מהו חימום תת רצפתי ומדוע אי אפשר לוותר עליו?

אין כמו לצאת מהאמבטיה ולהדס בכפות רגליים יחפות על הרצפה החמה והנעימה. אומנם קיימות מגוון דרכים לחימום הבית, אבל בשנים האחרונות יותר דיירים מגלים את נפלאות החימום התת רצפתי ומתקינים מערכות לחימום תת רצפתי כבר בשלב הבנייה או השיפוץ של סביבת המגורים על מנת ליהנות מהחמימות המענגת בעונה הקרה.
חימום זה מבוסס על חימום משטחים בשונה ממקורות חימום אחרים המבוססים לרוב על המוציאות חום דרך פתחי אוורור.

חמימות נהדרת – חיסכון לטווח ארוך
חימום תת רצפתי בעל יתרונות רבים: נתחיל מכך שכאשר כפות הרגליים חמות, כל הגוף חם יותר ומכאן היתרון המשמעותי שיש לחום שנובע מהרצפה. בנוסף, החום מתפזר בצורה אחידה בחלל ואין צורך לשהות מול מקור החום הספציפי והחום עשיר בלחות ונעים, אינו מייבש כמו מקורות חימום אחרים.
החסכוניות היא הפקטור המשמעותי ביותר בחימום תת רצפתי ועל אף שההתקנה של המערכת אינה זולה, הרי שהחיסכון בחשמל לטווח הארוך הוא מהותי במיוחד כאשר בוחרים בחימום תת רצפתי המבוסס על מים ועושה שימוש באנרגיה מתחדשת. זהו גם פתרון ירוק ידידותי לסביבה לכל מי שמחפש את ההיבט הזה ומהבחינה האסתטית, מקור החום אינו גלוי אלא סמוי, כך שניתן לשמור על עיצוב נקי שלא נפגע על ידי הוספת גוף חימום.
לכל היתרונות הללו מתווספים גם יתרונות של וויסות הטמפרטורה בהתאמה אישית, כך שמי ששוהה לדוגמא בסלון יכול ליהנות מטמפרטורה מועדפת התואמת לצרכיו בעוד מי ששוהה בחדר השינה יכול ליהנות מחימום המותאם לצרכיו בטמפרטורה אחרת. שליטה בהתאמה אישית מאפשרת חיסכון גם בכך שאף חדר לא מחומם לשווא אלא ניתן לחמם רק אזורים שנמצאים בשימוש.

למידע על מערכת חימום תת רצפתי של סולארי לחץ כאן >>

חשוב להבחין בין שני סוגים של מערכת חימום תת רצפתי: האחת מבוססת על חשמל והשנייה על מים. במערכת העובדת על חשמל מדובר בכבל חשמלי המוטמע מתחת לרצפה ובמערכת המבוססת על מים, הרי שהמים זורמים מתחת לרצפה ומחוממים על ידי גוף חשמלי והיא נחשבת למערכת המועדפת למי שמחפש חיסכון בחימום לטווח הארוך. כמו כן, מדובר במערכת בטיחותית מאוד ללא סכנת התקלחות או כוויה שניתן ליהנות ממנה לאורך זמן. המערכת אינה מייצרת קרינה אלקטרומגנטית.

כדאי להחליט על שילוב אחת המערכות כבר בתהליך תכנון ושיפוץ הבית ולהימנע מהרמת הרצפה ומביצוע תהליך מורכב יותר. עם זאת, אפשר בכל שלב להחליט על מערכת חימום ולהטמיע אותה בבית מתחת לכל סוגי האריחים. כיום ניתן לממשק גם את מערכות החימום התת רצפתי עם אפליקציות מובייל ולכוון את דרגת החום למידת החום המועדפת עוד לפני שמגיעים הביתה.

בבחירת מערכת חימום תת רצפתי חשוב לפנות לחברה מקצועית, אמינה ומובילה המתמחה במערכות אלה הן בבחירת והטמעת מספר גופי החימום והן בביצוע התקנה איכותית של המערכת מתחת לאריחי הרצפה על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר להשגת התוצאה הטובה ביותר. חברה מקצועית תדע איך להתקין את המערכת בהתאם למוליכות התרמית של האריחים וכמובן תשתמש במוצרים איכותיים שעומדים בתקנים המחמירים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן