איפה נמכור? אמזון או חנות וירטואלית?

בפני מי שמעוניין להתקיים ממסחר באינטרנט עומדות בגדול שתי אפשרויות: להקים חנות וירטואלית עצמאית, או לקיים מסחר ברשת דרך אחת מפלטפורמות המכירה הגדולות כמו אמאזון או איביי. מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות, ובאיזו מהן כדאי לבחור? כמה נקודות למחשבה.

פלטפורמה מוכנה מול אתר ייחודי וממותג

פלטפורמות מסחר בינלאומיות כמו איביי ואמאזון מציעות לסוחרים שוק קיים, פעיל ותוסס וקהל לקוחות עצום, שרק מחכה למוצרים אטרקטיביים. היתרונות הם שאין צורך להשקיע זמן וכסף רב בעיצוב אתר אטרקטיבי ובבניית קהל לקוחות. הלקוחות כבר שם, העיצוב רובו מוכתב ונתון מראש, ועליכם רק להניח את הסחורה שלכם על המדפים ולחכות להזמנות. החסרונות הם שאתם צריכים למצוא את הדרך לבדל את המוצר שלכם מול מוצרים דומים קיימים, ללמוד את כללי המסחר בפלטפורמה בה בחרתם, ולעמוד בדרישות וסטנדרטים של מקימיה. לעומת זאת, הקמת חנות עצמאית מאפשרת לכם למתג ולעצב את האתר בדרך שתייחד את המוצרים שלכם, ותמשוך לקוחות שיחזרו שוב ושוב אליכם, כיוון שהם מכירים בייחודיות ובאיכות של המוצר שלכם. 

מוצר איכותי ארוך טווח מול ייצור המוני ומיידי

איביי ואמאזון מאפשרות עסקאות סחר בינלאומיות שונות, שמייצרות רווחים מיידיים, כמו רכישה סיטונאית מיצרן במחיר זול ומכירה קמעונאית ללקוחות ברחבי העולם ביוקר, תוך כדי שאתם מרוויחים את ההפרש. הלקוחות הם לקוחות מזדמנים, וכדי להצליח אתם צריכים לדעת לזהות מוצרים אטרקטיביים ויצרנים שיהיו גם אמינים וגם זולים, להתחדש ולעקוב אחר הטרנדים החמים כל הזמן. לעומת זאת, אם אתם עוסקים בפיתוח או ייצור מוצר איכותי וייחודי, חנות וירטואלית עצמאית תאפשר לכם לפנות לקהל המתאים ולייצר מעגל לקוחות קבוע ונאמן שילך איתכם דרך ארוכה.

ניהול עצמאי מול קבלת שירותים בתשלום

איביי ואמאזון מעניקות לסוחרים שירותים שונים, והופכות את המסחר לפשוט וקל. המחיר הוא העמלות שנגבות מן הסוחרים עבור כל מכירה, תשלום עבור החזקת החנות, והחובה לעמוד בתנאי הפלטפורמה. רמת שירות לא נאותה, עיכובים במשלוחים, זיופים, סחורה פגומה וכיוצא בזה יכולים להוביל לסגירת החנות שלכם. האחריות לעמידה בתנאים הנדרשים מוטלת על הסוחר. לעומת זאת, כאשר אתם מקימים חנות אינטרנטית עצמאית, הכול נמצא בשליטתכם,אתם קובעים את הכללים, ואף אחד לא יכול להחליט לסגור לכם את החנות .

לצעוד בדרך שלכם

התשובה לשאלה מה עדיף – מסחר באמאזון ואיביי או הקמת חנות וירטואלית עצמאית תלויה במטרה שלכם. אם המסחר עצמו הוא מה שמלהיב אתכם, ייתכן שמסחר באמאזון ואיביי הוא התשובה האידיאלית עבורכם, בעוד שאם יש לכם מוצר, שירות או רעיון עליו עבדתם, בו אתם גאים ואותו אתם רוצים לשווק ולמתג, יתכן שהקמת חנות אינטרנטית עצמאית היא התשובה הנכונה עבורכם. שתי האפשרויות זמינות לכל אחד, ואם פעם הקמת חנות אינטרנטית הייתה משימה מורכבת, הרי שהיום העניין פשוט וזמין הרבה יותר. בכדי להחליט מה האופציה הטובה ביותר עבורכם כדאי להיוועץ במומחים ולהשקיע את הזמן הנחוץ בכדי להבהיר לעצמכם את המטרות, הכישורים,  ההעדפות והדרייב הפנימי שלכם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן