כך התבססה טויוטה בחברת הרכב הפופולארית והמובילה בישראל

מזה שנים רבות מהווה חברת טויוטה את אחת מיצרניות הרכב המובילות בשוק הישראלי והוכחה לכך ניתן לראות המון רכבי טויוטה על כבישי ישראל. מצב זה אינו ייחודי או יוצא דופן בעולם – מדובר בהחלט באחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם, אשר הוכתרה לא פעם כיצרנית הפופולארית והמצליחה ביותר עבור אותה שנה. טויוטה ידועה גם ככוח מוביל ומשמעותי במחקר והפיתוח של טכנולוגיות חדשות, החל מטכנולוגיית ההנעה ההיברידית שפיתחה והשיקה החברה ועד למרכז העצום שהקימה לאחרונה המיועד לזרז ולהשלים את פיתוח הרכבים האוטונומיים והבאתם לכדי ייצור המוני כבר בשנים הקרובות. ספציפית בישראל, ניתן למנות כמה דגמים מרכזיים של החברה כפופולאריים ואהודים במיוחד על הנהגים הישראלים.

המשפחתית המצליחה בהיסטוריה של כבישי ישראל – טויוטה קורולה

על מנת להבין כיצד התבססה טויוטה כיצר הרכב האהוד והמובילה בישראל, מתבקש להתחיל בבחינת הדגם המשפחתי המצליח ביותר של החברה המהווה את דגם הדגל שלה בכל העולם, ובמיוחד בישראל – טויוטה קורולה. דגם זה מהווה את המכונית המשפחתית האולטימטיבית – רכב אמין ביותר מבחינה מכאנית ובטיחותי ביותר כיאה לרכב משפחתי מדובר במשפחתית האולטימטיבית מבחינות רבות, וכך חושב גם קהל צרכני הרכב הישראלי אשר לאורך שנים רבות העדיף את הקורולה על פני האלטרנטיבות, והציף את כבישי הארץ בדגם זה.

יש לציין כי מערך הבטיחות בו מצוידת טויוטה קורולה מהווה אף הוא גורם מרכזי בהפיכתה לדגם כה פופולארי. ספציפית מערכת הבטיחות המתקדמת שפיתחה טויוטה אותו ניתן למצוא בדגמים החדשים יותר של החברה, ובמקרה שלנו בטויוטה קורולה החדשה של השנים האחרונות (הכוונה למערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה הכוללת רכיבים סמי אוטונומיים שונים וכו’).

בשנה האחרונה הגיעה הקורולה גם בגרסה היברידית, מה שמקרב אותה לאינספור משקי בית חדשים המעדיפים את היתרונות השונים של הנעה היברידית, ההולכת וזוכה לתפוצה נרחבת יותר ויותר בעולם הרכב כולו בקצב מסחרר.

מבוססת גם בתחום רכבי השטח העירוניים וקרוסאובר – Toyota C-HR כדוגמה

על מנת להבין כיצד בדיוק הפכה טויוטה ליצרנית הרכב הדומיננטית ביותר בנוכחותה בכבישי ישראל, יש להבין את הקטגוריות העיקריות השונות בשוק הרכב המקומי בהן התבססה החברה. כבר הזכרנו אולי את הקטגוריה הגדולה והמרכזית ביותר בשוק – זו של רכבים משפחתיים, אך בישראל רלבנטיות ביותר כמה קטגוריות נוספות, ובמהלך השנים האחרונות בעיקר הקטגוריה של רכבי שטח עירוניים, מה שמכונה בעגה המקצועית “רכבי קרוסאובר”. בישראל של המאה העשרים ואחת הפך רכב השטח העירוני לסוג של סמל סטאטוס בו מחזיקים אינספור משקי בית בארץ. הכוונה היא לאותם דגמים המהווים רכב שטח ורכב כביש בו זמנית, ומשמשים את בעליהם בעיקר בסביבה העירונית, אך עם אפשרות תמידית לרדת גם לשטח לסוגיו השונים, כמו גם ליהנות מהנוחות והמאפיינים הייחודיים לרכבי קרוסאובר בעת הנסיעה בכבישים רגילים ובמרחב העירוני.

כמה מהדגמים הפופולאריים ביותר בישראל בקטגוריה זו שייכים לטויוטה, כאשר אחת הדוגמאות הבולטות ביותר בהקשר זה הוא הדגם Toyota C-HR אותו ניתן לראות המון בכבישי הארץ בשנים האחרונות. בנוסף, גם ה Rav4 של טויוטה מככב בקטגוריית הקרוסאובר בישראל, ומדגמים שכאלו ניתן להבין זווית נוספת של אחיזתה המשמעותית של טויוטה בשוק הרכב הישראלי.

דגמים משפחתיים מורחבים

נסיים בסקירה של תחום נוסף בעולם הרכב הישראלי בו מציעה טויוטה לנהגים הישראלים מספר דגמים אטרקטיביים ביותר השובים את ליבם מזה שנים רבות. הכוונה היא לשוק הרכבים המשפחתיים הגדולים יחסית, אלו המכילים שבעה מקומות ישיבה ומותאמים למשפחות רחבות וברוכות ילדים למיניהן. טויוטה פריוס וטויוטה ורסו הינם דגמים אשר ניתן לראות הרבה על כבישי ישראל (למרות שלאחרונה הופסק היבוא אך ניתן למצוא אותו בתכנית “טויוטה סלקט”. במקומו, מציעה  טויוטה את הגרסה המורחבת בעלת 7 מקומות ישיבה – פריוס פלוס).

דגמים כמו טויוטה ורסו או טויוטה פריוס פלוס פופולאריים במיוחד בקרב קהילות מסוימות ונרחבות ביותר בישראל, דוגמת משפחות ברוכות ילדים במגזר החרדי או הערבי, כמו גם בקרב משפחות מסורתיות רבות המונות שש נפשות ויותר.

לסיכום, טויוטה מציעה  כמה דגמים אטרקטיביים ביותר (ממספר בחינות שונות) בקטגוריות שונות בעולם הרכב הישראלי, וכך מבססת עצמה מזה שנים רבות כיצרנית הרכב הפופולארית והמצליחה ביותר בארץ (בדומה למדינות רבות אחרות בעולם). היצע זה מצטרף כמובן לכמה וכמה מאפיינים מהותיים נוספים אשר הופכים את טויוטה למובילת דרך ולכוח משמעותי ביותר בתעשיית הרכב העולמית.

הכתבה באדיבות סוכנות מורשית טויוטה בחיפה.

לצפייה בכל דגמי טויוטה גילשו לכאן

https://www.toyota-mtm.co.il/newToyota.php

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן