האם אתם זכאים לדרכון אירופאי?

מדוע ישראלים רבים מחליטים לבדוק את זכאותם לדרכון פורטוגלי?

בשנת 2015, אישרה ממשלת פורטוגל את ההחלטה שבגינה צאצאים מוכחים של מגורשי פורטוגל יוכל לקבל דרכון פורטוגלי (ואזרחות פורטוגלית). אולם, בשונה מהליך הוצאת הדרכון הספרדי, ההליך הפורטוגלי הינו קל בהרבה: ראשית, יהיה על המבקש להוכיח קשר כלשהו לקהילת יהודי פורטוגל, בעיקר על ידי שם משפחה רלוונטי, אולם לעיתים גם על ידי אמצעים נוספים כמו הוכחת קשר תרבותי ומסורתי לקהילה.

לאחר האישור מהקהילה שאכן מדובר בצאצא של המגורשים, מגיע שלב הגשת המסמכים לרשויות המדינה. למעשה, האישור מהקהילה היהודית הוא השלב הקריטי ביותר בתהליך. היות ובכל זאת, מדבר בהליך הגוזל מן המבקשים זמן וכסף, מדוע ישראלי רבים כ”כ בוחרים לעשות את הצעד ולבדוק את זכאותם לדרכון?

לדרכון הפורטוגלי יתרונות רבים

עבור ישראלים שלא מתכננים להשתקע במדינה (לזמן קצר או ארוך), היתרון הבלתי מעורער של הדרכון הפורטוגלי הוא העובדה כי מדובר בדרכון אירופאי לכל דבר ועניין, כלומר בעזרת האזרחות הפורטוגלית, יוכל המבקש לממש את הזכויות המגיעות לכל תושבי האיחוד האירופאי מבחינת תחבורה, לימודים, הטבות כלכליות וכד’. בנוסף, יתרון משמעותי של דרכון אירופאי הוא הקלה בתנאי הכניסה לארה”ב, בשונה מתנאי הכניסה מישראל והמזרח התיכון הכוללים הליך ארוך ומיידע של הוצאת אשרה.

מבחינת לימודים, דרכון פורטוגלי מאפשר למחזיק בו ליהנות מאפשרויות לימוד הן בפורטוגל עצמה והן ברחבי האיחוד האירופאי, כולל הטבות שונות הניתנות רק לתושבי האיחוד. יש לציין שגם מבחינת תחבורה, לימודים ויוקר המחיה – אין ספק כי לימודים בפורטוגל ובמדינות רבות באירופה מהווים אופציה מושכת בהחלט ומקנים יתרון  נוסף לדרכון אירופאי.

מבחינת נדל”ן, המחזיקים באזרחות פורטוגלית או בדרכון פורטוגלי יוכלו לרכוש נכסים להשקעה במדינה, בייחוד לאור התנופה הכלכלית שחלק מהאזורים חווים בשנים האחרונות. לצד ההשקעה בנדל”ן, פורטוגל מאפשרת תנאים נוחים במישור העסקי לעצמאיים. בנוסף, גם בתחום זה קיימים יתרונות ייחודיים למחזיקים בדרכון אירופאי, לרבות יתרונות הנוגעים לרכישת נדל”ן ברחבי האיחוד.

כיצד ניתן לבדוק את הזכאות לאזרחות פורטוגלית?

בטרם הגשת הבקשה, מומלץ להיפגש עם חברה המתמחה בסיוע בהוצאת דרכון כזה, כדי לבדוק את התנאים הבסיסיים לזכאותכם באופן ספציפי וכמו כן, כדי להבין קצת יותר בהליך הבירוקרטי. כמו כן, כדי לצמצם את סיכויי דחיית הבקשה, מומלץ להכין את המסמכים המדויקים ביותר המצביעים על הקשר ההיסטורי לקהילת מגורשי פורטוגל, שכן רבים ממגישי הבקשה נדחים על הסף עקב סיבות הנוגעות לאמינות ההוכחות, אי עמידה בתנאים מסוימים ועוד.

לסיכום, הוצאת דרכון ואזרחות פורטוגליים טומנים בחובם יתרונות רבים, אולם כדי להצליח בהליך הוצאת הדרכון ולממש את הזכאות ביעילות, מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום, לשם ליווי וייעוץ בדרך לקבלתם. זכרו – גם אם אינכם מתכננים להשתקע במדינה, עדיין דרכון אירופאי מקנה לכם

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן