רשלנות מקצועית – יכול לקרות לכל אחד

בכל עסק או חברה יש שני צדדים – אחד מעניק השירות והשני הוא הלקוח. רוב העסקים דוגלים בדבר אחד שהוא הלקוח תמיד צודק, וזאת כדי לשמור על הערכיות והשם של העסק כדי למשוך לקוחות חדשים פוטנציאלים נוספים, וכך להגדיל את הכנסות החברה.

חשיבות השמירה על שם העסק

כאמור בכל עסק חשובה מאוד רמת השירות שהלקוח מקבל כי על פי זה נמדדת רמת שביעות הרצון של הלקוח מהחברה. גם אם הלקוח קיבל מהחברה את המוצר הטוב והאיכותי ביותר, כאשר נלווה לזה יחס ושירות לא אנושי ואישי זה משפיע לרעה על שביעות הרצון הכללית של הלקוח.

שביעות רצון שלילית על חברה היא סכנה ממשית לשם של העסק, במיוחד בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, כאשר ניתן למצוא המון חוות דעת וביקורות על עסקים באינטרנט, ללא אפשרות של סינון או שליטה על השליליות. כאשר עסק מקבל יותר מדי חוות דעת שליליות זה יכול לפגוע באופן ישיר בהכנסות החברה, הרי לקוחות יעדיפו להימנע מלקבל יחס רע.

מה קורה כאשר חוסר שביעות הרצון מגיעה לתביעה?

בכל עסק יכול להתרחש מקרה שלילי שיכול לגרור אחריו חוות דעת שליליות או אפילו תביעות כאלו ואחרות. אחת מהתביעות הנפוצות שבעלי עסקים שונים מודעים לכך שהם חשופים אליה, היא תביעת רשלנות מקצועית.

רשלנות מקצועית יכולה להתרחש בכל עסק או חברה, ללא קשר בגודלה או בשירות שהיא מעניקה. כאשר צד אחד הוא מעניק השירות והצד השני הוא מקבל השירות, תמיד יכול להיות מצב בו מקבל השירות אינו מרוצה מתוצאת השירות והפנייה שלו לעסק ויחליט לערב בכך גם גורמים משפטיים, ולטעון לרשלנות מקצועית מטעם העסק, גם אם מדובר ברשלנות שנעשתה בתום לב.

עילה לתביעת פיצויים על רשלנות מקצועית

לצורך הגשת תביעה על רשלנות מקצועית והפעלת ביטוח אחריות מקצועית, יש צורך שיתקיימו שלושה תנאים שונים:

  • חובת הזהירות – על כל בעל עסק או חברה חלה חובה על נקיטת אמצעי זהירות, כדי שלא יקרה נזק או מפגע כלפי הלקוח. במידה ובעל העסק לא קיים את החובה הזו ולא הקפיד על הזהירות הנדרשת, זהו אחד מהתנאים בהם ניתן להגיש נגדו תביעה לרשלנות מקצועית.
  • הוכחת הנזק – תנאי נוסף להגשת עילה לרשלנות מקצועית היא במידה וקיימת האפשרות של הוכחת הנזק, תוך הוכחה שאותו הנזק שנגרם היה בגלל חוסר הזהירות של העסק.
  • קשר נסיבתי – התנאי האחרון שצריך להיכלל יחד עם שנית התנאים האחרים על רשלנות מקצועית, הוא ההוכחה של קשר בין גורם הנזק לתוצאה של הנזק עבור הלקוח.

רשלנות מקצועית בתחום המסעדנות

כאמור, רשלנות מקצועית יכולה לקרות לכל עסק או חברה, ובכל תחום. אחד מהתחומים הנפוצים הוא רשלנות מקצועית הנגרמת במסעדה או מקום בו מוגש אוכל ללקוחות. לדוגמא – מקרה שיכול לקרות במסעדה, כמובן בתום לב של העובדים, הוא הגשת מנה ללקוח המכילה חתיכת פלסטיק שנשברה מאחת הקופסאות שבמטבח. דבר שעלול לפצוע את הלקוח ולהגיע לתביעה משפטית של אלפי שקלים.

מקרים כאלה סובבים אותנו בכל יום ובכל מקצוע, גם כעסקים גדולים וגם כעצמאיים. על מנת שלא לבלות את זמננו חוששים בכל רגע מתביעה שתדרוש מאתנו אלפי שקלים, מומלץ לבטח את עצמנו בביטוח אחריות מקצועית בהקדם.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן