תוצרת כחול לבן: הסדרות הישראליות האהובות ביותר

shutterstock

הגל השני של הקורונה כבר כאן ואיתו – גם הבידוד והסגר האפשריים. אז אם אתם מתבודדים מרצון במזגן ובא לכם להינות מאסקפיזם ישראלי משובח, לפניכם 8 המלצות לסדרות ישראליות אהובות שירימו לכם את מצב הרוח

הצופות שולי ונחמה

מגפת הקורונה שינתה את הרגלי הצריכה שלנו ובדומה לבחירתינו לרכוש מוצרים שמקורם תוצרת הארץ – כך גם העדפותינו התרבותיות: במוזיקה, בספרים וכמובן בסדרות הטלוויזיה. המבחר הגדול הקיים של סדרות ישראליות, המתאפיינות בשפה מפולפלת ובחוצפה ישראלית שלא תוכלו למצוא באף סדרה בינלאומית טובה אחרת, מעורר חשק עז לצפות בהן ולפרגן ליוצריהם הישראלים המוכשרים, בפרט בחודשים האחרונים והמאתגרים. כדי שתוכלו להינות מהן גם כן, אספנו לכם את 8 הסדרות שהכי אהבנו בתקופה האחרונה ואף ניתנות לצפייה ישירה ונוחה.

מטומטמת
קומדיית פשע מעולה בת 3 עונות של היוצרת והכוכבת בת-חן סבג, שעקב המשחק בה גם זכתה בפרסי השחקנית הטובה ביותר והתסריט בסדרת דרמה של האקדמיה הישראלית לטלוויזיה. העלילה עוקבת אחר שירי אגוזי (סבג), שחקנית מובטלת בת 30 בעלת חזות של נערה מתבגרת – מה שמהווה מכשול באודישנים לתפקידים ראשיים ורציניים בתאטרון. לאחר שנמרוד (נדב נייטס) בן זוגה נעצר בחשד להחזקת סמים, מוצאת שירי את דרכה לתפקיד ראשי בתור סוכנת סמויה בתיכון. בסדרה משתתפים גם מוקי, מיקי לאון, שני קליין, אורנה בנאי, ליאור רז וכוכבים אחרים.

מלכות
עם התואר ״הסדרה הנצפית ביותר של HOT״ ופרסומים על יצירת גרסה אמריקאית בהפקתה של גל גדות, מלכות היא דרמת הפשע המובילה ברשימת הסדרות המומלצות שלנו. הסדרה עוקבת אחר נשות משפחת מלכה, אחת ממשפחות הפשע הגדולות בישראל, שנשארות לנהל את המערכה לאחר חיסול מקיף של כלל הגברים – מלכים וחיילים – במשפחה. בסדרה שצפויה לעלות השנה לעונה 2, מככבות ריטה ואימה – שרונה יהאן פרוז, דאנה איבגי, מלי לוי, אורלי זילברשץ, נופר סלמאן ואחרות.

שבאבניקים
אם אהבתם את סדרת הדרמה ״זגורי אימפריה״ סביר שתאהבו גם את שבאבניקים של מאור זגורי ואלירן מלכה. הקומדיה עוסקת בחייהם של ארבעה צעירים חרדים הלומדים בתנאי פנימייה בישיבה, אך התנהגותם חורגת מהנורמות החברתיות בעולמם. הקומדיה שומרת המצוות ושוברת המוסכמות עוסקת ביצר הרע, שידוכים, גיוס לצה״ל ולימוד תורה ומציגה בקלילות יחסית את מורכבות חייהם של בחורי ישיבה. בסדרה – שעונתה השניה צפויה לעלות השנה מככבים דניאל גד, אורי לייזרוביץ׳, ישראל אטיאס ועומר פרלמן ולצידם גם שירה נאור, גורי אלפי, לימור גולדשטיין ודב נבון.

לאבד את אליס
בין הסדרות הטובות יותר ששידורן החל השנה הוא ״לאבד את אליס״ של סיגל אבין, שיצרה בעבר את טלנובלה בע״מ והאקס המיתולוגי. המותחן הפסיכולוגי עוקב אחר אליס גינור (איילת זורר), קולנוענית בעשור החמישי לחייה שמרגישה שהקריירה שלה תקועה. פגישה מקרית ברכבת עם התסריטאית הצעירה והכריזמטית סופי מרציאנו (ליהי קורונובסקי), מעבירה את חייה מנתיב הבורגנות השליו לנסיעה ברכבת שדים אובססיבית והרסנית. בקאסט מככבים גם גל תורן, חלי גולדנברג, שי אביבי ורונה ליפז-מיכאל.

נחמה
לכאורה, דבר אינו קומי בגבר שמתאלמן ונותר לבדו לגדל חמישה ילדים אך תומר שני ורשף לוי – שגם מככב בתפקיד גיא נחמה, הצליחו לייצר לימונדה מתוקה מהלימונים. הסדרה עוקבת אחר נחמה, אלמן טרי העובד כסמנכ״ל בהיי-טק וחולם להגשים את חלום נעוריו: לעבוד כסטנדאפיסט. אנסמבל השחקנים המשובח כולל, בין היתר, גם את שלום מיכאלשווילי, ערן זרחוביץ׳, גאלה קוגן, יובל שרף, גילה אלמגור ועוד.

המפרץ
אחד מהמאבקים הסביבתיים החשובים ביותר בשנים האחרונות הוא זה של תושבי אזור מפרץ חיפה בתעשייה המזהמת בכלל ובבתי הזיקוק בפרט. לאורך שלושת פרקי הסדרה הדוקומנטרית החשובה עוקב אורי רונזווקס אחר מאבק התושבים והפעילים הסביבתיים אל מול התעשייה, הכנסת והרשויות המקומיות. ״מאבקים ירוקים נוטים להיתפס דווקא כאפורים״, כותב נדב מנוחין בוואלה! ומוסיף: ״המפרץ מצליחה להגיע לדבר מה מורכב בהרבה, ומשתמשת במאבק הסביבתי כדי לתאר לצופים בתקריב כמעט מפחיד עד כמה סבוכה מערכת הקשרים בין הון לשלטון; באיזה אופן פועלים תאגידים כדי להלבין את שמם, במישרין ובעקיפין; ועד כמה פוליטיקה קטנה יכולה לעשות נזק גדול״.

אורי ואלה

אם עד היום לא צפיתם ב״אורי ואלה״ זה הזמן להוסיף אותה לרשימת הסדרות הישראליות המומלצות לצפייה ישירה. הסדרה בת שתי העונות סובבת את מערכת היחסים של אבא אורי (שלמה ברבאבא), זמר מפורסם שאיבד את אשתו ומנסה לפתוח את פרק ב׳ של חייו ובתו אלה (דינה סנדרסון), שמתגוררת בביתו. סנדרסון הנהדרת יצרה סדרה נוגעת ללב, העוסקת ברגישות בנושאים קשים וכל זאת בליווי פסקול ישראלי כחול-לבן אותו יצרו גל תורן – המגלם את שמוליק, אחיה של אלה, והמלחין גיא לוי.

הקיבוצניקים
דינה סנדרסון משתתפת גם בקיבצוניקים, דרמה חדשה העוקבת אחר פגישתם המחודשת של בני קבוצת ״נרקיס״ אשר גדלו יחד בקיבוץ. בני הקבוצה, שדרכיהם התפצלו לאחר השירות הצבאי, נפגשים בנקודת משבר של הקיבוץ המתפורר ומוצאים את עצמכם חולקים קורת גג כמו בבית הילדים בו גדלו, רק שהפעם מדובר במבנה תעשייתי ישן השייך לקיבוץ וממוקם בדרום תל אביב. מלבד סנדרסון מככבים בסדרה גם רועי ניק, יעל אלקנה, דניאל סבג, שלומי טפיארו ומירי אלוני, עם הופעות אורח של אסתי זקהיים וירדנה ארזי בתפקיד עצמן.

לסיכום, ישנן סדרות ישראליות רבות, טובות ומולצות לצפיה בהן שלל דמויות אותן מגלמים שחקנים ישראלים מוכשרים. כדי להבטיח צפייה רצופת הנאה, כל שנותר לכם לעשות הוא למצוא זמן פנוי – הקיים כיום בשפע, להכין פופקורן ביתי טעים, להתרווח על הספה וכמובן – ללחוץ פליי בשלט. צפייה מהנה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן