השעון מתקתק: בדקו זכאות לדרכון פורטוגלי רגע לפני שהחוק משתנה

הצעת חוק חדשה מאיימת לצמצם את חלון ההזדמנויות לישראלים לקבלת דרכון פורטוגלי. מהם השינויים בחוק ומתי הם נכנסים לתוקף? כל התשובות כאן לפניכם!

כפי שצפו רבים, חלון ההזדמנויות לבקשת זכאות קלה ומהירה לדרכון פורטוגלי עבור מיליוני ישראלים עלול להיסגר בקרוב. הצעת חוק חדשה בפורטוגל מבקשת להקשיח את תנאי החוק המעניק אזרחות לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל.

תנאי חוק הזכאות לדרכון פורטוגלי כיום

הליך החקיקה עוד בעיצומו ולכן עוד חלים בו שינויים עד לאישור הסופי. נכון לעכשיו, המפלגה הסוציאליסטית מבקשת להקשיח את חוק האזרחות למגורשי ספרד. כיום ועד היום, המפלגה המירה את תנאי הסף של מגורים במשך שנתיים בפורטוגל שהיה בהצעת החוק המקורית, בדרישה להוכחת זיקה עכשווית של המבקש אזרחות פורטוגלית. כיום החוק בפורטוגל נחשב ידידותי ומקל היות והוא אינו דורש מבחנים ואף לא מחייב להגיע פיזית לפורטוגל. מי שמגיש בקשה לבדיקת זכאות יכול לעשות את כל התהליך בקלות וללא מאמץ דרך חברה המתמחה בכך בארץ, ללא צורך בלימודי פורטוגזית או עזיבה של הארץ אף לא פעם אחת.

מה צופן העתיד?

הצעת החוק החדשה שמקשיחה את התנאים לזכאות עדיין לא עברה, אולם סיכוייה לעבור גבוהים, כיוון שהיא הוגשה על ידי מפלגת השלטון וזוכה לתמיכה רבה בקרב הפרלמנט הפורטוגלי. הרעיון החל מכך שבספרד פורסמו שינויים מחמירים בתנאים למבקשי דרכון ספרדי. בין השאר, עלתה דרישה לעבור מבחן בשפה הספרדית ולהגיע פיזית לספרד על מנת לחתום באופן אישי על תצהיר אצל נוטריון מטעם המדינה. בהצעת החוק הראשונה שעלתה כעת בפורטוגל, הוצע כי מבקשי אזרחות פורטוגלית שיגישו בקשה לאזרחות יתבקשו לגור במשך שנתיים בפורטוגל לפני שיוכלו לקבל את האזרחות המיוחלת, באופן דומה להתנהלות המקבילה ברוב מדינות האיחוד האירופי שדורשות מגורים במדינה לפרק זמן מסוים כתנאי להשגת האזרחות המבוקשת.

מה המשמעות עבור ישראלים אשר רוצים להגיש בקשה לדרכון?

המשמעות של השינויים הצפויים היא שהחוק הופך מחמיר יותר וההליך לא יהיה בהכרח קל כפי שהוא היום. כיום הבטחת ההצלחה היא כמעט ודאית, גם רמת הודאות הזו צפויה לרדת. במידה ותתקבל הצעת החוק, היא תחול רק על מי שיגישו את בקשות האזרחות החל מינואר 2022. כל מי שיגיש בקשה לאחר שינוי החוק יצטרך להשקיע ולהוסיף הוכחות, מסמכים ומשאבים רבים יותר בהליכי בקשת האזרחות. ייתכן, כמובן, שעד שיאושר החוק, יתווספו תנאים והגבלות נוספות. אי לכך ובהתאם לזאת, אנו ממליצים לכל מי ששוקל לבדוק את זכאותו, לצאת לדרך בהקדם ולהבטיח לעצמו לעבור את התהליך בתנאים המקלים שעומדים בפנינו כיום.

הזמן להוציא דרכון פורטוגלי הוא עכשיו!

גם לפני האיום על שינוי החוק, הדרך הקלה והבטוחה ביותר להוצאת דרכון פורטוגלי הייתה באמצעות העזרות בחברה מקצועית עם סניף שלה בפורטוגל המעסיקה עורכי דין המומחים בנושא חוקי האזרחות המקומיים. מיותר לציין שכיום, בעקבות המצב הנוכחי, הגשת הבקשה באופן פרטני תהיה קשה במיוחד. חוסר היציבות והשינויים המתמידים בדרישות התהליך דורשים ערנות מתמדת למתרחש בפרלמנט הפורטוגלי.

מאז חקיקת החוק הוגשו כ-60 אלף בקשות לדרכון פורטוגלי מצד יהודים ספרדים ברחבי העולם, וכ 20 אלף כבר קיבלו את הדרכון. כמעט 100% מהמבקשים מקבלים את הדרכון הנכסף ולכן אין זמן טוב יותר לפעול מאשר עכשיו. אל תהססו ופנו לקבלת עזרה מחברה המתמחה בתחום. זה יבטיח לכם שתהיו מעודכנים בכל השינויים שקורים בזמן אמת וללא מאמץ. תוכלו להסיר דאגות מליבכם וכל שיישאר הוא להיעתר להנחיות החברה ולהמתין לדרכון שלכם בסבלנות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן