איך להתגרש נכון?

כשאתם מחליטים להילחם מלחמות משפטיות בבן הזוג שלכם – כולם יוצאים מופסדים: הילדים שממשיכים להיות כלואים בין שני הורים שרבים ביניהם, העלויות הכספיות הגבוהות, הזמן הרב שאורך ההליך המשפטי וחוסר הוודאות באשר לתוצאה. אז איך מתגרשים נכון? במאמר שלפניכם.

הליך הגירושין קשה לכל המעורבים. נשאלת השאלה איך מתגרשים יפה ונכון וזאת מבלי לוותר על אף זכות כלכלית או אחרת המגיעה לכם? במאמר זה נתייחס לאפשרות של גישור גירושין וכן ניתן כמה טיפים חשובים לגירושין שיוכלו לחסוך מכם טעויות כואבות.

היתרונות של גישור גירושין

זוגות שבוחרים להתגרש בדרך של גישור גירושין פרטי, יוצאים נשכרים מהתהליך מבחינות רבות.
נתחיל מההיבט הנפשי – גישור גירושין מהותו פתירת הקונפליקט בדרך של שיח וכבוד הדדי. בני זוג שמשכילים לפתור כך את אי ההסכמות ביניהם, סוללים את הדרך להמשך יחסים תקינים. בנוסף, תהיה להם שליטה על הסכם הגירושין. להבדיל מזוגות שנלחמים זה בזה בבית המשפט אשר אין להם ודאות על התוצאה, בהליך של גישור גירושין בני הזוג קובעים בעצמם איך ייראו החיים שלהם ביום שאחרי מתן הגט.

בנוסף, מבחינת עלויות, מחירו של הליך הגירושין נמוך לאין שיעור מעלותם של הליכים משפטיים ובני הזוג יוכלו לנצל את הכספים הללו למחייתם. יתרון נוסף הוא הזמן – הליך גישור יכול להסתיים תוך זמן קצר בעוד תיקי גירושין עלולים להיות נידונים בבתי המשפט במשך חודשים ארוכים ואף שנים.

דברים שחייבים לעשות כשרוצים להתגרש נכון

לא לחתום על כלום – חשוב מאוד לא לחתום על אף מסמך שהצד השני נותן לכם מבלי שעורך דין מטעמכם יעבור עליו. זהו אולי הכלל החשוב ביותר. חובה שעורך דין בעל ניסיון בגירושין שדואג לאינטרסים שלכם יעבור על המסמך. גם אם בעיניים לא משפטיות, המסמך נראה לכם הוגן, ייתכן שישנם דברים שאינכם מודעים להם או משמעויות עקיפות לסעיפי החוזה שאתם אינם בקיאים בהם.

לערוך צוואה – ברגע שהחלטתם להתגרש עליכם לכתוב צוואה או לערוך צוואה קיימת. הסיבה לכך היא שבעיני החוק אתם זוג נשוי לכל דבר גם אם אתם בתהליכי גירושין. אם אחד מכם חס וחלילה ילך לעולמו לפני קבלת הגט (הליכי גירושים בבית משפט יכולים לקחת זמן רב), בן הזוג ממנו אתם עומדים להתגרש יירש אתכם. לכן ברגע שאתם מחליטים להתגרש, חשוב לערוך צוואה ולציין את היורשים הרצויים.

לבחור עורך דין מתאים – יש כמה כללים שיוכלו לעזור לכם בבחירת עורך דין מתאים. הראשון הוא עיסוק בתיקי גירושין. חשוב שתקחו עורך דין שעוסק ספציפית בגירושין, ולא למשל עורך דין שהוא מכר שלכם ואין לו ניסיון בגירושים. תחום הגירושין הוא מהמורכבים שיש ומצריך ידיעה מעמיקה והתעדכנות בלתי פוסקת בפסיקה כדי לייצג אתכם בצורה נכונה.

שנית, חשוב שתקחו עורך דין בעל ניסיון ולא עורך דין מתחיל. עורך דין מנוסה וותיק בעל מיומנות וידע מקצועי רחב יוכל לדאוג לאינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.

בנוסף, כמובן שחשוב גם החיבור האישי וההתרשמות שלכם. ליווי משפטי בתיקי גירושין הוא בדרך כלל כזה הכולל זמינות, תמיכה ואוזן קשבת. עורך דין מקצועי יעטוף את הלקוח בתקופה לא פשוטה זו.

לא לאבד את המוסר – יש מקרים שבהם אחד הצדדים, בדרך כלל נשים, מגישות תלונות שווא נגד הבעלים שלהם בגין אלימות במשפחה וזאת כדי להשיג יתרון עליו בתיק הגירושין שנידון בבית המשפט. מעבר לכך שהגשת תלונת שווא היא עבירה פלילית, ומעבר לכך שהגבר יוכל להגיש נגד האישה תביעת פיצויים – גם הילדים נפגעים אנושות במצב בו אביהם נעצר ונאסר עליו להיות עימם בקשר. הרי ידוע שבשביל התפתחות נפשית תקינה, ילד זקוק לשני הוריו.

גברים שמוגשת נגדם תלונת שווא, נפגעים באופן קשה על לא עוול בכפם. הפרנסה שלהם נפגעת, שמם הטוב, הקשר שלהם עם הילדים ועוד.

מהלך לא מוסרי נוסף שלרוב נעשה על ידי גברים הוא העלמת נכסים. במערכות יחסים מסוימות צד אחד שומר על עמימות בקשר לחלק מנכסיו, ואין שקיפות מלאה בענייני רכוש וכספים. במקרים כאלה לעתים אותו צד ינסה להבריח נכסים כדי לשמור אותו לעצמם ולא להתחלק בהם עם הגרוש או הגרושה. מעבר לחוסר המוסריות שבעניין, נעלמות הנכסים הללו מתגלות בקלות יחסית בבית המשפט, ואותו צד שניסה לחמוק מחלוקת הנכסים ההלו סביר שיוטלו עליו הוצאות כבדות.

לסיכום אם את/ה רוצה להתגרש ואתם שואלים את עצמכם איך להתגרש נכון או איך להתגרש יפה, מוטב שתפעלו לפי כללי האצבע המפורטים במאמר. למידע נוסף בענייני גירושין, מוזמנים להמשיך לקרוא באתר https://gerushin-lawyer.co.il/.

Photo by cottonbro from Pexels

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן