למה כל כך קשה להיפטר מתיקן גרמני

german-roach-macro-leaf_10221-5715

התיקן הגרמני הוא אחד החרקים הנפוצים ביותר בסביבת האדם. הוא עלול להעביר מחלות ובאופן כללי רוב בני האדם מן הסתם לא רוצים תיקנים אצלם במטבח, ולכן חשוב לפעול נגדו בנחישות ובנחרצות. במרבית המקרים נדרשת התערבות מקצועית של מדבירים בעלי ניסיון רב בביצוע הדברת תיקן גרמני, וזאת מפני שמדובר בבעל חיים שקשה מאוד להיפטר ממנו.

קצב ריבוי מהיר

סיבה אחת לקושי המשמעותי להיפטר מתיקנים גרמנים שהגיעו אליכם הביתה היא קצב הריבוי המהיר מאוד של חרק זה, ששמו המדעי הוא Blattella germanica.

בכל הטלת ביצים של נקבת התיקן הגרמני, יש לפחות 30 ביצים ובחלק מהמקרים גם קרוב ל-50. זמן הבקיעה הוא 3-4 שבועות בלבד, כשככל שהטמפרטורה במקום שבו נמצאות הביצים גבוהה יותר, כך הן יבקעו מהר יותר. תוך כ-3 חודשים התיקנים הצעירים שבקעו מהביצים כבר יכולים להתרבות בעצמם – ולכן אם ראיתם תיקן גרמני במטבח, גם אם הוא רק אחד או שישנם מספר פריטים בודדים, תוך זמן לא רב הם עלולים להפוך למושבה גדולה. 

יכולת הישרדות גבוהה מאוד

מאפיין מובהק נוסף של התיקן הגרמני הוא יכולת ההישרדות הגבוהה שלו. הוא מוצא מקומות מסתור מעולים, כולל סדקים זעירים בקירות, מאחורי המקרר וגם בתוך המנוע שלו, בתוך שקעים חשמליים, במגירות שונות, בתוך תנור האפייה או המיקרוגל וגם בתוך בר המים או מכונת הקפה, בקירות גבס ועוד ועוד.

עוד מקום אהוב על חרק זה – שגודלו הוא לכל היותר 1.5 ס”מ ובמקרים רבים אפילו פחות – הוא קרטונים. כך למשל קרטון פיצה שלא נזרק בזמן עלול לגרום להיווצרות מושבת תיקנים גרמנים אצלכם בבית, וגם קרטון ביצים הוא מקום אהוב על חרק זה.

בנוסף, תיקן גרמני מסוגל לעצור את הנשימה אם ישנו חומר כימי שעלול להזיק לו, והוא מצליח לשרוד זמן רב גם מתחת למים. כשהוא חש סכנה הוא יסתתר, אפילו במשך חודש, בלי לסבול מרעב – בהתאם, הנוכחות של תיקן גרמני בבית עלולה להיות ארוכת טווח וכאמור להוביל לעוד ועוד תיקנים, אלא אם כן מזמינים חברת הדברה מקצועית.

איך בכל זאת אפשר להיפטר מהתיקנים הגרמנים?

לשאלה איך להדביר תיקן גרמני יש שתי תשובות אפשריות. דרך אחת היא באמצעות פיתיונות ג’ל. את הפיתיונות שמבוססים על עמילן תריס, אחד המאכלים האהובים ביותר על התיקן (שבאופן עקרוני הוא אוכל כל), מפזרים במקומות שהתיקנים מגיעים אליהם – תכנון הפיזור חייב להישען על ניסיון עשיר בתחום.

דרך שנייה היא מדבקות שמפיצות פרומונים מיוחדים. אותן מדבקות מושכות אליהן תיקנים גרמנים בזכות הריח שהן מפיצות, ומרגע שהתיקן עולה עליהן הוא כבר לא יכול להשתחרר. גם בחירת מיקומי המדבקות חייבת להיעשות בחוכמה. במסעדות ובבתי קפה שבהם נוכחות של תיקנים גרמנים עלולה להבריח לקוחות ואף לגרום לסנקציות מצד משרד הבריאות נדרשת פעולה אגרסיבית במיוחד.

צריכים הדברה? פנו לחברת המדביר שמציל – הדברה בכל הארץ

לעמוד הפייסבוק שלנו מוזמנים לראות עבודות שלנו גם ביוטיוב

    מנוי
    הודע ל
    guest

    0 תגובות
    Inline Feedbacks
    הצג את כל התגובות
    Forgot your password?

    Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

    Forgot Your Password?

    Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

    דילוג לתוכן