בחירת ציוד הגברה – מיקרופון רגיל או אלחוטי?

אנשים רבים נדרשים למצוא ציוד הגברה איכותי ומתאים מסוגים שונים. לעיתים מדובר בהגברה כוללת לאירוע (רמקולים, מגברים וכו’) ולעיתים בפרטי ציוד קטנים ופשוטים יותר. ספציפית, במצבים רבים קיים צורך ברכישת מיקרופון מתאים, והדבר נכון לא רק עבור אולמי הרצות או מועדוני קריוקי – רבים מאיתנו עושים שימוש במיקרופון בסיטואציה זו או אחרת, החל העברת הרצאה במשרד ועד לערב כיף עם חברים ובידורית.עבור מי שאינו מבין או התעניין במיוחד עד כה בציוד הגברה ונדרש לרכוש מיקרופון לצורך זה או אחר –  מה עדיף. מיקרופון “רגיל” (חוטי) או מיקרופון אלחוטי?

הבדלים בנוחות מצד אחד ובמחיר מצד שני – מיקרופון אלחוטי מול מיקרופון רגיל

קיימים כמה הבדלים מהותיים בין מיקרופון רגיל וחוטי לבין מיקרופון אלחוטי. הבדל ראשון הוא כמובן במחיר – אנו חיים אמנם בעידן האלחוטי בו יותר ויותר מכשירים שונים עוברים לעבוד ללא צורך בכבל מחבר, וכך גם בתחום של ציוד הגברה ומיקרופונים ניתן למצוא כיום מבחר של מיקרופונים אלחוטיים ברמות איכות שונות, חלקם איכותיים ואמינים ביותר, הרבה יותר מאחרים. עם זאת, עדיין מדובר במכשיר יקר יותר מאשר מיקרופון חוטי “רגיל”, שכן במקרה האלחוטי מדובר בציוד מורכב יותר, אשר כולל גם יחידת קלט נוספת (אשר קולטת את המיקרופון ומעבירה את המידע למערכת ההגברה). בעוד קיימים סוגים רבים ושונים של מיקרופונים אלחוטיים, חלקם מקצועיים יותר וחלקם פחות, ניתן למצוא גם טווח מחירים רחב יחסית, אך על פי רוב מחירו של מיקרופון אלחוטי יהיה גבוה יותר מזה של מיקרופון חוטי ברמת איכות מקבילה, פחות או יותר.

למרות המחיר הגבוה, רבים בוחרים לקנות דווקא את המיקרופונים האלחוטיים, פשוט מפני שמדובר במוצר נוח ויעיל ביותר – המיקרופון האלחוטי משחרר את הידיים שלנו לחלוטין מהצורך להחזיק במיקרופון, כך נשיתן לעשות כל דבר אחר בזמן שמדברים בו, החל מריקודים שונים במקרה של הופעות ועד לתמיכה במתאמנים במקרה של מדריך כושר או ספורט מסוג זה או אחר אשר משתמש בציוד הגברה במהלך השיעורים וההדרכות שהוא מעביר.

האם אנחנו זקוקים למיקרופון אלחוטי ואיזה מומלץ לקנות?

בעוד המיקרופון האלחוטי מציע יתרונות מובהקים רבים על פני מיקרופון חוטי רגיל, במקרים מסוימים הוא עלול להתאפיין גם בחסרונות יחסיים, והכוונה אינה רק למחירו הגבוה יותר. מיקרופון אלחוטי זול ופשוט יחסית עלול להתאפיין בבעיות שונות, דוגמת קצרים בתקשורת בין המיקרופון לציוד ההגברה. לכן, מי שזקוק למיקרופון אמין ביותר ומעוניין לקנות אלחוטי – כדאי שישקיע במיקרופון אלחוטי טוב ברמת איכות גבוהה.

אך האם אתם באמת זקוקים למיקרופון אלחוטי? חשבו על כך לעומק לפני שאתם קונים. במידה ואתם מבצעים פעולות שונות בזמן שאתם מדברים במיקרופון, אתם כבר יודעים ללא ספק שאתם זקוקים למיקרופון אלחוטי. אך במידה ולא – ייתכן בהחלט שכדאי לכם “להסתפק” במיקרופון חוטי, וכך גם תוכלו לרכוש מיקרופון איכותי ואמין, במחיר נמוך ביחס לאלטרנטיבות האלחוטיות.

היכנסו לאתר טרטל וצפו במגוון הגדול של ציוד הגברה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן