לא מגניב – מה צריך לעשות אחרי שגנבו לכם את הרכב

כל אדם שרכש מכונית מכל סוג שהיא חשוף לגניבתה, הרי אמצעי מיגון וחניונים סגורים אינם מעניקים חסינות מפני גניבת הרכב, אלא מוסיפים מכשול בדרך אל משחטת הרכבים. למרות שזהו הסיוט הגדול ביותר של בעלי רכבים, ישנן מספר פעולות שצריך לעשות כאשר זה קורה

שמשון אשכנזי

למרות שבשנים האחרונות חלה ירידה כללית במספר האירועים של גניבת רכבים בישראל, מסתבר שהגנבים גונבים יותר מכוניות חדשות ומצליחים להתגבר על מערכות האבטחה המשוכללות שנמצאות בהן. אם בעבר חשבנו שמכונית חדשה עם מיגון מתוחכם תרתיע גנבים, הרי שהמצב השתנה וגניבת רכב עשויה לקרות לכל אחד מאתנו, בעיקר אם מדובר ברכב יוקרתי. גניבת הרכב היא אחד הסיוטים הגדולים שכל נהג יכול להעלות על הדעת, אבל מה ניתן לעשות במצב שכזה? רבים ודאי ימהרו להתקשר לקרוביהם, ולדווח להם על המקרה. עם זאת, ישנם מספר צעדים שחייבים להקפיד עליהם, לפני שהפאניקה משתלטת, ואותם יש לבצע כמה שיותר קרוב למועד גילוי גניבת הרכב, זאת מפני שכל התנהגות אחרת עלולה לעורר את חשדם של הגורמים הרלוונטיים שיצוינו בהמשך.

דיווח למשטרה

למרות תחושת העצבים, הכעס, העצב והרגשות השליליים הנוספים שאוחזים בכם ברגע הראשון, הדבר הכי חשוב הוא לפנות למשטרה כמה שיותר מהר ועם כמה שיותר פרטים. כאשר מיידעים אותה על הגניבה, ומספקים כמה שיותר פרטים על כך, ישלח המוקד הודעות לכל תחנות המשטרה. על ידי כך גדלים הסיכויים לאתר את הגניבה באופן כמעט מידי, ואולי גם להשיב את המכונית לבעליו החוקיים, בעיקר אם מותקנים בה אמצעי איתור. כמו כן, חשוב להכיר ולדעת שכדי להפעיל ביטוח מקיף, יש להביא מהמשטרה טופס הודעה על גניבה.

דיווח לחברת הביטוח

מבחינת ביטוח רכב, ברור כי אם יש פוליסה אשר תתייחס למקרה של גניבה, תהיה זו פוליסת ביטוח מקיף לרכב – פוליסה שנוגעת לנזקים שונים לרכב. לכן, חשוב להודיע לחברת הביטוח כאשר לא מצליחים לאתר את הרכב הגנוב, או אפילו במקביל לניסיונות האיתור של המשטרה. גניבת רכב אכן מקבלת מענה תחת פוליסות ביטוח מקיף רבות, כאשר גובהו של הפיצוי הכספי עשוי להגיע למאות אלפי שקלים. עם זאת, כצעד הכרחי, אתם תידרשו להוכיח כי הגניבה לא נבעה כתוצאה של התנהגות רשלנית. כלומר, רכב אשר נגנב כאשר המפתח בתוכו, או לחילופין כאשר אין ברכב את אמצעי המיגון שדרשה חברת הביטוח, לא יקנו לכם פיצויים כמעט ולעולם.

כאשר פונים לחברת ביטוח רכב לאחר גניבה, תידרשו לצרף מספר מסמכים ודברים נוספים אל טופס ההודעה על מקרה ביטוחי – אישור המשטרה בדבר הגניבה, רישיונות הרכב (במידה ולא היו בתוכו), מפתח רזרבי, הסכם הביטוח, תדפיס היסטורי או פירוט של שלושת הטיפולים האחרונים שהרכב עבר, כל מסמך המצביע על אביזרים שהותקנו ברכב, מפרט טכני של מערכת המיגון והצהרת הנהג. כמו כן, חשוב לציין כי חברת הביטוח תבחן את ההיסטוריה של הרכב בחודשים הקודמים לגניבה, לרוב בניסיון להבין את נסיבותיה. עוד בנוסף, ביטוח רכב מקיף יכול להקנות לכם כיסוי רכב חלופי במקרה של גניבה, כלומר תקבלו רכב חלופי מחברת הביטוח – דבר אשר יכול להקל בצורה משמעותית על החיים ברגע כזה שבו נראה כי הם לא כל כך מחייכים אליכם. את הסוגיה הזו תוכלו לבחון כאשר אתם עורכים השוואת ביטוח מקיף און ליין ובודקים איזה חברת ביטוח הכי משתלמת בשבילכם.

לסיכומו של עניין

אם כך, לאחר שהודעתם למשטרה ולחברת הביטוח שלכם, ובכפוף להשגת כל אותם אישורים שתידרשו, כעת אתם נאלצים להתרגל למצב חדש, שאינו פשוט כלל. יש לזכור כי ההחלטה של חברת הביטוח יכולה להינתן לרוב לאחר מספר שבועות, או אפילו מעבר לכך. במצב הזה, הרי שההסכם הספציפי של ביטוח רכב משחק תפקיד: כפי שכבר הבנתם, בחלק מהביטוחים יונפק לכם רכב חלופי עד אשר יתבררו נסיבות הגניבה, בעוד שבמקרים אחרים הנהג ייאלץ להתבסס על תחבורה ציבורית בלבד. משום כך, ביטוח מקיף הינו אחד הביטוחים הנפוצים ביותר לכל רכב חדש בישראל, וזה לא דבר מפליא מפני שמידי שנה מוגשות תביעות ביטוח מקיף רבות עקב גניבת רכב, לכן כדאי שגם אתם תכירו מה עליכם לעשות אחרי שגנבו לכם את הרכב ולהכין את עצמכם ליום הארור הזה.

תמונה: שאטרסטוק

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן