ייחודית להתאמה לתנאי אקלים משתנים. כך מאפשרים הבגדים לשמור על טמפרטורת גוף מבוקרת בכל סוגי האקלים.

אתגר נוסף, הנמנה בין הבעיות המוכרות ביותר לכל אצן, חובב או מקצועי, הוא הזעזועים המתרחשים בזמן הריצה, אשר מלבד אי נוחות, עלולים להוביל גם לפציעות. בגדי הלחץ הוכחו כיעילים בבלימת זעזועים וכפועל יוצא, במניעת פציעות הנגרמות כתוצאה מהם.

סיבה נוספת לבחור בבגדים מסוג זה היא בזכות היכולת שלהם לסייע לשיפור ההחזר הוורידי ובכך תורמים לפינוי פסולת מטבולית, כדוגמת חומצה לקטית שמצטברת בדם ובשריר בזמן אימון. פעולה זו תורמת להפחתת עייפות השריר בזמן פעילות ומזרזת את ההתאוששות.

ריצה מהירה יותר מתחילה בכפות הרגליים

הידעתם? דווקא לגרביים, הפריט הזה שנראה כל כך סתמי וחסר חשיבות, יש השפעה מכרעת על אימון הריצה שלכם. בחירה של גרביים נכונות תאפשר לכם ליהנות מביצועים טובים יותר ותמנע התפתחות של בצקות, נפיחויות בכפות הרגליים ודלקות באזור. בשנים האחרונות הפכו גרבי הלחץ למוצר חובה עבור אצנים, בזכות היכולת שלהם לשפר את זרימת הדם, לאפשר התאוששות מהירה יותר ולמנוע פציעות. מחקרים אשר בוצעו בקרב רצים הראו כי השימוש בגרבי הלחץ מאפשר התאוששות מהירה יותר לאחר אימון. איך? הם מסייעים בשיפור חילוף החומרים בשרירים וכך הם משפרים את ביצועיהם ומזרזים את תהליך ההחלמה של הגוף לאחר פעילות מאומצת. המחקר בדק רצי מרתון אשר השתמשו בבגדי לחץ בזמן ריצה, במטרה לבדוק את השפעותיהם. התוצאות העלו כי השימוש בבגדי הלחץ מאפשר זמן החלמה מהיר יותר לאחר פעילות, והישגים טובים יותר – קיצור של כ-15% מזמן הריצה לאורך חצי מרתון.

מוצר בולט בקטגוריה הזו הם גרבי האולטראלייט של CEP – גרבי לחץ קלי משקל אשר פותחו במיוחד עבור רצים המעוניינים לשפר את ביצועיהם. הגרביים נחשבים לקלים במיוחד, וזאת הודות לסיבי הפחמן המשולבים בתוכם, אשר מספקים להם אלסטיות וקלילות. הגרביים הייחודיות הללו משלבות טכנולוגיות המסייעות בקירור הגוף בזמן האימון ומונעות התפתחות של לחות בכפות הרגליים, על ידי ספיגת הזיעה וסיפוחה החוצה.

לא משנה באיזה סוג ביגוד בחרתם, אל תשכחו את נושא הבטיחות, במיוחד בזמן ריצה לילית, והשתמשו באביזרים מגבירי נראות כמו מחזירי אור ופנסים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן