טיסה-4722d579
רילוקיישן מוצלח מתחיל בהכנה מתאימה

אחד הצעדים המרגשים ביותר, שלא רבים מוכנים לקחת, הוא רילוקיישן למדינה אחרת. ברגע אחד כל החיים משתנים; מדינה אחרת, עם חוקים חדשים, שפה זרה וניואנסים קטנים שכעת עלינו להתרגל עליהם לתקופה ארוכה שלעתים אינה מוגדרת. עם כל ההתרגשות שבדבר, מדובר בצעד לא פשוט הדורש בירוקרטיה מוקפדת והיצמדות לכמה דגשים הקריטיים להצלחתו.

4 טיפים לביצוע רילוקיישן מוצלח

·         מחקר מקדים על מדינת היעד – גם כשיוצאים לטיול של כמה ימים, נהוג לעשות מחקר אודות מדינת היעד. על אחת כמה וכמה, רילוקיישן דורש מחקר מעמיק הרבה יותר; חפשו אחר סיפורים של ישראלים שעברו לאותה מדינה כמוכם, ולימדו מההמלצות שלהם.

·         מה המטרה? – בדרך כלל נהוג לעשות רילוקיישן למטרות עבודה, לימודים, חוויה תרבותית מגוונת ועוד. בהתאם למטרה לשמה אתם מעוניינים לעבור, יש לחשוב גם על המחיר של עזיבת הארץ עבורה. לא לכולם מתאים לעזוב את המשפחה והחברים לסביבה חדשה וזרה לחלוטין. דרך אחת להתמודד היא למצוא קהילות ברשתות החברתיות, של ישראלים המתגוררים במדינת היעד ואפילו באותו איזור אליו אתם מתעתדים לעבור.

·         לוקחים את הזמן כדי להסתגל למצב החדש – מומלץ שלא להגיע למדינה החדשה סמוך מידי למועד תחילת העבודה, בעיקר אם מדובר במדינה שנמצאת בשעון זמן הפוך מישראל. השתדלו לתאם את המעבר לפחות כחודש לפני תחילת העבודה, על מנת ללמוד את האיזור, ליצור קשרים, להכיר את הסביבה ולהסתגל לחיים החדשים שלכם.

·         תנאים שמתאימים לכם – כשחברה או בית עסק מתארגנים לקראת קליטה של עובדים שעתידים לעשות רילוקיישן על מנת להצטרף כעובדים, עליהם להציג תנאים נאותים עבור אותם עובדים. כאמור, מעבר למדינה אחרת הוא צעד דרמתי ולא פשוט (עם כל ההתרגשות שבדבר). אם תנאי ההעסקה לא יהיו לטעמכם, הרי לא תיכנסו למקום הזה מלכתחילה. לכן, אל תהססו לדאוג למשא ומתן על תנאי העסקה פוטנציאליים, ולוודא בדיוק מה נדרש מכם.

להתחיל להתארגן בזמן

הדבר החשוב ביותר כשמדובר בביצוע רילוקיישן על הצד המוצלח ביותר, הוא פשוט לדאוג לכל העניינים הבירוקרטיים כמה שיותר זמן מראש; לסגור את כל החובות בארץ, לשלם לרשויות, לבצע את כל הבדיקות אודות תשלומי מס למינהם, לשקול מה לעשות עם הנכס שברשותכם וכמובן עם כל שאר הציוד. לצד אלו, יש לדאוג מרחוק גם למקום לשהות בו כשתגיעו, להביא את הציוד שלכם לדירה העתידית ועוד.

 למזלכם, ישנן חברות ששמו להן למטרה לסייע לאנשים כמוכם, שהחליטו לצאת להרפתקאה של חייהם במדינה זרה לחלוטין. עם ליווי צמוד, הכוונה נכונה וסיוע בכל הקשור להשכרת דירות בארץ ובחו”ל, אחסון הציוד שתשאירו אחריכם ועניינים בירוקרטיים נוספים, תראו בקרוב שתהליך המעבר לחו”ל הוא הרבה פחות מסובך ממה שחשבתם! אז למה אתם מחכים? אם נתקלתם בהצעה מפתה במיוחד, זו ההזדמנות שלכם להגשים את החלום, ולהתנסות בחיים חדשים בצד השני של העולם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן