מה הסוד הקבלי שממגנט אלפים אל ארגון בני ברוך?

מרוץ החיים מטורף. הציניות חוגגת בכל מקום. ולכן זו באמת חידה שדורשת פיענוח – כיצד תנועה קבלית כמו בני ברוך מצליחה לגרום לרבבות אנשים מכל העולם לעצור הכול ולהגיע לכנסים הבינלאומיים שלה. כנסים שעוסקים באהבה ובאחדות הכול.

כדי להבין את התמונה, הכנס הקבלי שנערך מדי פברואר בגני התערוכה, מושך אליו לא פחות מעשרת אלפים איש. חלקם הגדול מגיע מחו”ל מיעדים אקזוטיים ומפתיעים להפליא כמו מרוקו, בחריין, יפן ואקוודור. אז מה באמת קורה שם, מה הם מוצאים שכל כך מרגש, מסקרן וגורם להם להשקיע את הזמן והמשאבים שלהם, ומיהו ד״ר מיכאל לייטמן העומד בראש הארגון? יצאנו לברר חזרנו עם תובנות.

מהמערה אל השידור החי

ראשית כמה עובדות ונתונים. בארגון בני ברוך לומדים את מקורות הקבלה המודרנית בשיטתו של האר”י הקדוש וממשיכי דרכו הגדולים בעל הסולם והרב”ש. בנוסף להם נלמד לעומק גם ספר הזוהר, שנגנז מיד לאחר כתיבתו ויועד להתגלות בימינו במטרה להביא את הגילוי הרוחני לאנושות.

שיעורי הקבלה של בני ברוך מתקיימים כמסורת המקובלים דווקא בשעות הקטנות של הלילה, כשכל יתר העולם ישן. אבל בשונה מימים עברו, כאן הם לא נלמדים במערה לאור נרות, אלא באולפן גדול שמשדר בשידורים חיים דרך האינטרנט לכל העולם ובתרגומים סימולטניים לשפות רבות במקביל. ואם הפסדתם את השיעור החי בשלוש לפנות בוקר, אל דאגה, ההקלטה מחכה לכם גם בארכיון המקוון.

מי נמצא מאחורי הקלעים

https://laitman.co.il/ שעומד בראש התנועה הוא פרופ’ לאונטולוגיה, דוקטור לפילוסופיה ולקבלה שהתחיל את דרכו כמדען בתחום הביוקיברנטיקה הרפואית. לייטמן שימש כתלמידו וכעוזרו האישי הצמוד של הרב”ש, מגדולי המקובלים של המאה העשרים, בנו של בעלם הסולם שחיבר את פירוש הסולם לספר הזוהר.

מאז פטירתו של מורו הרב”ש, מעביר לייטמן בעצמו את השיעורים הליליים מתוך כתבי מוריו הרוחניים. ד”ר לייטמן הוא גם מרצה מבוקש שנוסע ברחבי העולם ומעביר מסר של איחוד ואהבה כלל עולמיים על בסיס חכמת הקבלה האוטנטית. הוא מתראיין בקביעות בערוצי התקשורת הגדולים בעולם, השתתף בין היתר בתכניתו של לארי קינג, התראיין בניו יורק טיימס, ברשת ה- CNN, בחדשות פוקס ועוד.

השיטה לחוות אהבה ואחדות הכול

מעניין שמצד אחד הקבלה היא שיטה מדעית, בשיעורים תמצאו לא פעם שרטוטים מפורטים, מצד שני התלמידים בארגון מספרים על עוצמות רגשיות יוצאות דופן. ההסבר הקבלי לתופעה הוא שכולנו בני האדם משתייכים בפועל לגוף אחד. השיטה לגלות זאת אמנם מדעית, אבל החוויה שנוצרת בעקבותיה היא של אהבה שמציפה את הכול.

האבולוציה גידלה את האגו והפערים בינינו, עד שנוצרה בעולם שנאה תהומית שכולם היום שואלים איך להתמודד אתה. השיטה הקבלית מאפשרת לתלמידים לגשר מעל הפערים ביניהם ולבנות את הקשר הייחודי שמתואר בקבלה כאהבה רוחנית ואחדות על. מי שהתנסו בכך מספרים על חוויה רגשית עוצמתית, שמגשרת מעל להבדלים של שפה, תרבות, דת או צבע.

ספר הזוהר מסכם את העיקרון הזה במשפט: “על אהבה עומד הכול”. הסודות הגנוזים בו מוסברים על ידי בעל הסולם בסדרת מאמרים מדעיים שפרסם בראשית המאה העשרים. בעל הסולם מפרט את מבנה הפסיכולוגיה האנושית, הייחודיות החד פעמית של כל אחד מאתנו כפרט בחברה ואת הדרך ליצור פסיפס מרהיב משילוב הפרטים האלו לגוף אחד. כנראה שכדי באמת להבין את זה, צריך לנסות. כמו שאומרת הקבלה: “הלב מבין”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן