לימודי מחשבים בעולם הדיגיטלי – כל מה שצריך לדעת

העולם הדיגיטלי משתנה בכל שנה. טכנולוגיות חדשות תופסות את מקומן של טכנולוגיות ישנות. שפות התכנות ששמשו בעבר לבניית אתרים (כמו ASP קלאסית) פינו את מקומן לכתיבת קוד מהיר בהרבה המשלב צד שרת עם צד לקוח בדפים דינמיים באמצעות ספריות של ג’אוה סקריפט ומעט קוד מאחור.

אם בעבר על מנת להתקבל כעבודה בשכר גבוה בחברות ההייטק סטודנטים היו צריכים לסיים תואר שלם במדעי המחשב היום מספיק קורס מחשבים אחד קצר יחסית, הנפרש על פני 300-400 שעות לימוד והדלת למקום שלכם בחברת הייטק וותיקה או סטארט-אפ נפתחת בפניכם.

סטארט אפ ניישן

מדינת ישראל מיצבה את עצמה בעולם כזירה בה מפותחים פתרונות חדשניים בתחומי אבטחת המידע, סייבר, טלקום והדמיות דיגיטליות. חברות גדולות כמו מייקרוסופט ואחרות מגיעות אלינו על מנת להקים מרכזי פיתוח ורוכשות חברות קטנות מהן שפיתחו טכנולוגיות שהוכיחו את עצמן. מניות חברות ההייטק הציבוריות מגיעות לבורסה האמריקאית (כמו צ’ק פוינט ופאלו אלטו נטוורקס) והתעשייה הזו שוקקת מתמיד. איך גם אתם יכולים להשתלב בעולם הזה?

קורסי מחשבים שמעניקים לכם ידע תיאורטי ומעשי

בלימודי מדעי המחשב באוניברסיטאות לומדים לא מעט ידע תיאורטי. כתיבה של שיטות מיון מידע, עיבוד נתונים והיסטוריה של ההאקינג. מוסדות לימוד אלה מצדיקים את שלוש או ארבע השנים המוקדשות ללימוד התואר באמצעות חומרי לימוד שאינם משמשים כיום בתעשייה. לצד אלה, מוענקים מספר קורסים מעשיים ונבנים פרויקטים אך אלה אינם מצליחים להתחרות ביתרון הגדולות של מכללות המחשבים המעניקות תעודה לאחר קורס קצר.

כיום, כאשר מרבית המתכנתים מתמקדים בתחום אחד או שניים כמו: סייבר, פיתוח אתרים, תכנות אפליקציות לסלולר ותחומים נוספים, הם אינם צריכים לבזבז את זמנם וכספם על מנת להכיר את כל עולם המחשבים אלא לדעת כיצד לפתח בפועל בשפה בה הם בוחרים. מלבד זאת, הם נחשפים לטכנולוגיות ולמתודות העבודה העדכניות ביותר.

צוות מרצים ה”חי” את תעשיית ההייטק כיום

השיעורים במכללות המחשבים השונות מועברים על ידי מרצים העובדים בתעשיית ההייטק. בעוד האוניברסיטאות מעסיקות בוגרי מדעי המחשב שהתמחו בתחום ועוסקים בו בעיקר בפן התיאורטי (כמו ניתוח אלגוריתמים או דפוסים מתמטיים), המרצים במכללות מעבירים את התחום המעשי. מציבים את האתגרים שיעמדו בפני הסטודנטים כאשר יצאו לשוק העבודה ויוכלו להראות תיק עבודות עדכני המבוסס על דרישות השוק כיום. כמו בתחומים רבים נוספים יש לחיות את תעשיית ההייטק המתעדכנת כל הזמן על מנת להעביר את התכנים הרלוונטיים בלבד.

לומדים ללמוד

אחד היתרונות הגדולים בקורסים נקודתיים במחשבים הוא האפשרות להמשיך את הלימוד גם לאחר שקיבלתם את התעודה. במכללות השונות מקבלים את הכלים להמשיך ולחקור את התחום בו אתם עוסקים באמצעות אתרי אינטרנט וסמינרים מקוונים (חלקם ללא תשלום). כך, לאחר שיצרתם בסיס איתן בקורס וקיבלתם את הידע הבסיסי על מנת להתחיל לעבוד אתם יכולים להמשיך ולהעמיק את הידע על מנת להפוך למומחים בתחומכם.

היתרון הגדול ביותר, מן הסתם, של קורס מחשבים בעולם הדיגיטלי של היום הוא תעסוקה מובטחת לכל החיים. למתכנתים המפתחים מערכות אוטומטיות, מוצרים דיגיטליים, אתרי אינטרנט ואפליקציות ומוצרים נוספים תהיה דרישה גוברת והולכת גם בעשורים הבאים. ככל שהעולם סביבנו הופך להיות מתוקשר ודיגיטלי יותר: ערים הופכות ל”ערים חכמות”, הבית הופך “לחכם” ואנו משתמשים בטכנולוגיות שעות רבות יותר ביממה – כך גם המתכנתים המפתחים את הפתרונות המתקדמים הללו יכולים ליהנות מביטחון תעסוקתי והיצע רחב של חברות קטנות כגדולות המחפשות עובדים חדשים ומוכשרים כל השנה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן