מי צריך בלוג? – מי לא!

בלוג
זוכרים את היומנים האישיים של פעם, אלו שעשויים מנייר וכותבים בהם בעט? אותם יומנים בהם כתבו חוויות אישיות, מחשבות, רגשות, הגיגים, שירים, סיפורים או תובנות? אז בעידן החדש היומנים האישיים הפכו דיגיטליים והיום קוראים להם בלוגים.

נכון, לפני זמן לא רב ניהול וכתיבת בלוג נחשבו למעין תחביב צדדי של אנשים, “חלטורה”, משהו שעוסקים בו בנוסף לעבודה העיקרית. אך מאז עברו הרבה מים בירמוך, השנה היא 2020 ובלוגים עדיין נחשבים לאחר מכלי הפרסום המשתלמים ביותר הזמינים ברשת. אז אם חשבתם שבלוגים הם זן נכחד, תחשבו שוב – כי הבלוגים של היום הם לא הבלוגים של אתמול. למעשה היום “בלוגר/ית” זה מקצוע של ממש. כן, כזה שניתן אפילו להתפרנס ממנו.

אז מי צריך בלוג?

התשובה פשוטה – כולם, כל אחד ואחת, כל מוסד, גוף או חברה. אם כהכנסה צדדית, אם הכנסה עיקרית ואם כאמצעי להשגת מטרות אחרות. כן, גם היום ב-2020.

לאילו מטרות?

מיד נראה.

כל הסיבות לפתוח בלוג עוד היום (ויפה שעה אחת קודם)

  1. לפתוח בלוג כדי להרוויח ממנו כסף ישיר

בלוג טוב יכול להכניס לא מעט כסף אם יודעים כיצד ואיך לקדם אותו ולהביא אליו תנועת גולשים. יש כמה דרכים לעשות כסף מבלוג באופן ישיר, ביניהן:

  • מודעות פרסום בבלוג, למשל אדסנס של גוגל (Google Adsense)
  • מכירת שירותים/מוצרים בבלוג
  • שיווק תוכנית שותפים בבלוג
  • פרסום עסקים בתשלום בבלוג
  • פרסום המלצות בתשלום על מוצרים/שירותים
  1. לפתוח בלוג לצורך מיצוב סמכות ומומחיות

בלוג הוא כלי נהדר להציג בו תוכן מקצועי בתחום צר. בעזרת בלוג ניתן לבסס סמכות ומומחיות. אם משיקים בלוג עם מידע חשוב בנישה מסוימת, ניתן לרכז סביב הבלוג קהילת קוראים נאמנה הזקוקה למידע וכך לבנות פרסונה/מותג בעל מומחיות מיוחדת בתחום מוגדר. בלוג הוא הזדמנות נהדרת לבסס אמינות ומהימנות ברשת.

מה זה בלוג אישי ולמה זה טוב? מנקודת המבט של יונית צוק (הבלוגריסטית)

בלוג

  1. לפתוח בלוג על מנת למשוך קהלים חדשים

אין זה משנה אם מאחורי הבלוג עומדת חברה מסחרית או ארגון צדקה, בלוג יכול למשוך קהלים חדשים. אם מקפידים להעשיר את הבלוג באופן קבוע בתוכן מעניין, מסקרן ורלוונטי ומקדמים אותו ניתן למשוך ממנו לא מעט אנשים חדשים לאתר אינטרנט, לחנות מקוונת, לעמוד ברשת חברתית, לדף נחיתה או לכל נכס אחר ברשת.

  1. לפתוח בלוג על מנת לשמור על קשר עם קהלים קיימים

בלוג הוא גם אמצעי רב עוצמה לשימור קשר קיים עם קהלים. בלוגים יכולים להיות פריבילגיה, ערך מוסף עבור קהלים שכבר נמצאים איתם באיזה שהוא קשר או מערכת יחסים. למעשה, בלוג יכול להיות אמצעי ליצירת קהילה (מילת באזזז חזקה מאוד בימינו). בהקשר הזה בלוג יכול לחזק את הקשר ולהעצים את הנאמנות לפרסונה/למותג.

מתכוונים לפתוח בלוג? הנה 6 טיפים להשקת בלוג של אלופים

בבלוג אין כללים, אפשר לצקת לתוכו כל סוג של תוכן, אפילו ובעיקר תכנים שאולי לא כל כך מתאימים לאתרי אינטרנט או לרשתות החברתיות. אפשר להיות נינוחים יותר, מצחיקים יותר, נוקבים יותר, ביקורתיים יותר, אינפורמטיביים יותר, ישירים יותר או כיפיים יותר.

  1. לפתוח בלוג כדי להגדיל את הנוכחות ברשת

בלוג מסייע גם להגדלת הנוכחות של מותג/פרסונה ברשת. ממש כמו נדל”ן בעולם האמיתי, כך בלוגים הם נכסים יקרים וחשובים ברשת האינטרנט. מי שלא מצא את האתר של החברה או מי שלא ראה את עמוד הפייסבוק של הארגון יכול “לנחות” בנכס אינטרנטי אחר, קרי: לנחות בבלוג וכך להיחשף למותג/לפרסונה. בלוג הוא עוד נכס חיוני ברשת שיכול לתרום מאוד לנראות ולהגדיל את הנוכחות ברשת.

  1. לפתוח בלוג לצורך תיעוד אישי

זוכרים את היומנים האישיים של פעם, אלו שעשויים מנייר וכותבים בהם בעט? אותם יומנים בהם כתבו חוויות אישיות, מחשבות, רגשות, הגיגים, שירים, סיפורים או תובנות?. אז בעידן החדש היומנים האישיים הפכו דיגיטליים והיום קוראים להם בלוגים. בלוג יכול להיות אמצעי נפלא להבעה אישית, לפורקן, לשיתוף ולתקשורת עם אנשים אחרים בכל רחבי העולם. אפשר לפתוח בלוג אנונימי ואפשר לפתוח בלוג מזוהה עם אדם אמיתי או פיקטיבי.

  1. לפתוח בלוג כדי לשפר יכולות טכנולוגיות

ניהול בלוג הוא לא פחות מהזדמנות לשכלל ולהשחיז מיומנויות טכניות וטכנולוגיות. בלוג בסיסי דורש ידע בסיסי. אך בלוג משוכלל דורש למידה של טכנולוגיות חדשות. כדי שבלוג יהיה קריא, יפה וימשוך הרבה קוראים ועוקבים צריך ללמוד כיצד מיישמים כל מיני טכנולוגיות וטכניקות, ביניהן: עיצוב, עבודה עם תמונות, סרטונים, הוספת פיצ’רים, קידוד בסיסי ועוד. ידע שיכול לשרת אותנו לא רק בפלטפורמת הבלוג כי אם גם  במערכות טכנולוגיות אחרות.

בהצלחה!

    מנוי
    הודע ל
    guest

    0 תגובות
    Inline Feedbacks
    הצג את כל התגובות
    Forgot your password?

    Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

    Forgot Your Password?

    Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

    דילוג לתוכן