זה עניינכם הפרטי: היתרונות וההגדרות של הליסינג הפרטי

מה זה ליסינג פרטי? ומימוני? ותפעולי? האם הוא משתלם לנו? איך מחזירים רכב ליסינג ואיך בוחרים איזה לקחת? המדרך המלא לליסינג פרטי שאחריו כבר לא תפחדו מהמילה הזאת

פתרון הליסינג המימוני, או בשמו הנפוץ יותר ליסינג פרטי, הוא פתרון נוח ונפוץ מאד בשנים האחרונות בקרב הקהל הישראלי. ועדיין, חלק לא מבוטל מהצרכנים מתבלבלים ולא ממש ערים להבדלים בין השיטות השונות לרכישת רכב, קל וחומר היתרונות היחסיים של כל אחת מהן. אז כדי שלפחות ככל שמדובר בעסקת ליסינג מימוני – הנה מה שחשוב לדעת.

אחד הדברים היותר מדהימים בשוק הרכב הישראלי הוא הצמיחה שלו – מדי שנה עוד ועוד מכוניות, ברובן חדשות, עולות על כבישי הארץ. זאת בשעה שפחות מכוניות יורדות מהכבישים, ובעצם פקקי התנועה והעומסים גדלים. עדיין, רוב הישראלים לא יוותרו על מכונית חדשה, ובהרבה מקרים זה מוצדק. ההזדמנויות העסקיות, הנגישות לקהל רחב והתחרות העזה בין ספקיות הרכב וחברות הליסינג – מביאות איתן לא סיבות טובות לרכישה של רכב חדש, בתנאים מפתים ומשתלמים.

אם אין אני לי – פרטי לי

ליסינג פרטי, כשמו כן הוא – מכוון ללקוח הפרטי. בשונה מרכישת רכב בעסקה רגילה התשלום בליסינג כזו אינו מתבצע על מחירו המלא של הרכב אותו אתם מתכננים לרכוש, אלא על חלק מסוים ממנו, כמובן תלוי עסקה.

בחלקו הראשון של תהליך הרכישה תתבקשו לשלם מקדמה על סך 10%-20% משווי הרכב. ניתן להתייחס לכך כאל “דמי כניסה” לעולם הליסינג הפרטי, עוד על כך בהמשך. השלב הבא בעסקה יהיה פריסה של חלק יחסי נוסף למספר תשלומים חודשיים. בפועל, התשלומים והמקדמה יחדיו מגיעים לשווי מצטבר של כשני שליש מערך הרכב.

עסקאות ליסינג פרטי מתבצעות בדרך כלל על תקופה של 18, 24 או 36 חודשים, ובהתאם למשך הזמן שתבחרו או יציעו לכם – יתקבל התשלום החודשי. במידה ולצורך העניין בחרתם בתקופה של 36 חודשים – בתום שלוש השנים יעמדו בפניכם 3 אפשרויות שונות:

  1. להחזיר את הרכב לסוכנות ממנה רכשתם אותו, ובזה בעצם לסגור את העסקה. כך שבמילים אחרות “שכרתם” רכב חדש לתקופה של 3 שנים, ושילמתם על כך כשני שליש ממחירו המלא. האופציה הזו בדרך כלל פחות משתלמת ואיננה נפוצה כל כך.
  2. להוסיף תשלום ולרכוש את הרכב ולהעביר אותו אליכם בכ-50 אחוז ממחיר השוק (כך שבעצם רכשתם את הרכב בפריסת תשלומים נוחה וברוב המקרים חסכתם את ירידת הערך שלו. במידה ובחרתם באופציה כדאי לבדוק היטב את הרכב לפני הרכישה.
  3. להחזיר את הרכב לסוכנות בה רכשתם אותו, ולהתקדם לרכב חדש. השדרוג הזה אמנם אומר שאתם פותחים הלוואה ופורסים אותה מחדש לתשלומים, אך חשוב לזכור כי בעצם שדרגתם לרכב חדש, והפעם לא תדרשו לשלם מקדמה. כך שבפועל אתם יכולים לחזור על התהליך ספר פעמים, וחידוש ההלוואה ייצור בעצם מצב של תשלום חודשי מתגלגל והחלפה לרכב חדש אחת לשלוש שנים. מאחר ואת המקדמה שילמתם רק בהתחלה – ניתן להגיד שאלו דמי הכניסה אותם ציינתי מוקדם יותר.

מי משלם על מה

אז אחרי שהבנו מה בעצם אומר עסקת ליסינג מימוני, כדאי שנעמוד גם על ההבדלים בינה לבין עסקת ליסינג תפעולי – ליסינג תפעולי הוא בעצם מימון עסקי. ניתן לקבל אותו במידה ואתם בעלים של חברה ואפילו עוסקים מורשים בישראל. התשלום החודשי אותו תשלמו בליסינג תפעולי יכלול המון הוצאות נוספות, ביניהן כיסוי מלא של דלק, עלויות אחזקה, ביטוחים שונים ומגוון הטבות נלוות כגון איסוף רכב ליום טיפול או מבחן רישוי והחזרתו אליכם, רכב חלופי במקרה הצורך ועד שטיפת הרכב במכונים מוסדרים.

גם בסוג מימון זה העסקה היא ל-3 שנים, אך כאן התשלום החודשי יהיה גבוה משמעותית מהתשלום בליסינג פרטי. חברות בינוניות וגדולות רבות מציעות לעובדיהן רכב בליסינג תפעולי כחלק מתנאי ההעסקה, אך העובדים מחויבים לניכוי שווי השימוש ברכב משכרם, כך שהתשלום החודשי או לפחות חלק ממנו יורד מהם. מדובר בסכום חודשי יכול להגיע לכדי 4,000 ₪, כך שלא פעם עובדים יוותרו על ההטבה, ואפילו ייקחו ליסינג פרטי במקומה במטרה לחסוך כסף.

כדאי לדעת

רוב חברות המימון מציעות גם ליסינג פרטי וגם תפעולי. גם במידה ואינכם זכאים למימון תפעולי או שהוא אינו משתלם לכם – לחברות האלו יש כוח עסקי והן יכולות להציע לכם הטבות נוספות כגון פוליסות ביטוח מוזלות, טיפולים לרכב בהנחה משמעותית וכיו”ב. חלק מהחברות אף מציעות עסקאות ליסינג על רכבים מיד שנייה, כך שניתן לרכוש אפילו רכב זול יותר מרכב חדש, ולקבל אותו בתנאים מצוינים. בהחלט שווה לבדוק.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן