חוקי מדינת ישראל לגבי שבת

flag-israel_1401-139-51696c08
מדינת ישראל היא מדינתם של העם היהודי, ולפיכך יש מספר חוקים במדינה הקשורים ליום השבת. חוקי מדינת ישראל לגבי שבת תקפים למרבית הערים בישראל, כך שכל האזרחים מחויבים לציית לחוקים הללו.

ישנם מקרים שבהם אי ציות לחוקים הללו עלול לגרור עונש, ואתם מהצד שלכם צריכים לעשות הכל על מנת שהם ישמרו.

חשוב לציין כי אין חוק במדינת ישראל שמחייב אנשים לשמור שבת, כל אחד רשאי לעשות בביתו מה שהוא רואה לנכון. רוצים לקרוא עוד דברים מעניינים לגבי יום שבת? לחצו כאן למעבר לאתר שבו תוכלו למצוא את כל האינפורמציה הדרושה לכם.

החוקים לגבי עבודה ביום שבת

למרות שיום השבת הוא יום החופש של מרבית האזרחים, ישנם מקומות עבודה שלא יכולים להפסיק את העבודה ביום שבת. ישנם חוקים ברורים מאוד לגבי העסקת עובדים ביום שבת, כאשר הדבר המרכזי שמעניין את כולם זה כמובן התשלום לגבי יום שבת. במקרה שבו מועסק עובד ביום שבת, המעסיק מחויב לשלם לו 125 אחוז משכרו.

 

החוקים לגבי פתיחת עסקים בשבת

פתיחת עסקים שהם אינם עסקים חיוניים ביום שבת היא אסורה, אך לא מעט בעלי עסקים מחליטים לא לציית לחוק – מכיוון שהעסקים בשבת יכולים להיות הרבה יותר טובים. לכן במקרה כזה בעל העסק מקבל קנס, אך בהשוואה לכמות העבודה ברוב המקרים זה בהחלט שווה את זה. כמובן שאתם יכולים להחליט את ההחלטה הנכונה לעסק שלכם, מרבית העסקים בכל אופן סגורים בשבת – בעלי העסקים מעדיפים לקחת קצת מנוחה ביום הספציפי הזה.

 

החוקים לגבי חילול שבת במרחב הציבורי

לא מעט אנשים עשויים לחשוב כי כאשר הם יוצאים מהבית ביום שבת הם מחויבים לשמור את השבת במרחב הציבורי. אך נכון להיום אין שום חובה לעשות את זה, כל אחד רשאי לעשות כראות עיניו במרחב הציבורי. כך שאתם יכולים להשתמש ברכב או להדליק אש, כל זאת בתנאי שאתם לא פוגעים באנשים האחרים. כך שכל אחד יכול לפעול על פי השקפת עולמו, כי איש איש באמונתו יחיה.

 
מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
עידן

לא הבנתי את הרשימה הרדודה הזו, ברמה של נער בן 14, שמופיעה אצלכם ככותרת ראשית.

החוק אינו מבדיל בין עסקים חיוניים ללא-חיוניים, אלא קובע מה מותר ומה אסור הן לגבי העסקה והן לגבי עצם פתיחת העסק. פתיחה בניגוד לחוק היא עבירה פלילית, ולכן האמירה “כמובן שאתם יכולים להחליט את ההחלטה הנכונה לעסק שלכם” שגויה מיסודה. החוק אינו המלצה.

ולגבי המשפט “לא מעט אנשים עשויים לחשוב כי כאשר הם יוצאים מהבית ביום שבת הם מחויבים לשמור את השבת במרחב הציבורי” – לא מכיר אפילו אחד שחושב כך. עובדה שכל מי שרוצה נוסע בשבת למשל.

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן