שליחויות בימי הקורונה

כמו בכל העולם, גם בישראל הביא נגיף הקורונה לעלייה משמעותית בצורך בשירותי שליחויות, וחברות שליחויות בארץ נאלצו להתאים את עצמן במהירות לדרישה, לשכור עובדים נוספים ולתדרכם לעבודה במצב החדש שנוצר.

עלייה בצורך בשירותי שליחויות בארץ

משבר נגיף הקורונה פרץ לחיינו ובבת אחת שינה אותם לחלוטין והחזיר כמעט את כל האזרחים בכל מדינות העולם אל בתיהם לתקופה ארוכה. אמנם במדינות שונות הוחלה מדיניות התמודדות שונה עם הנגיף והוכרזו רמות שונות של סגרים, הגבלות ובידודים, אך למעשה ברובן מרבית העסקים נסגרו, לפחות לקבלת קהל, ואנשים נשלחו לעבוד בביתם או הוצאו לחופשה ללא תשלום.

כידוע, הנחיות משרד הבריאות בישראל דרשו מכל מי שאינו חיוני לעבוד מביתו, והיציאה מן הבית הוגבלה מאד, לתקופה מסויימת עד למאה מטרים בלבד מן הבתים. כמובן שצרכיהם של האזרחים לא פסקו בזמן זה, והם עדיין נזקקו למוצרים שונים כגון כלי בית, ביגוד והנעלה, ועוד. לכן למעשה נאלצו אזרחי המדינה לרכוש מוצרים ושירותים להם הם זקוקים דרך האינטרנט או טלפונית, כאשר הם ממתינים בביתם לקבלת המוצרים מידיו של שליח.

מרגע הפעלת ההנחיות החדשות, כל מי שביקש להצטייד בכל מה שאינו מוצרי מזון או הגיינה מצא את עצמו זקוק לשירותי חברות השליחויות הפועלות ברחבי הארץ וכך גם החברות ובתי העסק המספקים את המוצרים והשירותים המוזמנים, טוען אסף מחברת רצ פלוס. בשל הצורך בבידור וגיוון גם בזמן ההסגרים, אזרחים רבים הגבירו מאד את מספר ההזמנות האינטרנטיות שלהן של משלוחי אוכל ומוצרים נוספים. רבים ניצלו את הזמן לניקיונות לחג הפסח, תיקונים ושיפוצים קטנים בבית, עיצוב הבית, ופעילויות נוספות שדרשו הזמנת ציוד מתאים. תופעות אלה העלו את הביקוש לשירותי חברות שליחויות באופן משמעותי ביותר.

גם בעת הזאת, בה חלק ניכר מן ההגבלות הוסרו זה מכבר ואנשים מתחילים לחזור לסוג של שגרה בחסות הקורונה, עדיין מעדיפים רבים שלא להסתכן ולהיכנס למתחמי קניות הומי אדם או לחנויות סואנות. אנשים שלא נהגו להזמין מוצרים אונליין לפני המשבר קיבלו הזדמנות להתרגל לשימוש בהזמנות אינטרנטיות בזמן הסגרים והבידודים. במקביל, עסקים שונים הלחוצים מאד להשיב את רמת המכירות לזו שזכו לה לפני המשבר מציעים כעת הנחות ומבצעים כדי להניע שוב את הסחורה שלהם מן המדפים אל הצרכנים ולפתות את הלקוחות לבצע רכישות נוספות. בשל כל הסיבות הנ”ל, כמות הזמנת השליחויות עדיין גבוהה כיום מכפי שהיינו רגילים בימים שלפני הקורונה.

 

חברות שליחויות נענו לאתגר

חברות השליחויות, שגם בימים כתיקונם עסוקות מאד ופועלות ללא הרף לספק שירותי שליחויות מהיום להיום באופן אמין ויעיל, נאלצו להסתגל במהירות לביקוש ההולך וגובר לשירותיהן. הן שכרו עובדים רבים נוספים והכשירו אותם ואת העובדים הוותיקים יותר לעבודה מוגנת. השליחים למדו כיצד להשתמש בציוד מגן כגון כפפות ומסיכות פנים אפילו לפני שניתנה הנחייה ממשרד הבריאות לכל האזרחים להשתמש בהן. הם תודרכו לגבי האחריות הנופלת עליהם כעת לשמור על עצמם, על בני משפחותיהם ועל לקוחות החברה מפני הידבקות בנגיף הקורונה האלים. היערכות חברות השליחויות הוכיחה את עצמה כיעילה וטובה, והמשלוחים ממשיכים להגיע ליעדם תוך שמירה על בטיחות מקסימלית לכל הנוגעים בדבר.

חברות השליחויות הבינו גם את החשש הגדול והחרדות בקרב הציבור מן המחלה החדשה, ולכן עסקו גם בהסברה והרגעה של לקוחותיהן. הן פרסמו באופן ברור ככל האפשר את האופן שבו הן מתכוונות ליישם את הנחיות משרד הבריאות ולשמור על בריאותם של השולחים והמקבלים, את ההדרכה שקיבלו השליחים ומידע אודות ההליכים החדשים בהם הן משתמשות לשם הגנה על בריאות השליחים והלקוחות.

התאמות נוספות בשירותי השליחויות

בנוסף על הנחיית עובדיהן והסברה ללקוחותיהן, הציגו חברות שליחויות מחירון מעודכן המשקף את המצב ומאפשר לחברות ובתי עסק לספק שליחויות בזול ללקוחות המזמינים את מוצריהן באינטרנט או טלפונית. ברור כי כל החברות ובתי העסק הללו ביצעו בעת בחירת חברת שליחויות השוואת מחירים בין החברות השונות בשוק, זאת כדי לנסות ולחסוך בעלויות לנוכח המצב הקשה בו נאלצו לשרוד על מכירות אונליין בלבד. גם כעת, כאשר רוב החנויות ובתי העסק פתוחים לציבור ופועלים, הם עדיין חווים ירידה בהכנסות בשל מגבלות הבטיחות של משרד הבריאות ולכן עושים כל מה שניתן להפחית הוצאות. חברות השליחויות מבינות זאת ומתאימות את עצמן למצב.

אך כדאי לדעת ולקחת בחשבון שמחיר אינו השיקול היחיד שיש לעשות בבחירת חברת שליחויות מתאימה. חשוב לבחור בחברה מנוסה בעלת מספר עובדים גדול היכולה לספק שליחויות מהירות לכל מקום בארץ באופן אחראי ואמין. בחירה בחברה זולה אך לא איכותית עלולה לגרום לאובדן או פגיעה במוצרים הנשלחים, טעויות בכתובות ובעיות נוספות שיכולות לפגוע בתדמית בית העסק השולח ולגרום לחוסר שביעות רצון וביקורות גרועות של הלקוחות. ביקורות גרועות ופגיעה בתדמית הן הדבר האחרון שבית עסק יכול להרשות לעצמו בתקופה זו.

התייעצו, קבלו חוות דעת ובחרו בחברת שליחויות שתענה על כל צרכיכם ותספק לכם רמת שירות ראוייה שתאפשר לכם לישון בשקט כשאתם בטוחים שכל המשלוחים שלכם יגיעו ליעדם בזמן.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן