לא פעם אני נשאל , מה זה בעצם ציפוי אמבטיה ,מה קורה לאמבטיה בתהליך הציפוי, מה עלות הציפוי ,כמה זמן אורך ציפוי אמבטיה ובמה הציפוי כרוך?

במאמר קצר זה אנסה לענות ולהעביר חלק מהידע שלי בנושא בהסתמך על כמעט חמישים שנות ניסיון בציפוי אמבטיות.

חלק גדול מהאמבטיות הישנות סובל מהתיישנות, שחיקה, פגיעה בשכבת האמאייל  החיצונית או מפגיעות כתוצאה מנפילת חפצים שונים אל תוך האמבטיה , גם השימוש בחומרי ניקיון חזקים המכילים חומריים חומציים פוגעת בשכבת האמאייל העדינה.

כדי לחדש את האמבטיה ולהביא אותה למצב תקין יש שלוש אפשרויות, החלפה מלאה של האמבטיה במסגרת של שיפוץ, ציפוי האמבטיה מחדש או הלבשת אמבטיה חדשה על הישנה. החלפה מלאה הכוללת את שבירת האריחים ,פירוק האמבטיה הישנה ובנייה וריצוף מחדש ,היא פעולה מאד יקרה ומערבת בעלי מקצוע רבים, אורכת זמן רב ומלכלכת מאד.

הלבשת אמבטיה היא פתרון נוסף מעולה לחידוש האמבטיה ,עלותו גבוהה מעלות הציפוי ועליו נדון במאמר נפרד.

ציפוי אמבטיה מתאים בעיקר למי שזקוק לחידוש האמבטיה לטווחים של שלוש עד ארבע שנים ובדרך כלל מדובר בשוכרי דירות או בבעלי דירות להשכרה שאינם מעוניינים בהוצאה גבוהה יותר כמו הלבשה מסיבות שונות כמו תמה 38 או שיפוץ קרוב שהם מתכננים.

ציפוי האמבטיה אורך בדרך כלל בסביבות שלוש שעות עבודה והוא כולל הכנה יסודית של משטח האמבטיה. האמבטיה עוברת מספר ליטושים (בעזרת מלטשת חשמלית) ולאחר מכן ניקיון יסודי בכימיקלים שונים המסירים את כל שאריות הלכלוך והשומן מהמשטח. לאחר מכן מגינים על כל סביבת האמבטיה בכיסויים שימנעו משאריות החומר המותז ללכלך את סביבת האמבטיה.

בשלב הבא מתיזים דרך אקדח צבע ארבע שכבות של חומר יסוד ראשוני המהווה בעצם תשתית להתזה נוספת של מעל לעשרים שכבות של חומר ציפוי שמכיל שלושה סוגי חומרים שונים ושילובם מאפשר חוזק רב יותר של הציפוי . בין שכבה לשכבה יש המתנה קצרה המאפשרת אידוי של המדללים השונים.

בגמר הציפוי מוסרת ההגנה מסביבת האמבטיה והאמבטיה הגמורה נגלית למתבונן כשהיא נוצצת, מבריקה ולבנה (ניתן לצפות גם בגוונים אחרים מחוץ ללבן). יש צורך בהמתנה של כחמש עשרה שעות עד לשימוש הראשוני. הציפוי החדש עמיד כמעט בכל חומרי הניקיון המיועדים לניקוי אמבטיות ואפילו שימוש קצר בכריות ניקוי גסות כמו סוגים שונים של סקוטשברייט אינו מזיק לציפוי החדש שעמיד גם כנגד חומצות חזקות המשמשות לניקוי אסלות וחרסינות . עלות הציפוי יחסית נמוכה בהשוואה לעלות של החלפת אמבטיה או הלבשת אמבטיה חדשה כשהעלות נכון לכתיבת הכתבה נעה בסביבות אלף שח בלבד, מה שמאפשר גם לשוכרי דירות צעירים את חידוש האמבטיה.

נכתב על ידיי, אבי גבריאלוב מנכ”ל ובעלים חברת דור אמבטיות.

אתר:  www.bath4all.co.il

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן