מה השתנה בביטוחי הנסיעות בתקופת הקורונה?

תקופת הקורונה שינתה את כל עולם התעופה והתיירות הבינלאומית, והשפיעה גם על ענפים משיקים, כגון ביטוח הנסיעות לחו”ל. בחודשים שחלפו מאז התפרצות הנגיף בעולם ובישראל, חברות הביטוח נערכו עם פוליסות ביטוח חדשות, המותאמות לסיכונים הייחודיים של תקופת הקורונה.

בימים אלו, כשישראל ומדינות אחרות נערכות ל”פתיחת השמיים” ולתיירות בצל הקורונה, חברות ביטוח רבות משווקות ביטוחי נסיעות שיאפשרו לנסוע לחו”ל ולקבל כיסוי גם למקרים של הארכת, ביטול או קיצור נסיעה בעקבות הקורונה. על השינויים העיקריים בפוליסות ביטוח הנסיעות תוכלו לקרוא במאמר הבא.

שינויים בכיסויים הביטוחיים

השינוי המהותי שכוללות פוליסות הביטוח בעידן הקורונה הוא כיסוי ההוצאות הרפואיות במקרה של הידבקות בקורונה בעת השהייה בחו”ל, שעלולות להיות גבוהות מאוד, במיוחד אם נדרש אשפוז. שינוי נוסף הוא הרחבת הכיסוי עבור ביטול, קיצור או הארכת נסיעה ומתן החזר הוצאות גם במקרים הקשורים בהידבקות בנגיף, כמו למשל: תחלואה בקורונה ימים ספורים לפני הנסיעה, אבחון כחולה קורונה בשדה התעופה בארץ או בחו”ל. ביטוח הנסיעות של חברת הראל אף כולל כיסוי למקרה שיוטל סגר במדינה זרה בחו”ל, שימנע את האפשרות לחזור ארצה.

שינויים במחירי הביטוח

תקופת הקורונה הביאה לעליית מחירים משמעותית בתחום ביטוחי הנסיעות לחו”ל. הסיבה לכך היא ברורה: נגיף הקורונה יצר סיכונים חדשים ורבים למבוטחים, החל מסיכון להתאשפז בחו”ל בעקבות תחלואה וכלה בסיכון לביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בנגיף. ככל שהסיכון להפעלת הפוליסה גדל, כך גם תעריפי הביטוח עולים. עבור אוכלוסיות הנמצאות בסיכון (בני הגיל השלישי והסובלים ממחלות רקע), תעריפי הביטוח יהיו גבוהים אף יותר.

שינוי נוסף הוא יצירת בידול במחירי הביטוח, בהתאם למדינת היעד ולרמת התחלואה בקורונה הקיימת בה. אם בעבר תעריפי הביטוח נקבעו בהתאם ליבשת אליה נסענו, הרי שכעת התעריפים ייקבעו לפי המדינה שאליה ניסע ובהתאם לסיווגה כמדינה “ירוקה” או “אדומה”. למדינות שיסווגו כ”שחורות” לא ניתן יהיה לרכוש פוליסת ביטוח.

זאת ועוד, מחיר הביטוח יכול להשתנות לאורך תקופת הנסיעה, בהתאם לשינויים ברמות התחלואה במדינה. במקום טבלת תעריפים קבועה וידועה מראש, עלות הביטוח תתעדכן רק כמה ימים לפני הנסיעה. במקרה של נסיעה ארוכה שבמהלכה נתוני המגיפה במדינת היעד השתנו באופן מהותי, גם תעריף הביטוח היומי שלנו ישתנה.

שינויים בתנאי ההצטרפות לביטוח

כידוע, בני הגיל השלישי ואנשים הסובלים ממחלות רקע נמצאים בסיכון מוגבר להידבקות ולתחלואה בקורונה. לכן, אחד השינויים המרכזיים בתחום ביטוח הנסיעות לחו”ל הוא הגבלת הכיסוי הביטוחי עבור אוכלוסיות בסיכון.

כך למשל, נכון לתחילת חודש אוגוסט, חברת כלל הודיעה כי לא תבטח נוסעים בגילאי 60 ומעלה, ונוסעים עם מחלות רקע יצטרכו להוכיח שמצבם הרפואי יציב בחצי השנה האחרונה כדי להצטרף לביטוח. גם חברת פספורטקארד הודיעה בתחילת החודש שלא תבטח אנשים מעל גיל 60 הנמצאים בקבוצת סיכון.

החרגת אוכלוסיית הגיל השלישי התקבלה בביקורת ציבורית רחבה, וכבר נראה כי חברות ביטוח אחרות פועלות לגיבוש פוליסות שכן יבטחו בני 60 ומעלה, כמו למשל פוליסת ביטוח הנסיעות של חברת הראל.

שינויים באופן רכישת הביטוח

טרום התפרצות הקורונה, רוב הנוסעים לחו”ל רכשו בעצמם את פוליסת ביטוח הנסיעות. כיום, ההערכה היא כי יותר ויותר נוסעים יחזרו להיעזר בשירותיו של סוכן ביטוח, שיסייע להם באיתור הפוליסה שמציעה את הכיסויים הנרחבים ביותר למקרים הקשורים לקורונה. יתרה מכך, במקרה של תחלואה בחו”ל רבים מעדיפים את הקשר האישי עם הסוכן, שיוכל לסייע להם בקבלת טיפול רפואי ובהפעלת הפוליסה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן