כל מה שצריך לדעת על מיזוג אוויר ביתי

ברוב הבתים בישראל מותקנות מערכות מיזוג אוויר ביתי. חלק מהאנשים מאמינים שמיזוג אוויר הוא מותרות, אבל עבור רבים, זהו הכרח.

בהתחשב בעלות הציוד והכוח להפעלתו, יצרני מערכות מיזוג אוויר רוצים שהצרכנים יבינו את העובדות החשובות על קירור וחימום הבתים, והעובדות הבאות יהפכו אתכם למודעים יותר למערכות מיזוג אוויר ביתי, כך שתוכלו לטפל בהן ולהשתמש בהן היטב. בכל מקרה של צורך להחלפת מערכת מיזוג האוויר שלכם, פנו לאיש מקצוע מוסמך.

מה זה מיזוג אוויר ביתי?

ההגדרה הפונקציונלית הראשונה של מיזוג אוויר ביתי נוצרה בשנת 1908 והיא כוללת את התכונות הבאות:

  • שמירה על לחות מתאימה בכל החדרים בבית.
  • שחרור זרימת אוויר וסילוק אוויר חם ולח בקיץ.
  • אספקת אוורור קבועה והולמת.
  • סילוק יעיל של מיקרו-אורגניזמים, אבק, פיח וגופים זרים אחרים מהאוויר.
  • קירור אוויר יעיל בקיץ.
  • חימום החדרים בחורף.

איך עובד מיזוג אוויר ביתי?

תפקיד מערכת מיזוג אוויר ביתי הוא סילוק החום מתוך הבית לחלק החיצוני של הבית, ובכך לקרר את הבית. מזגנים מפיצים אוויר קר בבית על ידי שליפת החום מהאוויר, וקירורו על ידי ניפוחו על מערכת צינורות קרים שנקראים סלילים מאיידים.

תהליך זה עובד ממש כמו קירור שמתרחש כאשר מים מתאדים מהעור. סליל האידוי מלא בנוזל מיוחד שנקרא קירור, שמשתנה מנוזל לגז כשהוא סופג חום מהאוויר. הקירור נשאב מחוץ לבית לסליל אחר שם הוא משחרר את החום ומשתנה בחזרה לנוזל.

מה המסננים עושים?

כמעט לכל מערכת מיזוג אוויר ביתי יש פילטר שמותקן במעלה הזרימה של סליל המאייד. הפילטר יכול להיות בסורג החזרה או בחריצים מיוחדים במערכת הצינורות, ויכול להיות מסנן נייר מקופל. פילטר זה מסיר חלקיקים מזרם האוויר על מנת לשמור על ניקיון מערכת המזגן ולהסרת חלקיקים מהאוויר.

כשהמסנן מבצע את עבודתו, הוא נטען עם יותר ויותר חלקיקים. תהליך זה משפיע על יעילות פעולתו, אבל הוא גם מגביר את ההתנגדות ואת הפחתת זרימת האוויר. כשמצב זה מתרחש, הגיע הזמן להחליף את המסנן. פרק הזמן הדרוש להחלפת המסנן תלוי ברמת הלכלוך שהצטברה בו ובגודל המסנן.

לא מספיק לנתק את המסנן

אם תנתקו את המסנן לחלוטין, תפתרו את בעיית זרימת האוויר הנמוכה, אבל הניצחון הזה יהיה קצר מועד. החלקיקים שהמסנן מוציא נבנים כעת על סליל האידוי ובסופו של דבר גורמים לו לחדול מפעולה. פילטר חדש זול בהרבה מרכישת מערכת חדשה של מיזוג אוויר ביתי.

בשורה התחתונה, כדאי להקפיד על תחזוקה נאותה של מערכת מיזוג אוויר ביתי

תחזוקה שגרתית כמו החלפת פילטרים ניתנת לטיפול אישי בקלות, אבל בעיות אחרות דורשות שירות מקצועי. כדאי להקפיד על ניקיון קבוע של מערכת מיזוג אוויר ביתי ולשחרר את החסימות מהסלילים ומהנקזים בתחילת כל עונת קיץ. בהתאם למערכת ולכישורים הטכניים שלכם, פעולות אלו עשויות לדרוש שירות של איש מקצוע.

אם המערכת אינה מייצרת אוויר קר באופן שגרתי, יתכן שמטען הקירור נפגם, או שקיימות בעיות בזרימת האוויר, וגם בעיות אלו מטופלות על ידי שירות של איש מקצוע.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן