לימודי חינוך מיוחד במכללת אורנים

ההחלטה בנוגע לתחום הלימוד והעיסוק אליו נפנה היא הרבה פעמים החלטה מאתגרת ומבלבלת, אך יכולה גם להיות משחררת ומאירת עיניים. עבור רבים, בחירה זו אמנם קשה ומאתגרת, אך קיים כיוון מסוים בו הם יודעים כי ירצו לצעוד במסגרת שלב הלימודים והתעסוקה המקצועית בחייהם. עולם החינוך הוא תחום המושך אליו הן נשים והן גברים רבים המעוניינים בקריירה בתחום זה, כמו גם סקרנים וסקרניות רבים אשר אינם בהכרח סגורים על התחום בו הם מעוניינים לעסוק, אך יודעים כי חינוך הוא כיוון שמעניין אותם. הן עבור אלו והן עבור אלו, קיימים מספר מסלולי לימודים בעולם החינוך אשר הופכים פופולאריים ואטרקטיביים ביותר בשנים האחרונות, מכמה סיבות ובחינות. אחד מהם הוא המסלול של לימודי חינוך מיוחד, במועבר במכללות מרכזיות ומובילות בתחום דוגמת מכללת אורנים. מה הופך מסלול זה למיוחד ואטרקטיבי כל כך?

מסע מרתק, מרגש ומלא סיפור – לימודי חינוך מיוחד

אחת הסיבות העיקריות לביקוש הרב בשנים האחרונות למסלולי לימוד של חינוך מיוחד, דוגמת זה שמציעה מכללת אורנים (המוכרת כאחת המכללות המובילות בתחום החינוך), היא העובדה כי מסלול לימוד זה פותח בפני המשתתפות והמשתתפים בו דלת לעיסוק ארוך טווח במקצוע אשר מניב יותר רגעים של סיפור, אושר ונחת, מאשר מרבית תחומי העיסוק האחרים.

בישראל, בדומה לשאר מדינות העולם, ישנם לא מעט ילדים ובני נוער אשר זקוקים למסגרות של חינוך מיוחד, ממגוון סיבות שונות אליהן לא נכנס כרגע. מסגרות חינוך אלו, אשר חלקן מסובסדות על ידי המדינה וחלקן ממומנות בצורה פרטית באופן חלקי או מלא, הולכות ומתרבות בעולם המערבי בעשורים האחרונים, במקביל לעלייה התלולה הן במודעות לתחום זה והן במספר האבחונים השונים הנעשים מדי שנה עבור טווח רחב של בעיות מסוגים שונים. העלייה המשמעותית הזו במודעות הציבורית ובמספר הילדים ובני הנוער המאובחנים ומוגדרים כזכאים לשהות במסגרות של חינוך מיוחד מביאה להקמתן של אינספור מסגרות לימודים של חינוך מיוחד אשר לא היו קיימות רק לפני עשר או עשרים שנים, ובכך מציבות ביקוש גבוה ויציב לאנשי חינוך מיוחד.

תעודת הוראה בחינוך מיוחד וביטחון תעסוקתי יחסי

במסגרת לימודי חינוך מיוחד רוכשים הסטודנטים והסטודנטיות תעודת הוראה בהתמחות בחינוך מיוחד, תעודה הדרושה כאמור עבור מי שמעוניין לעבוד באחת ממסגרות חינוך אלו. כפי שציינו, היצע התעסוקה בתחום זה גבוה יחסית, ונראה כי נמצא במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות. זה מבטיח לכל צעיר וצעירה הפונים ללימודי חינוך מיוחד, כמו גם אנשים מבוגרים יותר המבצעים הסבה מקצועית בשלב זה או אחר בחייהם, סיכוי גבוה יחסית למציאת תעסוקה בתחום, ולהתמיד בתחום זה לאורך זמן וכך ליהנות מביטחון תעסוקתי יחסית למרבית תחומי העיסוק האחרים במשק. ביטחון תעסוקתי זה הוא כיום פריבילגיה אשר ערכה לא יסולא בפז…

קרדיט לתמונה: pixabay

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן