האם נזקי מים מכוסים בביטוח דירה?

שאטר סטוק

החורף מתקרב אלינו לאיטו. הימים הולכים ומתקצרים, השמיים מחשיכים מוקדם יותר מיום ליום, הערבים מתקררים ועוד מעט גם יגיעו הגשמים. שנה שעברה הייתה שנה גשומה במיוחד. הגשם ירד בפרקי זמן קצרים בעוצמה רבה והוריד כמויות משקעים רבה. החורף המבורך במשקעים רבים הוביל גם לנזקים ברכוש. אז כיצד ניתן להיערך לחורף הקרוב ולגשמים שיגיעו עימו?

שאטר סטוק

הכן ביתך לחורף

כפי שנוהגים לבדוק את הבלמים של הרכב, המגבים והחימום לקראת החורף, כך חשוב לבדוק את הדירה לפני שהחורף מגיע. לפניכם רשימה של מה שחשוב לעבור עליהם כדי לא לסבול מהשפעת נזקי המים על הבית שלכם.

להלן מספר המלצות:

* איטום חלונות וסדקים בקירות – חשוב לאטום את החלונות ופתחים אחרים כגון מרפסות, יציאה לחצרות, חשוב לבדוק ולוודא שאין סדקים בקירות שדרכם יכולו לחדור רוחות החורף או הגשמים החזקים. אם מצאתם סדקים קטנים תוכלו לאטום אותם בקלות באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע בעת הצורך.

* ניקיון מרזבים – כדאי לוודא שהמרזבים נקיים ושפתחי הניקוז אינם חסומים. זרימה תקינה של מים בצינורות, תבטיח שמי הגשמים יזרמו לביוב, וכך תוכלו למנוע שלוליות מים וגם בקירות או בגג. אם אין זרימה תקינית יש לפנות את החסימה ולוודא שזו לא חסימה שתחזור על עצמה, למשל ענפי עץ שנמצאים ממש מעל פתח הצינור.

 בדיקת הצנרת – צנרת הבניין גם כן זקוקה לבדיקה לפני החורף. צנרת ישנה שאינה מתוחזקת היטב עשויה לגרום לרטיבויות גדולות אפילו יותר מהרגיל בחודשי החורף וכדאי לבדוק את תקינותה. הצנרת הביתית ראויה גם היא לטיפול ולבדיקה לפני החורף.

* איטום הגג – בין אם אתם גרים בבית פרטי ובין אם בבניין דירות, איטום הגג לקראת החורף היא פעולת מנע חשובה שיש לבצע כדי למנוע נזילות של מי גשמים מהגג. כדאי לדאוג לאיטום בשכבה הכפולה ליתר ביטחון.

* בדיקת גופי החימום בבית – הסקות ומזגנים שימושיים ביותר במהלך חודשי החורף הקרים. הפעלה מוקדמת שלהם תעזור לכם לגלות תקלות בזמן, ותוכלו לטפל בהן לפני שהצורך בחימום יהיה הכרחי. בנוסף לכך, שימוש במערכת חימום שאינה מתפקדת כראוי תייקר את השימוש בה, כך שהטיפול במערכות ימנע הוצאות מיותרות.

אי אפשר לחזות הכל מראש – התכוננו בהתאם

במסגרת ההכנות לחורף, חשוב לזכור שלא הכל צפוי וידוע. החורף הישראלי הפכפך ולא צפוי לעיתים, ולכן כדאי להתכונן גם למקרים שבהם הצנרת עלולה להתפוצץ מהקור, דוד השמש ניתק ברוחות החזקות, מים חדרו מהפתחים ואפילו תכולה שניזוקה עקב הצפה. בדיוק עבור מקרים אלו כדאי לרכוש ביטוח דירה שייתן לכם מענה, עזרה וטיפול בנזקים.

רכישת פוליסה לביטוח דירה מהווה חלק מהותי מהכנה מקיפה לפני החורף. בעת הצורך יהיה מי שיפצה אתכם על נזקים שהתרחשו בדירה, כמו גם ישלח אנשי מקצוע לטפל ישירות בתקלות.

תיקוני אינסטלציה

הכשרה חברה לביטוח מציעה במסגרת ביטוח מבנה שירותי אינסטלציה לנזקי מים בדירה. ניתן לבחור מראש במסלול של שרברב הסדר (מסלול שבו החברה שולחת אליך בעת הצורך שרברב חיצוני מתוך רשימה קבועה), או במסלול שרברב פרטי שבו אתם קובעים ומזמינים שרברב לפי רצונכם ובחירתכם.

בכל מקרה, הנזק יתוקן בהתאם לאירוע, כולל טיפול בנזק לשכנים במקרה של נזילה לדירתם, ואתם תידרשו לשלם את ההשתתפות העצמית בלבד.

תכולת הבית שהוצף

כבר ראינו מקרים שבהם נזק מפיצוץ צינור בדירה או בעת בהצפה ממקור חיצוני, גרמו לכך שהמים הרבים שמילאו את הבית פגעו בתכולה. רהיטי עץ שהחלו להתפורר, קורוזיה במכשירי חשמל שונים, שטיחים שנהרסו כליל וכדומה. ביטוח תכולהשל הכשרה חברה לביטוח, יפצה אתכם ויעזור לכם לשקם את הנזקים ואת ביתכם במקרים שכאלו. הכיסוי הביטוחי יזכה אתכם בסכום כסף (בהתאם לשווי הרכוש שניזוק) שתוכלו בעזרתו להחליף את הפריטים האבודים בפריטים דומים חדשים.

פגיעות של חורף

איטום לקוי של החלונות והפתחים עשוי לגרום לחדירת מי גשמים. הכשרה חברה לביטוח מאפשרת להרחיב את פוליסת הדירה גם לאירועים כאלה (שאינם כלולים בפוליסה התקנית), ובכך מאפשרת כיסוי נרחב אף יותר.

במזג אוויר קיצוני ניתן למצוא צינורות שקפאו בלילה או דודי שמש שניתקו ממקומם ועפו ברוח החזקה. מקרים כגון אלו ועוד רבים אחרים, יקבלו מענה, טיפול ופיצוי במסגרת פוליסת הדירה. לכן ביטוח זה הוא כה אטרקטיבי ורלוונטי במיוחד.

היערכות לחורף כוללת בית סגור מפני הגשם, שתייה חמה ושמיכת פוך מפנקת, אך חשוב מכך היא כוללת בחירת ביטוח דירה מתאים עבורכם, וחברת ביטוח מקצועית שתעמוד לצידכם גם בימים רגילים ואף יותר בעתות מצוקה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן