טיפים לבחירת תאורה נכונה – והטעויות היקרות ביותר

לפעמים קשה לנו להבין בדיוק עד כמה התאורה משפיעה על מצב הרוח, על האווירה בבית (או במשרד) ואפילו על העיצוב הכללי. לא מעט אנשים ממהרים לבחור גופי תאורה שנראים יפים בקטלוג או פשוט משום שהם קצת יותר זולים, אבל התוצאה הסופית לא ממש מושלמת. למה זה קורה ובעיקר – איך תעשו את זה נכון?

הטעות: חוסר תכנון

אם אתם מתכננים לשפץ את הבית בקרוב, כדאי להתחיל ולתכנן את התאורה כבר עכשיו. אם אתם רק רוצים לרענן את מראה הבית בלי לשנות יותר מדי, תאורה מדויקת תעשה חלק גדול מהעבודה. אז נסו להגדיר מה אתם רוצים להשיג ואיזו אווירה תרצו ליצור בבית. נברשת גדולה תפזר אור גדול אבל אם הסלון רחב למדי, אולי עדיף להשתמש בגופי תאורה קטנים יותר, כאלה שמחלקים את המרחב לאזורים קטנים ומוגדרים יותר. תאורה נכונה במטבח תקל עליכם גם בזמן הבישולים וגם כשאתם נהנים מארוחת ערב משפחתית קטנה, ואם תתכננו מנורות קטנות במקומות הנכונים תצליחו לשדרג את הגינה גם מבלי לשנות את תמהיל הצמחים והפרחים.

הטעות: תוחלת חיים קצרה

מנורות יפות שמפזרות אור רך ונעים הן מבורכות, אבל זה לא השיקול היחיד שצריך לקחת בחשבון. עם תכנון נכון אפשר לבחור נורות חסכוניות, כאלה שלא רק ידידותיות יותר לסביבה ולכיס, אלא פשוט מחזיקות מעמד זמן רב יותר. שימו לב לנקודה הזו, שכן נורות לד (למשל) הן נורות שלוקח להן הרבה יותר זמן להישרף, מה שאומר שלא תצטרכו להתמודד עם החלפת נורה לעתים קרובות.

מהלך נכון: אור חם בלבד

אם אתם מתכננים להאיר את המשרד, תאורה קרה היא בהחלט אידאלית. כשאנחנו מדברים על תאורה קרה אנחנו מדברים על תאורה המופצת, לדוגמה, מנורות הפלורסנט. בבית, לעומת זאת, כדאי להתמקד בתאורה חמה. לא רק שהתאורה מרגישה טבעית ונעימה יותר, היא גם משנה לחלוטין את מראה החדר, את הריהוט וכן, היא מחמיאה לכם יותר.

טיפ בונוס: שלבו את התאורה בעיצוב הכללי

אם בחרתם לעצב את הסלון או את המטבח בצבעים רכים ובעיצוב מינימליסטי יחסית, נברשת עצומה כנראה תשנה את התמונה לחלוטין. בהתאם, גם חומרי הגלם אמורים להשתלב ככל האפשר אלה עם אלה. אם כן, זכרו שגם גופי התאורה שבהם תבחרו ישפיעו על העיצוב הכללי בחדר העבודה, בסלון, במטבח ואפילו באמבטיה. בין אם תבחרו בספוטים, מנורות קיר או בגוף תאורה שקוע, שימו לב לסטיילינג הכללי. מעצבים פנים ומומחי תאורה יוכלו לעזור לכם לעשות את זה נכון, אבל אתם יכולים לעשות את זה גם לבד.

מאמר נכתב על ידי: https://www.barak-lighting.co.il

צילום: ברק תאורה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן