5 טיפים להכנת מתכונים טבעוניים

אבוקדו
החלטתם להתחיל להתנסות בהכנת מתכונים טבעוניים ללא רכיבים מהחי? קבלו את כל הדברים שכדאי לשים לב אליהם

החלטתם להתנסות בהכנת מתכונים מהמטבח הטבעוני? לפניכם כל הדברים שכדאי לשים לב אליהם

יותר ויותר אנשים מחליטים לאמץ אורח חיים ותפריט טבעוני. בין אם מתוך הרצון לחיים בריאים יותר, ובין אם בשל המודעות לסבל הרב שעוברים בעלי החיים במסגרת תעשיות החלב, הבשר והביצים. ישנן תפיסות שגויות שהאוכל הטבעוני הוא משעמם ודל, ושלטבעוניים ״אין באמת מה לאכול״.

מדובר בשטות גמורה שרחוקה מהאמת, ואנחנו כאן כדי להוכיח לכם שאוכל טבעוני יכול להיות עשיר, מגוון וטעים מאוד. לפניכם כמה טיפים לכל מי שמתחיל את צעדיו הראשונים בבישול הטבעוני.

אל תחששו להוסיף תבלינים

גם אם במתכון המקורי התבלין היחיד שמצוין הוא מלח, אתם יכולים לאזור אומץ ולהוסיף תבלינים לפי טעמכם. פפריקה, אבקת שום, קינמון, כורכום, כמון, אגוז מוסקט ופלפל שחור – הם רק חלק מהתבלינים שעשויים להוסיף הרבה מאוד לתבשילים הטבעוניים שלכם. בנוסף, תוכלו לזרוק לסיר כמה עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, בזיליקום ואורגנו.

הבלוגרית אורי שביט מציגה: טבעוניות נהנות יותר – מאות מתכונים טבעוניים טעימים וקלים להכנה.

ההמלצה שלנו היא לשפוך פנימה מעט מהתבלינים ולטעום תוך כדי ערבוב. תהיו זהירים בכמויות וזכרו שתמיד תוכלו להוסיף עוד תבלינים במידת הצורך, אבל להסיר אותם מהתבשיל זה קצת יותר בעייתי.

לימון מוסיף המון

לימון הוא משפר טעם נהדר. אין בלימון הרבה קלוריות, הוא עשיר בויטמין סי ונוגדי חמצון מה שהופך אותו לבריא במיוחד. ניתן להוסיף לימון למנות רבות כמו סלט ירקות או להפוך את הלימון לכוכב של המנה ולהכין למשל מאפינס לימון או טארט לימון ללא ביצים וחלב. אגב, קבלו טיפ קטן – אם התבשיל שלכם יצא חריף מדי, טפטפו מעט מיץ לימון וכך תפחיתו את החריפות.

פנקו בשמן זית

שמן זית,מהווה גם הוא תיבול מצוין ובריא לכל ארוחה. הוא מסייע בהורדת לחץ דם, מקטין את הסיכוי לחלות בסרטן, יש לו השפעות אנטי דלקתיות על הגוף, הוא תומך בספיגת סידן, מביא ליציבות רמת הסוכר בדם, שומר על גמישות העור ומקל בעיות עיכול. תוכל לטפטף מעט שמן זית על חומוס, על סלט קינואה, על פסטות, ולא תאמינו, אבל אפשר להוסיף שמן זית גם לעוגות.

כאשר אתם רוכשים שמן זית, שימו לב לדרגת החומציות (ככל שהיא נמוכה כך השמן טוב יותר), לסוג הכבישה (כבישה קרה מציינת שלא השתמשו בחום בהפקת השמן והוא איכותי יותר) והאם השמן טהור- כלומר שהוא לא עורבב עם שמנים אחרים.

מלאו מטבחכם באגוזים

אגוזים הם בגדר חובה במטבח הטבעוני. הם מהווים מקור תזונתי מצוין לחלבונים ועשירים בויטמינים ומינרלים. הם ידועים כמורידי כולסטרול רע ובמניעת מחלות לב, כלי דם, סוכרת ושבץ. ישנו מגוון רחב של סוגי אגוזים כמו אגוזי ברזיל התורמים למערכת החיסון של הגוף, אזורי פקאן המסייעים לשמירת בריאות הלב, אגוזי לוז שעשירים בויטמין E, ואגוזי מלך שיש בהם אומגה 3 וחומצת שומן התורמים לשמירה על בריאות הלב והמוח, ומומלצים מאוד לנשים בהריון משום שהם מסייעים להתפתחות מוח העובר.

השומן באגוזים עלול להתחמצן עם הזמן ולכן כדאי לרכוש אגוזים טריים ולשמור אותם במקום קרירי ויבש. שימו לב שהאגוזים מכילים כמות גבוהה של קלוריות, לכן כדאי לא להפריז בצריכתם ולצרוך עד 10 אגוזים ביום.

השתמשו במוצרי מזון מקבילים

לאחר המעבר לתזונה טבעונית, לעיתים מתעורר געגוע לביצים, לחלב ולבשר. זה לגמרי טבעי, אבל חשוב שתדעו שישנם מוצרים מקבילים מצויינים למאכלים האלו. ניתן להכין בעצמכם גבינות טבעוניות שיש להן טעם נפלא וכך להשיג את הטעם שאתם עורגים אליו, ולבשל סייטן שבתיבול נכון מזכיר מאוד את טעם הבשר.

נסו למשל להכין המבורגר טבעוני שאת הקציצה מחליפה פטריית פורטבלו גדולה – אנחנו מבטיחים לכם שההמבורגר הזה יהיה טעים אפילו יותר מהמבורגר עם בשר. חוץ מזה, ישנם מגוון קינוחים שתוכלו לאפות מבלי להשתמש בחלב וביצים ועדיין ליהנות מטעם משובח, כמו לדוגמה עוגת חמאת בוטנים ובננה, עוגיות טחינה ופנקייק טבעוני.

    מנוי
    הודע ל
    guest

    0 תגובות
    Inline Feedbacks
    הצג את כל התגובות
    Forgot your password?

    Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

    Forgot Your Password?

    Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

    דילוג לתוכן