פינוי דירה : 10 כללי ברזל שיצילו אתכם

אחת הבעיות העיקריות שעומדות בפני אנשים שמקבלים דירות ירושה, היא לא בהכרח ההחלטה מה לעשות עם הדירה, שזו בעיה כשלעצמה, אלא, מה לעשות עם כל הרכוש שנמצא בתוך הדירה, שכן הם יורשים אותה ביחד עם כל החפצים והמוצרים השונים שמאוכלסים בה.

במאמר זה אנחנו נציג בפניכם 10 כללי ברזל אשר יכולים לעזור לכם בתהליך. מדובר על כללים שיכולים לעזור לכם להחליט מה לעשות עם הרכוש, כיצד להתנהל איתו, וכן כיצד לבחור אנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם בכך.

אך לפני כן, נסביר לכם בקצרה את התהליכים שקודמים לכל הנושא של פינוי דירת ירושה באופן כללי. צריך לומר, בכל הקשור לתהליך הפינוי עצמו, הרי שהמצב לא שונה במקרה שמדובר בדירה שמקבלים בירושה או בדירה רגילה שאנחנו רוצים לפנות אותה מסיבה כזו או אחרת. מאחר ובדרך כלל הבעיה עולה כשמדובר בדירת יורשים, אז טבעי שאנחנו נעסוק יותר בכך ופחות באופציות האחרות.

מה מתרחש בתהליך לפני הפינוי

כשאנחנו מקבלים דירת ירושה, מבני משפחה קרובים או אחרים, עומדות לפנינו מספר אופציות. הכל בהנחה כמובן שכל עניין הירושה מוסדר ואין שום בעיה ומניעה משפטית מצדנו לפעול בנושא.

אופציה אחת, אנחנו יכולים למכור את הדירה, אופציה שנייה אנחנו יכולים להשכיר את הדירה ואופציה שלישית אנחנו יכולים להחליט ולהשאיר אותנו אצלנו ולעבור להתגורר בה או לתת אותה לאחד הילדים שלנו שיתגורר בה.

באופן טבעי, כאמור, אנחנו נקבל את הדירה עם כל הרכוש והחפצים שבתוכה, כולל מוצרי חשמל ומכשירים אחרים. כאן עולה שאלה, כיצד עלינו לנהוג, מה אנחנו אמורים לעשות עם הרכוש. אנחנו יכולים כמובן להשאיר הכל בדירה, מה שיכול להיות בעייתי, במיוחד אם אנחנו רוצים להשכיר אותה, אם נמכור את הדירה אז סביר להניח שהדיירים החדשים יירצו לזרוק חלק גדול אם לא את כל החפצים, מה שעלול לגרום לנו להפסד כספי עצום.

אנחנו יכולים גם להחליט על תהליך של פינוי דירה, זה אומר, שעלינו לשכור חברה מקצועית שתמיין את החפצים השונים, תקנה אותו מאיתנו ותפנה את החפצים מהדירה. על מנת שהתהליך יתבצע בצורה נכונה, באופן כזה שאנחנו לא נפסיד ממנו, בוודאי לא כסף או חפצים כאלה ואחרים, הרי שעלינו לקבוע מראש מה אנחנו רוצים לשמור לעצמנו, מה חשוב לנו להשאיר, ולאחר מכן נהיה מוכנים לוותר על כל השאר.

כעת אנחנו יכולים לעבור לעשרה טיפים, כללי ברזל, שיעזרו לנו בתהליך מהתחלה ועד הסוף. רצוי לעבור על כל טיפ וטיפ, רצוי לבדוק כיצד הטיפים השונים נקשרים אחד בשני, וכמובן, מומלץ להשתמש בכולם.

10 טיפים שיכולים לעזור בפינוי דירה

טיפ ראשון – תהיו מוכנים לוותר על הדברים שבדירה. זה אולי נשמע מוזר, אך אחת הבעיות העיקריות שעומדות בפני אנשים שמקבלים דירת יורשים היא, הקושי לוותר על מה שנמצא בתוך הדירה. מסיבות רגשיות, נוסטלגיות ומסיבות אחרות.

ככל שתמהרו ותהיו מוכנים לוותר על הדברים, כך יהיה לכם קל יותר לעשות את זה. אם תתמהמהו בתהליך, יהיה לכם הרבה יותר קשה לוותר על החפצים השונים.

טיפ שני – אל תתעסקו בזה בעצמכם. רצוי מאוד, שלא אתם תבצעו את תהליך הסידור והארגון. זה קשור גם לסעיף הראשון וגם לעובדה שזה לוקח המון זמן, ואתם עלולים לגלות שזה לא פשוט וקל כמו שחשבתם. לכן מומלץ שצוות מקצועי יתעסק בנושא, כך גם תחסכו לעצמכם את כל הצד הרגשי שבעניין.

טיפ שלישי – תחליטו מראש מה אתם שומרים, בין אם זה פריטים יקרי ערך לליבכם- מזכרות, פריטים בעלי חשיבות משפחתית או אישית, פרטים שיכולים לעזור לכם. על כל השאר תוותרו. גם אם אתם חושבים שזה ישרת אתכם או שאתם חושבים שתוכלו למכור אותו בנפרד, אתם עלולים לגלות שאתם שומרים את זה לחינם.

טיפ רביעי – תשכרו חברה מקצועית שתהיה מוכנה לבצע את הפינוי בתמורה לפינוי ואם יש בדירה עתיקות או חפצים שבאמת שווים ערך רב פשוט להציע ולקנות מכם את הרכוש שנמצא שם. צריך לומר, יש סוגים של חברות לפינוי דירות. מוטב לעבוד עם חברת פינוי דירה גדולה, ותיקה ומומלצת שמפנה את כל הדירה ולא לנסות להיפטר מפריטים בודדים. לכאורה ישנן חברות שמציעות לקנות ממש כל דבר אבל בפועל רק תבזבזו זמן במשלוח תמונות בוואטסאפ או המצאות בדירה כשאף אחד לא מגיע.. אם באמת יש ערך בדירה, חברה רצינית תפנה אותה ואף תשאיר לכם כסף בכיס. למעשה, כדאי לדעת שחברה רצינית כבר יודעת בכמה תוכל למכור חפצים בעלי ערך בשוק הסגור של סוחרי עתיקות כך שאתם רק מרוויחים מתהליך שקוף ומהיר עם מינימום טרחה מצדכם.

טיפ חמישי – כשאתם בוחרים חברה לעבוד איתה, תבחנו המלצות, חוות דעת, תבחנו את הניסיון שעומד לרשות החברה, תבחנו מה בדיוק היא יכולה להציע לכם מבחינת שירותים וכן מבחינת היכולת שלהם לעמוד בלוח הזמנים שאתם מסכמים איתה.

טיפ שישי – תדאגו לבצע את כל התהליך מספיק זמן לפני שאתם רוצים לפנות את הדירה. כך תוכלו לסדר ולנקות, כך תוכלו להעביר אותה, בין אם זה במכירה, השכרה או אפילו אם אתם מתכוונים לעבור ולהתגורר בה.

טיפ שביעי – תקפידו לבצע הסכם עם החברה באופן מסודר ומאורגן, כך שיהיה ברור מה אתם מקבלים, מה החברה מספקת לכם. אל תעבדו עם חברה שמציעה לכם “הסכם בעל פה ולחיצת יד”. תבקשו שהכל יהיה חתום וכתוב. לרבות אחריות על קבלת הדירה תקינה ונקיה ועל אי גרימת נזק לאזורים משותפים ולדיירים אחרים במבנה.

טיפ שמיני – יש ערך לדברים שאתם מציעים, יש ערך לחפצים השונים. במקרים רבים, הערך יכול להיות מאוד משמעותי. חשוב לדעת מהו בשביל לדעת מה אתם אמורים לקבל עבורו. אין טעם לקבל כל הצעת מחיר רק בשביל להיפטר מהדברים. לפעמים, גם חפצים שנראים ישנים ומיותרים, אתם יכולים לקבל עליהם לא מעט כסף. קחו בחשבון שרק חברה מוכרת, ותיקה עם מעריכים מקצועיים המומלצים על ידי רבים, הם האנשים איתן תרצו להתייעץ.  זה חשוב, מאחר וזה יספק לכם תמונה מלאה על הערך הכספי שאתם אמורים לקבל עבורם החפצים שאתם מפנים.

טיפ תשיעי – מוטב לעבוד עם חברה שמבצעת פינוי מלא, על כל המשתמע מכך. הסיבה היא מאוד פשוטה, אם תעבדו עם חברה שמספקת לכם שירות חלקי, קרי פינוי של חפצים בודדים, עדיין תצטרכו למצוא דרך להיפטר משאר החפצים. קחו בחשבון, שזה לא דבר פשוט, במיוחד במדינה כמו ישראל, שעלויות ההובלה הן לא נמוכות ואנחנו לא רגילים במה שמכונה “מכירות חצר”. לכן משתלם לעבוד עם חברה שתדע ותהיה מוכנה לפנות את כל החפצים עבורכם.

טיפ עשירי – אחרון חביב- תגיעו לתהליך הזה בראש שקט, כשאתם בטוחים בהחלטה שלכם ולא פחות חשוב, כשאתם בטוחים בחברה איתה בחרתם לעבוד.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן