מקרי רשלנות רפואית מפורסמים מהעולם

עו"ד רשלנות רפואית
מאמבולנס ששכח להגיע עם ציוד החייאה ועד מותו של מייקל ג׳קסון - לפניכם 5 מקרים של רשלנות רפואית מהעולם

עו"ד רשלנות רפואית

מהסיפור על הילדה שעברה ניתוח שגרם לה לשיתוק, דרך האמבולנס שהגיע ללא ציוד החייאה ועד מותו של מייקל ג׳קסון - לפניכם כמה מקרי רשלנות רפואית מהעולם

מאת Lawmag

רשלנות רפואית מוגדרת כמתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה, כשהסטייה גרמה נזק למטופל שלא היה נגרם לולא אותה סטייה. ישנם מקרים שקשה לקבוע לגביהם האם מדובר במקרה של רשלנות רפואית או בטעות אנוש של הצוות הרפואי. המקרים שלפניכם שהתרחשו בעולם, הם ללא ספק מקרים של רשלנות רפואית שזיכו את התובעים בפיצויים גבוהים

רשלנות באיבחון הרפואי

בשנת 2006, חבר המושבעים של פלורידה בארצות הברית, פסק לאלן נבארו 216.7 מיליון דולר כפיצויים על רשלנות רפואית. בשנת 2000 פנה נבארו לחדר המיון לאחר שחווה תסמינים המעידים על כך שעבר אירוע מוחי. למרות זאת, הרופאים אבחנו אותו כחולה בסינוסיטיס והביאו לו מרשם למשככי כאבים. למחרת הוא הובהל שוב לבית החולים בעקבות נפיחות במוחו ובמשך שלושה חודשים היה בתרדמת. כתוצאה מהאבחון השגוי, נבארו נותר מרותק לכיסא גלגלים ועם פגיעה מוחית קשה

חוסר בציוד רפואי

.אישה אמריקאית בשם טיפאני אפלוויט הגישה תביעה נגד פראמדיקים בניו יורק בגין רשלנות רפואית. בשנת 1998 היא עברה הלם אנפילקטי (תגובה אלרגית מסכנת חיים) לאחר שהזריקה סטרואידים לטיפול בבעיית עיניים. אמה של טיפאני התקשרה לאמבולנס והפרמדיקים הגיעו ללא הציוד הרפואי החיוני להצלת חיים כמו מסיכת חמצן ודפיברילטור.

אמה של טיפאני רצתה להסיע אותה לבית החולים, אך הפראמדיקים ייעצו לה להמתין לאמבולנס אחר שיגיע עם הציוד המתאים. רק כעבור 20 דקות הגיע האמבולנס, ובעקבות ההמתנה נגרם לטיפאני נזק מוחי קשה ושיתוק. בית המשפט קבע לה פיצויים בגובה 172 מיליון דולר.

ניתוח עקמת שהשתבש

גם ילדים עלולים להיות מעורבים במקרים של רשלנות רפואית. פיית׳ גרנד בת ה-10 הגיעה בשנת 2010 לבית חולים בדטרויט, ארצות הברית, כדי לעבור ניתוח לטיפול בעקמת שלה. במהלך הניתוח הכניס המנתח מוטות וברגים בצורה שגויה שהובילו לכך שחוט השדרה של פיית׳ נדחס וכתוצאה מכך היא נותרה משותקת חלקית. לאחר משפט שנמשך שבועיים בשנת 2018, בית המשפט פסק לטובתה פיצויים בגובה של 135 מיליון דולר.

ניתוח בצד הלא נכון של הראש

בשנת 2007 מטופלת בגיל 82 נדרשה לעבור ניתוח כדי לעצור את הדימום בגולגולת שלה. למרות שבבדיקת ה-CT שעברה נמצא כי הדימום הוא בצד השמאלי של מוחה, המנתח ביצע קידוח בצד הימני של הגולגולת שלה. למרבה המזל, המקרה הזה הסתיים בשלום כשהרופא הבחין בטעות והמטופלת עברה את הניתוח בהצלחה, אך ישנם כאלה שמזלם לא שפר עליהם. באותה שנה מטופל אחר בן 86 שחווה אירוע שכזה, נפטר על שולחן הניתוחים כתוצאה מרשלנות דומה.

המקרה של מייקל ג׳קסון

ונסיים באחד ממקרי הרשלנות הרפואית המפורסמים ביותר בעולם. בשנת 2009 הוכה העולם בתדהמה למשמע על מותו הטרגי והפתאומי של הזמר האגדי מייקל ג׳קסון בגיל 50. לאחר שעבר ניתוח רעלים, נמצא כי ג׳קסון נפטר כתוצאה מתרופה שלקח - פרופופול. זהו חומר הרדמה חזק עם תופעות לוואי קשות שנוהגים להשתמש בו במהלך ניתוחים.

בחקירה התברר כי רופאו האישי של ג׳קסון, ד״ר קונראד מוריי, נתן לו באופן קבוע את סם ההרדמה הזה כדי לטפל בבעיות השינה של הזמר. ד״ר מוריי נעצר ובית המשפט פסק כי הוא אחראי למותו של ג׳קסון והוא הואשם בהריגה ברשלנות. מוריי נשלח למאסר למשך ארבע שנים ונדרש לשלם פיצויים למשפחת ג׳קסון בסכום של 100 מיליון דולר

    מנוי
    הודע ל
    guest

    1 תגובה
    ישנים
    חדשים פופולרים
    Inline Feedbacks
    הצג את כל התגובות
    רמי טבריה

    לגבי רשלנויות רפואיות
    ב-24/2/2015 עדן טבריה בת ה-18 נפטרה מרשלנות רפואית בבית החולים תל השומר ,במהלך בדיקת ווידאו איאיגי מהסיבה שהאחות שהייתה אמורה להשגיח עליה קבלה הוראה מרופא בכיר לסדר מיטה לחולה שהתברר שהייתה מכרה שלו וכתוצאה מכך האחות הפקירה את העמדה שלה ועדן נפטרה מהתקף אפילפטי .מי שגילה אותה ללא רוח חיים 3שעות אחרי פטירתה הייתה האימא שלה.

    Forgot your password?

    Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

    Forgot Your Password?

    Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

    דילוג לתוכן