יהלום בטבעת אירוסין

קורס גמולוגיה, לימודי גמולוגיה, לימודי יהלומנות, יהלום בטבעת, טבעת יהלום, טבעת אירוסין, הדס דורי

לטבעות האירוסין היסטוריה מעניינת ומרתקת. כבר בעת העתיקה החלו לענוד טבעת כדי להדגיש את המחויבות לנישואין, אך הטבעות יוצרו מחומרי גלם פשוטים וזמינים כמו: ברזל, עור של חיות, עץ, אבן וכדומה.

בשנת 1477 העניק הדוכס מקסימיליאן ה -1 , מנהיג האימפריה הרומית,  טבעת אירוסין משובצת ביהלום לבחירת ליבו: מארי דוכסית בורגנדיה הצרפתייה. הייתה זו הפעם הראשונה בה הוענקה טבעת אירוסין משובצת ביהלום ומכאן השתרש מנהג זה שעליו אנו לומדים בקורס גמולוגיה.

הרומאים האמינו שאת טבעת האירוסין יש לענוד על הקמיצה של יד שמאל כיון שיש וריד שנקרא "וריד האהבה" שעובר מהקמיצה ועד ללב והוא מסמל את קשר האהבה בין בני הזוג.   

במדינות אירופה וצפון אמריקה נהוג כי רק האישה תענוד טבעת אירוסין משובצת ביהלום. בתרבויות אחרות גם הגבר עונד טבעת אירוסין. יש מדינות, כמו אוקראינה, בהן נהוג לענוד את הטבעת ביד ימין. בגרמניה נהוג לענוד את הטבעת ביד שמאל ולאחר החתונה להעבירה ליד ימין.

לאחר מלחמת העולם הראשונה ושנות השפל הכלכלי הגדול בארה"ב חלה ירידה דרמטית במכירת טבעות אירוסין משובצות ביהלומים. בעקבות זאת החליט קרטל היהלומים "דה בירס" לפתוח בקמפיין עולמי כדי להגדיל את מכירות טבעות האירוסין. הסיסמה האלמותית של הקמפיין הייתה: "יהלומים הם לנצח" ששואבת מהיות היהלום אבן החן הנדירה ביותר והקשה ביותר בטבע. אבן חן ששומרת על יופיה בצורה מושלמת גם במשך מאות ואלפי שנים ולכן נהוג להעבירה מדור לדור. מסע הפרסום היה אחד המוצלחים ביותר בעולם והקפיץ בצורה משמעותית את מכירות היהלומים ברחבי העולם. בשנת 1939 רק 10% מטבעות האירוסין שנקנו היו עם יהלום. עד 1990 80% מהטבעות שנקנו היו עם יהלום.

אנשי דה בירס גם נהגו להשאיל תכשיטי יהלומים לכוכבות קולנוע לפני טקסים שסוקרו על ידי העיתונות, מתוך הערכה (נכונה) שאם ידועניות וכוכבניות ייראו עם טבעות יהלומים, הדבר יגרום לאנשים ה"פשוטים" לחקות אותן..

 

משרד הפרסום גם שילם למפיקי קולנוע כדי שיציגו יהלומים וטבעות בסרטים הוליוודיים ו"פינק" מעצבי אופנה, כדי שיתראיינו בתוכניות רדיו וידברו על הטרנד החדש שכובש את עולם העיצוב והאופנה: יהלומים.

מי שסייעה מאוד לקמפיין הייתה, מרילין מונרו, שכיכבה בסרט: "גברים מעדיפים בלונדיניות" ושרה את השיר המיתולוגי: "יהלומים הם חברה הטובים ביותר של הנערה".

 

מאז, הענקת טבעת אירוסין משובצת ביהלום הפכה למנהג שגור בכל העולם וגם בישראל והיא מוכיחה את אהבת בני הזוג.

כיום, בעידן הרשתות החברתיות, כל כוכבת/שחקנית/ידוענית מעלה לרשת את טבעת האירוסין משובצת היהלום שקיבלה ובו ברגע עולה הביקוש בצורה משמעותית לאותה טבעת בדיוק.

טבעת האירוסין שנחשבת למפורסמת ביותר היא טבעת האירוסין של ליידי דיאנה זכרונה לברכה או בקצרה: "טבעת דיאנה". טבעת זו משובצת בספיר כחול בצורת אובל במרכז וסביבו 14 יהלומים קטנים בדרגת הצבע והניקיון הגבוהות ביותר. טבעת זו עברה בירושה לכלתה קייט מידלטון עם נישואיה לנסיך וויליאם.

טבעת אירוסין נוספת שנחשבת לאחת מטבעות האירוסין היפות בעולם היא הטבעת של השחקנית המנוחה אליזבט טיילור. השחקנית נישאה 7 פעמים, מתוכן פעמיים לשחקן ריצ'רד ברטון שהעניק לה טבעת משובצת ביהלום בחיתוך אשר-קאט במשקל 33.19 קראט.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן