מדוע תיחום סדור של נושאים באתר חשוב בתהליך קידום אתרים?

כנסו וקראו תשובה מפורטת של מקדם אתרים בגוגל

מי מאיתנו לא היה רוצה שעמודי האתר שלו ידורגו גבוה בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים, עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות? ובכן, ככל שהדברים נוגעים לפרויקט קידום אתרים, הפרמטרים השונים המשמשים את מנועי החיפוש בדירוג עמודי האתר השונים עבור שאילתות שמבצעים גולשים, קשורים זה בזה וכרוכים זה בזה. למשל, טעינה מהירה של עמודי האתר תוכל לגרום לנטישה מופחתת של גולשים. הטמעת תוכן בעל ערך באתר תוכל לייצר פרופיל קישורים חיצוניים עשיר יותר המפנה לאתר, התאמת האתר למובייל תגדיל את משך השהיה של גולשים המגיעים לאתר באמצעות מכשירים ניידים וכך הלאה.

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתהליך קידום אתרים, כזה שיש לו השפעה רוחבית על שורה ארוכה של פרמטרים שונים באתר, הוא מבנה התוכן באתר, וכן סידור ותיחום התוכן באתר. למה הכוונה? במה שונה מבנה האתר מתיחום התוכן באתר?

מבנה אתר מייצר למעשה מסגרת תוכן לאתר. לכאורה, די ביצירת מבנה חד פעמי לאתר כדי לסדר את כלל התוכן באתר בצורה לוגית ומובנת למשתמשים. אולם בפרקטיקה, בטח ובטח כאשר מדובר באתרים גדולים, מתקיימת במשך הזמן זליגה של תכנים ממוקד תיחום אחד באתר, למוקד אחר. זה קורה משום שעמודים שונים מקשרים לעמודים פנימיים אחרים באתר. זה קורה משום שמבנה האתר עצמו דינאמי, משתנה ומתאים עצמו לצרכים השונים של הגולשים. וזה קורה, בין היתר, בשל חוסר תשומת לב וטעויות אנוש שמתרחשות מעת לעת.

במקרים רבים, ביצוע סידור וארגון מחדש של התוכן באתר כחלק מפרויקט קידום אתרים, יכול להזניק את תהליך הקידום כמה וכמה צעדים קדימה. מדוע? משום שהוא מייצר חוויה כוללת משופרת לגולשים המגיעים לאתר. באמצעות סידור וארגון מחדש של התוכן באתר ניתן לאפשר איתור מהיר יותר של תכנים באתר. גולשים יוכלו לקבל מענה איכותי יותר לשאילתא שביצעו. מנועי החיפוש עצמם יקבלו הבנה טובה יותר של הנישה בה פועל האתר, וגם יוכלו להבין אילו מן התכנים באתר נותנים מענה טוב יותר לשאילתות שמבצעים גולשים במנוע החיפוש.

באילו מקרים כדאי יהיה לשלב הקצאת משאבים עבור ביצוע תיחום וחלוקה של התוכן לקטגוריות באתר? המשיכו לקרוא. 

מתי נירצה לבצע תהליך של תיחום נושאים באתר?

כאמור, תהליך חלוקה מחדש של התוכן באתר יכול לייצר לא מעט יתרונות לבית העסק. הנה כמה וכמה דגשים חשובים המתייחסים לארגון מחדש של התוכן באתר, ואשר יכולים לסייע בפרויקט קידום אתרים:

בעת טרגוט של מילות מפתח אשר מעידות על כוונת רכישה

מחקר מילות מפתח הוא אחד השלבים הקריטיים בכל תהליך של קידום אתרים. באמצעות מחקר נכון אנחנו מעריכים את נפח החיפושים של ביטויי מפתח מסויימים, את רמת התחרות עליהם, וכן עד כמה הם מייצגים כוונת רכישה אמיתית של הגולשים.

כאשר אנחנו פועלים על מנת לארגן מחדש את התוכן באתר, אנחנו מסייעים למנוע החיפוש להבין שעמוד מסויים באתר יכול לתת מענה לחיפושים שונים רלוונטיים, המעידים על כוונת רכישה. אם לפני תהליך הארגון יכול היה מנוע החיפוש להתרשם כי העמוד המדובר באתר הוא טוב הן לגולשים המבקשים לקבל מידע כללי, הן לגולשים המבקשים לקבל מידע ספציפי, והן לגולשים המגיעים עם כוונת רכישה, מה שהיה פוגם בדירוג העמוד הרלוונטי בעבור שאילתות חיפוש מסוימות, הרי שאחרי תהליך הארגון מחדש אנחנו נצליח, למעשה, לחזק את ההבנה של מנוע החיפוש כי העמוד הספיציפי מיועד לתת מענה איכותי לגולשים המביעים כוונת רכישה.

כאשר לא ניתן להכיל כמות גדולה של מידע במקום אחד

סיטואציה אחרת בה נבקש לחלק ולתחם נושאים באתר היא כאשר מדובר בכמות גדולה מאוד של מידע, שלא ניתן להכיל באופן מעשי בעמוד אינטרנט בודד.

לכאורה, על כל נושא ניתן לפרט ולהרחיב באמצעות עמוד יחיד עם גלילה ממושכת. בפועל, הפרקטיקה הזאת לא מייצרת חווית שימוש טובה ונוחה למשתמשים באתר. כחלק מכל תהליך קידום אתרים, נרצה לוודא שכמות גדולה של מידע שנראית לנו רלוונטית למשתמשים באתר, תחולק היטב למקטעים שעומדים בפני עצמם.

סידור תוכן רב במקטעים משניים יכול לסייע למנוע החיפוש להבין בצורה טובה יותר את ההיררכיה של האתר: רמות ההיררכיה הגבוהות מכילות מידע כללי, וככל שמעמיקים ברמות ההיררכיה מגיעים למידע מפורט וספציפי יותר באתר.

ארגון של תוכן בצורה כזאת גם משפר באופן ניכר את חווית המשתמש באתר. במקום להעמיס על הגולש מידע רב, הוא נחשף רק לתוכן הנדרש לו באותה עת, ויכול להרחיב את התוכן שהוא צורך באמצעות שימוש בקישורים פנימיים המשולבים באתר, לעמודי תוכן משלימים.

כאשר יש מידע רב לא מקוטלג באתר

פעולת האשכול וחלוקת התוכן באתר לקבוצות תוכן היא פעולה אשר רלוונטית במיוחד לאתרים גדולים שבהם תוכן רב אינו מקוטלג לנושאים ספציפיים.

באתרי תוכן גדולים, תוכן לא מקוטלג מצטבר לאורך הזמן. בתצורת העבודה הזאת, מתקשים מנועי החיפוש להבין היטב את מהות התוכן באתר, וכן לנתח בצורה שלמה יותר את ההקשרים בין העמודים השונים באתר, ובין התוכן הלא מקוטלג.

בתהליך של ארגון מחדש של האתר לקבוצות תוכן, יפעלו בדרך כלל מקדמי אתרים כדי לדאוג לכך שכלל התוכן באתר ישתייך למבנה סדור באתר, שהניווט אליו יתאפשר בצורה נוחה ופשוטה, ולא יתאפשר קיום של עמודים יתומים באתר, שאינם מקושרים לעמוד הבית בדרך כלשהי.

כאשר מבנה הקישורים הפנימי אינו מייצר דיפרנציאציה

בכל תהליך קידום אתרים, להטמעה של קישורים פנימיים כחלק מאסטרטגיית האופטימיזציה של עמודי האתר, יש תפקיד חשוב ביותר. קישורים פנימיים מסייעים לגולשים לנווט בין עמודי האתר השונים, הם מסייעים למנועי החיפוש לגלות עמודים חדשים באתר, והם גם מייצרים דיפרנציאציה ברמת החשיבות של עמודים שונים באתר.

לדיפרנציאציה הזאת חלק מרכזי בתהליך קידום אתרים: היא מאותת למנועי החיפוש אילו עמודים חשובים יותר ואילו פחות, אילו עמודים יתנו מענה טוב יותר לשאילתות שביצעו גולשים ואילו פחות, ואילו עמודים כדאי לכלול בדירוגים בדפי תוצאות החיפוש, ואילו, כמובן, פחות.

כאשר אתם פועלים לביצוע תיחום וארגון מחדש של התוכן באתר, עליכם יהיה לקחת בחשבון את מבנה הקישורים הפנימיים באתר. ניקוי של קישורים פנימיים לא רלוונטיים, ויצירת שוני בכמות הקישורים הפנימיים הנכנסים לעמודים שונים, הם פעולות הכרחיות בכל תהליך קידום אתרים.

כאשר תהליך שיפור הדירוגים מיצה את עצמו

כל מקדם אתרים בגוגל יודע שתהליך קידום אתרים הוא תהליך סבוך ומורכב מהרבה מאוד פעולות קטנות. בתהליך כזה, ישנן פעולות שרמת האפקטיביות שלהן גבוהה וכאלו שרמת האפקטיביות שלהן נמוכה יותר. לעיתים, באופן פרקטי, ואל מול סביבת התחרות והתקציב הנתון, מגיע פרויקט קידום אתרים למבוי סתום.

במקרים כאלו, נדרשת הרבה פעמים יצירתיות. יצירת תוכנית פעולה שתאפשר שיפור משמעותי בדרך שבה מנועי החיפוש מבינים את התוכן המצוי באתר, וכל זאת בתקציב נמוך ובהשקעת משאבים לא גדולה, היא חלק מן העניין.

אם אתם מרגישים שתהליך קידום האתרים שאתם מבצעים מיצה את עצמו, ארגון מחדש של התוכן המצוי באתר, הוא דרך פעולה מומלצת, שתאפשר לכם לשפר את הנראות של התכנים השונים באתר באמצעות דפי תוצאות החיפוש, ולהגדיל את התנועה האורגנית של גולשים לאתר.

אודות כותב המאמר:

קוראים לי אלירן שובל עוסק בקידום אתרים בגוגל , בניית אתרי וורדפרס ומציע מגוון רחב של שירותים נוספים בעולם הדיגיטל .

עם שחרורי מהצבא התחלתי להכיר את תחום הדיגיטל ומיד התאהבתי.

אני חושב שלהיות צעד אחד לפני “היריב” זה שם המשחק , תמיד להתעדכן ולראות לאן העתיד הולך ולשאוף תמיד למצויינות , ככה נהגתי כל חיי בכל מסגרת שהייתי וככה אנהג בקריירה שלי בתור מקדם אתרים .

מה זה בשבילי מקדם אתרים מקצועי ?

  • מקדם אתרים מקצועי זה אחד שנותן את המקסימום הנדרש לתוצאה הכי טובה שיש
  • לומד ומתפתח כל הזמן
  • אמין ומקצועי

דברים לא כל-כך חשובים עלי אבל תמיד טוב לדעת ?:

התחביבים שלי:

-אני מאוד אוהב לעשות ספורט , בכל זאת בוגר יחידה קרבית ומדריך כושר קרבי בצבא.

-מאז ומתמיד אהבתי את המחשב ואת העולם הגיימינג .

-אני מאוד אוהב לבלות ולצאת עם הבת זוג שלי .

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן