זמן פציעות

מי מאיתנו לא זוכר את הרגע הקטן הזה של נפילה במהלך משחק כדורגל בשכונה על הדשא, במקרה הטוב או על האספלט במקרה הפחות טוב. הרגע הקטנטן הזה שלרבים מאיתנו לא ישפיע יותר מידי, אלא רק על העובדה שכמה ימים לא נוכל לשחק כדורגל, אך יש אנשים שמבחינתם כל פציעה כזו פירושה עלויות של מיליונים וגרוע מכך, אובדן הכנסה לעתיד. 

ככה לא בונים חומה

אז נכון את המשפט האלמותי הזה קבע יורם ארבל על שחקנים שלא עשו חומה כמו שצריך, אך לעיתים חומות עשויות ליפול על ראשם של השחקנים, באופן מטאפורי כמובן, ואין מי שיושיע אותם מלבד עורכי דינם. כאשר אנו צופים במשחק כדורגל, אנו לא חושבים על ההשלכות שעשויות להיגזר מחומרתן של פציעות כאלו ואחרות, כך גם השחקנים עצמם. שהרי נניח שכל שחקן שהיה מגיע למצב של תיקול על שחקן יריב והיה צריך להתחיל לחשב סיכוני רווח והפסד, זה היה מוציא את כל הכיף מהמשחק הזה. לכן כל מקרה שכזה המגיע לביהמ”ש, צריך להילקח בחשבון בשל ההשלכות העשויות להיגזר בגללו. 

פציעה לדורות

המקרה הידוע ביותר שאירע בכדורגל המקומי שלנו בישראל הוא מקרה רפי דהן-רובן ראיוס, שהגיע עד לכותלי ביהמ”ש. פרטי המקרה הם כדלקמן: במהלך משחק בין בני יהודה למכבי חיפה באיצטדיון קרית אליעזר שבחיפה, תיקל השחקן רובן ראיוס באופן  רציני ביותר שפצע את רפי דהן בצורה קשה מאד. רפי דהן פנה באמצעות עורכי דינו לביהמ”ש ותבע סכומי פיצויים גם ממכבי חיפה וגם מהשחקן רובן ראיוס, עצמו בשל אובדן הכנסה שנגרם לו, שכן הוא נאלץ לפרוש ממשחק פעיל כבר בגיל 25, שהוא גיל צעיר מאוד לפרישת שחקן כדורגל. ביהמ”ש קבע שהתיקול היה חריף מידי ולא מידתי ולכן פסק לטובת רפי דהן, 4 מיליון ש”ח. אז נכון שכאשר אנו עוסקים בכדורגל, יכולים להיות לא מעט תרחישים, כלומר, יכול להיות שלולא היה נפצע באותו משחק, רפי דהן היה יכול להיות שחקן עולה ואפילו אולי היה מגיע לאירופה, אך מנגד ישנה האפשרות שהיה נפצע מתנועה לא נכונה שעשה בעצמו ופורש מכדורגל שנה לאחר מכן, לכן אין לדעת איזו קריירה מפוארת או לא נקטעה באיבה ועל כן פסק ביהמ”ש כמו שפסק. 

פציעה חצי פציעה

 נכון שלא על כל פציעה במשחק כדורגל, על השחקן לרוץ לעורך דין נזיקין, אך מנגד ראוי ורצוי להבין את עמדתם של השחקנים, שבניגוד למה שרבים חושבים, לא כולם מרוויחים מיליונים ועל כן פציעה רצינית שמשביתה אותם לצמיתות ממשחקים עלולה להביא עליהם חורבן כלכלי קשה מנשוא. אז נכון שלא נרצה כאוהדים לראות משחקי כדורגל בהם השחקנים נזהרים לא לתקל אחד את השני רק מפני שהם חוששים מהתביעות, אך כן יש לקחת בחשבון שפציעות חמורות עשויות להיסגר גם מחוץ למגרשי הכדורגל. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן