למה חשוב לשים לב כשרוכשים כסא בטיחות

כיסא בטיחות הוא פריט הכרחי למי שמחזיק רכב ובמקביל מגדל ילד שנזקק לכיסא. אין ספק כי כמו בכל תחום, גם בתחום כיסאות הבטיחות, ישנם סוגים רבים ומגוונים, חלקם איכותיים אחרים איכותיים הרבה יותר ועל כן נשאלת השאלה, כיצד נכון לבחור כיסא שיעמוד בצורך ובצפייה, אך לא יגבה מחשבון הבנק סכומים גבוהים מהמצופה. מאמר זה נכתב על מנת לאפשר לכם להבין מהם הפרמטרים החשובים ביותר שיש לבחון לפני שרוכשים את כיסא הבטיחות הבא (או הראשון) שלכם.

כך תבחרו את כיסא הבטיחות

מטרת כיסא הבטיחות, כשמו כן הוא, להעניק לילדיכם את הביטחון המלא במהלך הנסיעה. הכבישים הם זירה מסוכנת, בה בכל דקה נתונה עלולה להתרחש תקלה / תאונה, גם אם אתם נהגים מהשורה הראשונה. כדי להגיע למצב בו הכיסא עושה את עבודתו נאמנה, חשוב להקפיד על מספר קריטריונים ובין היתר:

  • גיל, משקל, גובה – את הכיסא אותו אתם רוכשים, חשוב להתאים לגיל הילד, למשקל הילד ולגובה שלו. על פי חוק עד גיל שנה חייב להושיב את הילד על כיסא כנגד כיוון הנסיעה ויש אף המלצות לעשות זאת על גיל שנתיים.
  • תאריך תפוגה – חשוב לבדוק את תאריך התפוגה של כיסא הבטיחות. על פי רוב כיסאות בטיחות טובים בין 5-10 שנים ועל כן, ובעיקר אם אתם מתכננים לרכוש כיסא יד שנייה, וודאו כי תאריך התפוגה אינו עולה על 5 שנים, אחרת אל תרכשו את הכיסא.
  • בחנו באופן מיטיב את הדגם אותו אתם רוכשים, בין אם זהו כסא בטיחות צ’יקו נקסטפיט או כיסא מכל סוג אחר. ישנם דגמים לא מעטים אשר עברו ריקול (Recall), או שיש להם פגם מסוים ועל כן חשוב לבחון נקודה זו ולהימנע מאי נעימויות.
  • כשאתם מבצעים את הרכישה, חשוב לבדוק כי אתם מקבלים קופסא סגורה וכי בתוכה יש את כל החלקים לרבות חוברת למשתמש. (בחוברת יפורטו כל החלקים שאמורים להיות בקופסא).
  • היה ואתם מתכננים לרכוש כיסא יד שניה, חשוב מאוד לבדוק את ההיסטוריה שלו ולוודא כי הוא לא עבר פגיעה/תאונה בעבר. כסאות פגומים הופכים באופן אוטומטי לבלתי ראויים לשימוש חוזר.
  • כשאתם פותחים את הקופסא ומוציאים ממנה את הכיסא, או אם קבלתם את הכיסא ללא קופסא, בדקו את הרתמות שלו וודאו כי אין בהם שינוי או סימנים מיוחדים ובחנו במקביל את הגוון של הרתמות ואת שלד הכיסא וודאו כי אין בו סדקים היה והכל תקין מעולה, אך אם ישנה תקלה/ סדק/ שינוי בגוון ועוד, עליכם לבטל שימוש בכיסא ולבחור כיסא אחר.

לסיכום – בחירת כיסא היא בחירה חשובה אשר עתידה להגן על ילדיכם במהלך תאונה. על מנת להבטיח את הביטחון המקסימאלי, חשוב לבחור נכון את הכיסא ולא להתפשר במהלך תהליך הבחירה.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן