לתפוס את פריחת האביב – חבילות נופש ברגע האחרון ליעדים לא רחוקים

מרגישים ספונטניים? המדינות שסביבנו מציעות, ממש עכשיו, בחודשי האביב (אפריל – מאי – יוני) נופים מרהיבים, עם שפע של צבעי אביב פורחים, פרפרים ונופים עוצרי נשימה.

מי שמסוגל לארוז ולנסוע בהתרעה קצרה יחסית, יגלה שהימים של אחרי חופשת הפסח מציעים שפע של טיסות וחבילות נופש ברגע האחרון דווקא לאותם יעדים קרובים, שבאביב יש כל כך הרבה מה לראות ולגלות בהם. אספנו עבורכם שלושה יעדים הורסים, אליהם קל למצוא חבילות נופש ברגע האחרון, עם אטרקציות אביביות במיוחד.

הר הגעש הכי פעיל באירופה – קפיצה קטנה לסיציליה

סיציליה היא אי לא גדול , מדרום לקצה המגף האיטלקי. מאחר וסיציליה היא חלק מאיטליה, תחוו זאת- למשל- בהיבטים הקולינריים – תראו שם את אותם התפריטים שופעי הפחמימות ברוטב שמנת למיניהם שתראו בשאר המסעדות בארץ המגף. שטח האי סיציליה כ – 26,000 קמ”ר, מה שהופך אותו לאי הגדול בים התיכון –  אבל לצד שטחו העשיר, חמשת מיליון תושביו והתרבות העשירה שבו – תמצאו בו גם פינות של טבע שמיוחד רק לאי.

למשל, בחלקו המזרחי של האי תמצאו את העיירה קטניה – זו עיירת חוף עם הרגלים של פעם, רחובות צרים ונופים עירוניים מיושנים – אבל תמצאו בה גם חיי לילה תוססים (עם המון סטודנטים וצעירים שחיים בה), מסעדות גורמה עם אוכל איטלקי אותנטי, ועוד.

הר אתנה, הוא הר הגעש הגבוה ביותר באירופה (3,300 ק”מ גובהו) – והוא הר געש פעיל. הוא מציע טיול של כחצי יום מעל מדרונות לבה שחורה וקשה, שטחים מיוערים עם שמש אביבית חמימה, ופסגה עם מזג אוויר חורפי. אל פסגת ההר אפשר להגיע באמצעות רכבל, וגם לטייל רגלית עד לפיסגת ההר (טיול אל מעלה ההר יארוך כשעתיים, ומדובר בטיול למיטיבי לכת, ניתן לעלות אל פסגת ההר ולרדת ברגל). ניתן גם לעלות עד למחצית הדרך ברכב – הדרך המתפתלת למרגלות ההר היא דרך אביבית יפהפייה.

מפלים על רקע פורח – בשמורת מטירלה, בטומי גיאורגיה

לא נזנח את היעדים הקסומים של מזרח אירופה, המציעים נופים שעוד לא נכבשו ברגל של אלפי מטיילים מכל רחבי העולם. בין מדינות מזרח אירופה המהוות יעד אליו קל למצוא חבילות נופש ברגע האחרון – נזכיר את גיאורגיה, וספציפית בטומי, אשר הפכה להיות מוכרת למטיילים הישראלים בשנים האחרונות.

כ – 30 קילומטרים צפונית לעיירת הנופש המקסימה בטומי, נמצאת שמורת טבע יפהפייה, המציעה נופי מפלים קוצפים הטובלים בצמחייה אביבית ירוקה ופורחת, סלולה כולה במסלול הליכה באורך של כשבעה ק”מ יפהפיים לכל אורכם.

את הדרך מבטומי אל שמורת הטבע מטירלה ניתן לעשות באמצעות רכב שכור, או בנסיעה במונית – שימו לב כי הדרך הופכת דרך כורכר בעשרים הדקות האחרונות של הנסיעה. מסלול ההליכה הוא מעגלי, והוא כולל עליה קטנה. המסלול מוסדר, ויאפשר לכם להתענג על נופי אגם רחב ידיים ומפלים גבוהים יפהפיים.

שומרים את זה קל – הרי הטרודוס, קפריסין

קפריסין נמצאת רק במרחק של כשעה וחצי טיסה מישראל, ואם אנחנו דווקא בעניין של חגיגה אביבית ויעדים לטיול בטבע, נמליץ לכם- הנוחתים בלרנקה- לצאת לנסיעה של כשעתיים לכיוון הרי הטרודוס, הנמצאים במערב האי.

רכס הרי הטרודוס מתנשא עד לגובה של כמעט 2 קילומטרים, מעל מרכז האי. הפסגה הגבוהה ביותר ברכס קרויה “האולימפוס” (איך לא?), וממש שם, על הפסגה, תמצאו כפר קטן עם כנסייה ובדרך כלל שוק תיירים שיאפשר לכם, למשל, לטעום ממעדן הנוגט המקומי הממולא פיצוחים, או להתענג על כוס קפה אל מול נופי היער העבותים המעטרים את האזור. אם אתם מגיעים להרי הטרודוס, אל תוותרו על ביקור בעיירה המיוחדת קקופטריה, שם תוכלו להרגיש היטב את חודשי האביב עם אשכולות כבדים ומתוקים של ענבים תלויים מכל מרפסת מקורה בשיח גפן עתיק, בבתים היפהפיים של העיירה הקטנה.
באזור הפסגות של רכס הרי הטרודוס תמצאו שפע של מקומות בילוי כמו מסעדות, שווקים, חנויות ורחובות קטנים ומפוצלים לטייל בהם, לנופי מקורות מים זורמים, יערות עצי אורן עבותים – ואפילו לעיתים במעטה של שלג, בחורף ובתחילת האביב.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן